تاریخ انتشار: 1399/01/29 19:01
کد خبر: 65024

تصمیم گیری درمورد لیگ برتر به 15 اردیبهشت موکول شد

فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد که روز 15 اردیبهشت در یک جلسه مهم، در خصوص آینده لیگ برتر تصمیم گیری خواهد شد.
تصمیم گیری درمورد لیگ برتر به 15 اردیبهشت موکول شد

رضا سعیدی سخنگوی فدراسیون پزشکی - ورزشی در گفتگویی در مورد وضعیت کرونا و تاثیر آن بر ورزش گفت: وضعیت کرونا در نقاط مختلف کشور متفاوت است. در بعضی نقاط سبز است و در بعضی استان ها زرد است و در برخی دیگر قرمز. این بر اساس تعداد مبتلا و بروز جدید تنظیم بندی شده. وضعیت فعلا عادی تلقی نمی‌شود و وارد فاز ثبات تشده ایم و نمی‌دانیم ممکن است وضعیت بهتر یا بدتر بشود .بنابراین لازم است ملاحظات بهداشتی انجام شود. در ورزش هم به همین شکل است؛ تعداد زیادی از ورزشکاران ما مبتلا شدند، تعداد اندکی از آن ها فوت شدند، تعدادی هم خوشبختانه بهبود پیدا کردند. این شمای کلی کشور است.

وی راجع به برگزاری لیگ برتر و دیگر مسابقات هم گفت: آخرین جلسه ای که بودیم در وزارت بهداشت بود و تصمیماتی که می‌گیریم متاثر از تصمیمات ستاد ملی کرونا در حضور رئیس جمهور است و همچنین اطلاعاتی که از وزارت بهداشت می‌گیریم. ما تا آخر اردیبهشت هیچ مسابقه ورزشی ای نخواهیم داشت اما باز شدن اماکن ورزشی موکول به جلسه ای است که در 15 اردیبهشت خواهد بود. آنجا نمایندگان وزارت بهداشت حضور خواهند داشت و وضعیت را مورد ارزیابی قرار دهیم و در مورد باز شدن اماکن تصمیم بگیریم؛ چه دولتی و چه خصوصی.

سعیدی افزود: تا پایان اردیبهشت راه اندازی مسابقات را نخواهیم داشت. مسابقات به خرداد موکول می‌شوند، ما برای آغاز مسابقات حداقل 3 هفته قبل به باشگاه های لیگ برتری باید اعلام کنیم تا تمرینات را آغاز کنند. لیگ بسکتبال، والیبال، فوتسال و... اختتام اعلام شده و فقط مانده فوتبال. فوتبال مانده به جلسه 15اردیبهشت و باید ببینیم به چه شکلی تصمیم گیری می‌شود و نسخه ورزشی دستورالعمل های ستاد کرونا را به چه شکلی تصمیم بگیریم که هیچ کسی ضرر نکند و کمترین ضرر و زیان باشد. سلامت ورزشکاران از همه چیز برای ما اهمیت بیشتری دارد.

سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی همچنین درباره ورزشکاران مبتلا عنوان کرد: چهره شاخص میثم بائو بود که خوب شد. در لیگ برتر الان مورد ابتلا به کرونا نداریم اما می‌دانید که 3.6 میلیون ورزشکار سازمان یافته داریم در فدراسیون پزشکی - ورزشی. ما مبتلای ملی پوش و لیگ برتری نداشتیم و بیشتر در سطوح پایین تر بودند.

او در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه مذکور، تصمیم نهایی گرفته می‌شود یا نه؟ گفت: به احتمال قوی 15 اردیبهشت مشخص می‌شود چون ما یک تایم محدودی داریم و نمی‌توانیم لیگ را بیشتر عقب بیاندازیم چون هم موضوع لیگ بعدی هست و هم مسابقات تیم ملی وجود دارند. ما حدود 3-4 هفته نیاز داریم تا تیم ها بدنسازی خود را انجام بدهند و هر موقع اعلام کنیم 3 هفته بعد لیگ شروع می‌شود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45d9yo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بعید است بازی های لیگ برتر از ابتدای اردیبهشت ماه استارت بخورند