تاریخ انتشار: 1395/12/30 23:15
کد خبر: 221772

دفاع به سبک طارمی آقای گل!

دفاع به سبک طارمی آقای گل!

آقای‌گل فصل قبل فوتبال ایران پس از هفته‌ها به صدر جدول گلزنان رسید تا امیدهایش برای دفاع از عنوان سال گذشته بیشتر از قبل شود. مهدی طارمی در بازی با استقلال‌خوزستان تک‌گل تیمش را از بین پاهای شیخ‌ویسی وارد دروازه کرد تا هم برانکو و شاگردانش را به قهرمانی نزدیک کند و هم خودش پس از هفته‌ها به صدر جدول گلزنان برسد. طارمی حالا با 13‌گل زده در کنار ساسان انصاری، عنوان بهترین گلزن لیگ شانزدهم را در اختیار گرفته تا شاید در پایان فصل به اولین پرسپولیسی تبدیل شود که توانسته از عنوان آقای‌گلی‌اش دفاع کند. بدنیست بدانید در تاریخ لیگ برتر فقط این رضا عنایتی بوده که توانسته دو سال متوالی کفش طلای فوتبال ایران را به خانه ببرد. طارمی امسال 23‌بازی لیگ برتری برای پرسپولیس انجام داده و روی هم رفته 1908‌دقیقه برای برانکو فوتبال بازی کرده است. این آمار نشان می‌دهد طارمی امسال به طور میانگین هر 147‌دقیقه یک‌گل زده است. البته مهاجم پرسپولیسی‌ها امسال هر 954‌دقیقه یک‌پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش ساخته و از آن مهم‌تر هر 636‌دقیقه یک‌پنالتی برای تیمش گرفته تا روی کاغذ موثرترین بازیکن تیم صدرنشین لیگ باشد. همین آمار نشان می‌دهد طارمی به طور میانگین هر 106‌دقیقه یک بار یا گل زده یا گل ساخته و یا پنالتی گرفته است.

  مهدی آقای‌گل

طارمی فصل گذشته با 16‌گل زده کفش طلای فوتبال ایران را به خانه برد. این در حالی است که طارمی در 24‌هفته ابتدایی 14‌گل برای پرسپولیس زده بود. طارمی فصل گذشته در 24‌هفته ابتدایی به طور میانگین هر 123‌دقیقه یک‌گل برای تیم برانکو به ثمر رساند، میانگینی که در پایان فصل به هر 136‌دقیقه یک‌گل رسید. بدنیست بدانید طارمی فصل گذشته به طور میانگین هر 78‌دقیقه یا گل زد یا گل ساخت و یا پنالتی گرفت تا برای اولین‌بار به تیم ملی دعوت شود. طارمی فصل پیش 16‌گل زد، 4‌گل ساخت و 8‌پنالتی برای پرسپولیس گرفت.

  استارت طارمی

طارمی اولین‌بار در لیگ چهاردهم پیراهن پرسپولیس را پوشید و توانست در 24‌هفته ابتدایی روی هم رفته 4‌گل بزند. او در 24‌هفته ابتدایی لیگ چهاردهم، 21‌بازی برای پرسپولیس انجام داد و روی هم رفته 1425‌دقیقه برای دایی و درخشان فوتبال بازی کرد. او در این مدت به طور میانگین هر 356‌دقیقه یک‌گل برای پرسپولیسی‌ها به ثمر رساند. البته او در مجموع لیگ چهاردهم، 7‌گل برای پرسپولیسی‌ها زد و موفق شد میانگین گل‌زده‌اش را به 263‌دقیقه برساند. طارمی در لیگ چهاردهم علاوه بر زدن 7‌گل، 5‌پاس گل هم داد و یک‌پنالتی هم گرفت. او در لیگ چهاردهم به طور میانگین هر 142‌دقیقه یا گل زد یا گل ساخت و یا پنالتی گرفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/459aqx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رفیق فابریک طارمی در پرسپولیس او را به اردوی تیم ملی رساند!