تاریخ انتشار: 1395/06/31 11:56
کد خبر: 260247

سپاهان- پرسپولیس/ ال کلاسیکوی ایرانی

دیدار تیم های سپاهان و پرسپولیس از هفته هفتک لیگ برتر تا ساعاتی دیگر در اصفهان برگزار خواهد شد تا ال کلاسیکو ایران تکلیفش مشخص شود.
سپاهان- پرسپولیس/ ال کلاسیکوی ایرانی

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، تیم های سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران، از چارچوب هفته هفتم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، امروز چهارشنبه از ساعت 16:30 در فولاد شهر به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

 

سپاهان اصفهان:

شاگردان عبدالله ویسی، در حالی پای به این میدان خواهند گذاشت که با کسب 3 پیروزی و 1 تساوی، با 10 امتیاز در جایگاه سوم جدول رده بندی قرار گرفته و با کسب پیروزی مقابل حریف سرشناس خود، می‌توانند جای این تیم را در رده دوم جدول بگیرند. تیم دگرگون شده سپاهان که با ویسی، دوباره به اوج بازگشته و یکی از بخت های قهرمانی فصل جدید به شمار می‌رود، با یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست در دیدار های خانگی این فصلش، کارنامه قابل قبولی ندارد. با این‌حال ویسی تیمش را برای کسب سه امتیاز روانه میدان خواهد کرد و خوب می‌داند برای کسب عنوان قهرمانی، پیروزی در این دیدار های شش امتیازی تا چه اندازه می‌توانند حیاتی باشند.

 

پرسپولیس تهران:

در طرف دیگر دیدار، سرخپوشان پس از دو تساوی بدون گل مقابل تراکتورسازی و استقلال به مصاف حریف سرسخت خود می‌روند که به زعم برانکو، می‌تواند سومین دربی پی در پی این تیم لقب بگیرد. پرسپولیس تهران که با 3 پیروزی و 3 تساوی و کسب 12 امتیاز در جایگاه دوم جدول رده بندی قرار گرفته، پس از دو نمایش نه چندان مورد قبول مقابل تراکتورسازی و استقلال، برای کسب سه امتیاز وارد فولادشهر خواهد شد و در صدد جبران فاصله ایجاد شده با تراکتورسازی صدرنشین پیش از تعطیلات لیگ برتر به خاطر بازی های ملی خواهد بود

 

همواره بازی های دو تیم سپاهان و پرسپولیس، یکی از مهیج ترین و پرگل ترین دیدار های لیگ برتر قلمداد شده و از این رو در میان کارشناسان فوتبال داخلی، به این بازی مهیج، لقب ال‌کلاسیکو فوتبال ایران داده شده است.

 

* ادموند بزیک که سابقه حضور در هر دو تیم را داراست، با به ثمر رساندن شش گل، آقای گل مصاف های دو تیم است.

 

* علی پروین از پرسپولیس و محمود یاوری از سپاهان، با حضور در سیزده دیدار دو تیم به عنوان مربی، بیشترین حضور در این پیکار را دارند.

 

* قهرمانی شاگردان قطبی در لیگ هفتم با پیروزی مقابل سپاهان و قهرمانی شاگردان کرانچار با پیروزی در فینال جام حذفی مقابل پرسپولیس گل محمدی در ورزشگاه آزادی، شیرین ترین خاطرات هواداران دو تیم از یکدیگر است.

 

* از زمانی که ورزشگاه فولادشهر به عنوان میزبان بازی های خانگی سپاهان برگزیده شده، پرسپولیس هیچگاه موفق به پیروزی در این ورزشگاه مقابل طلایی پوشان اصفهان چه در لیگ و چه در جام حذفی نشده است. سرخپوشان در یازده پیکار پیشین خود مقابل سپاهان در این ورزشگاه، هفت شکست و چهار تساوی را تجربه کرده‌اند. 

 

* دیدار امروز می‌تواند یادآور رقابت حساس عبدالله ویسی و برانکو ایوانکوویچ بر سر تصاحب عنوان قهرمانی لیگ برتر پانزدهم باشد. جایی که شاگردان جوان و کم نام و نشان ویسی در استقلال خوزستان، در هفته آخر دست برانکو و شاگردانش را از جام مسابقات کوتاه کردند.

 

* سید جلال حسینی، کاپیتان این فصل پرسپولیس، سابقه بازی در باشگاه سپاهان را دارد و پس از مشکلات مالی پیش آمده بر سر قرارداد سابقش با این تیم، انگیزه بالایی برای پیکار فردا دارد.

 

* مهرداد محمدی در صورت به بازی گرفته شدن، انگیزه بالایی را برای درخشش مقابل تیم محبوب خودش دارد. محمدی که یکی از هواداران دو آتیشه پرسپولیس است، در تابستان تقلای زیادی برای پیوستن به سرخپوشان تهرانی داشت اما با وجود ترافیک زیاد در جناح چپ پرسپولیس، برانکو قید مهرداد را زد.

 

* آخرین پیروزی پرسپولیس مقابل سپاهان، به سال 92 و برتری دو گله شاگردان دایی مقابل کرانچار باز می‌گردد، جایی که سرخپوشان در 4 دیدار گذشته خود مقابل حریف اصفهانی، 3 شکست و 1 تساوی را تجربه کرده‌اند.

 

* غیبت کمال کامیابی نیا به دلیل سه کارته شدن و فرشاد احمدزاده به دلیل مصدومیت در این دیدار قطعی است و ظاهرا نوراللهی و رضاییان می‌توانند نخستین حضورشان در ترکیب اصلی پرسپولیس در فصل جدید را تجربه کنند.

 

* شجاع خلیل زاده که به دلیل آسیب دیدگی جدال مقابل ماشین سازان را از دست داده بود، ممکن است این دیدار حساس را نیز از دست بدهد. البته حضور یا غیبت وی در این دیدار، در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zy66a

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس بدون کمال به مصاف سپاهان می رود