تاریخ انتشار: 1396/02/20 23:17
کد خبر: 211572

سهمیه بندی جام جهانی۲۰۲۶دردستور کار فیفا

طرح پیشنهادی فیفا برای سهمیه بندی جام جهانی ۲۰۲۶ فردا به رای گذاشته می شود.
سهمیه بندی جام جهانی۲۰۲۶دردستور کار فیفا

سهمیه بندی جام جهانی۲۰۲۶دردستور جلسه فردا کنگره فیفا قرار گرفت. اعضای شورایفیفا روز گذشته در مورد سهمیه بندی پیشنهادی برای جام جهانی ۲۰۲۶ که با حضور۴۸ تیم برگزار خواهد شد به بحث پرداختند.

 

این طرح پیشنهادی فردا در شصت و هفتمین کنگره سالیانه فیفا که در بحرین برگزار می شود به رای گذاشته خواهد شد.

 

براساس طرح پیشنهادی فیفا، سهمیه اروپا از ۱۳ تیم به۱۶تیم خواهد رسید، سهمیه آفریقا به۹ تیم می رسد، سهمیه آسیا به ۸ تیم می رسد، سهمیه آمریکای جنوبی به۶ تیم می رسد، سهمیه آمریکای شمالی به ۶تیم می رسد و سهمیه اقیانوسیه هم ۱تیم خواهد شد.

 

فیفا همچنین برای تعیین دو تیم باقی مانده طرح برگزاری تورنمنتی با حضور ۶ تیم در ماه نوامبر سال ۲۰۲۵ در کشور میزبان جام جهانی را داده است. پنج قاره به جز اروپا باید یک نماینده به این تورنمنت بفرستند و تیم ششم هم از قاره میزبان جام جهانی انتخاب خواهد شد. در صورت موافقت با این طرح آینده جام کنفدراسیون ها در ابهام قرار خواهد گرفت.

 

در این جلسه همچنین قرار شد در جلسه روز پنج شنبه کنگره درباره اینکه تنها کشورهای قاره آفریقا، آمریکای شمالی و جنوبی و اقیانوسیه بتوانند برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ درخواست میزبانی دهند تصمیم گیری شود. کشورها تا روز ۱۱ آگوست ۲۰۱۷ فرصت دارند درخواست خود برای میزبانی را ارائه دهند. فیفا در سال ۲۰۲۰ در مورد میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ تصمیم خواهد گرفت.

 

لغو محرومیت کشور عراق از میزبانی دیدارهای بین المللی باشگاهی و ملی هم در جلسه فردا مورد بررسی قرار می گیرد.اعضای شورای فیفا همچنین در تصمیمی جنجالی به اخراج رئیس و چند عضو کمتیه اخلاق این سازمان رای مثبت دادند.

در جلسه فردا کنگره در مورد جانشینان این افراد تصمیم گیری می شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45k77x

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فیفا ممنوعیت میزبانی عراق را لغو کرد