تاریخ انتشار: 1396/01/07 22:29
کد خبر: 220772

لیپی و کی روش مثل هم بازی می کنند!

لیپی و کی روش مثل هم بازی می کنند!

فردا در حالی ایران و چین برابر هم قرار می‌گیرند که ایران با کی‌روش صدرنشین گروه است و شانس اول صعود به جام جهانی؛ و در طرف دیگر لیپی با برد برابر کره، چین را به جدول رقابت‌ها بازگردانده و به 4 بازی باقی مانده امیدوار نگه داشته است. 

 

وجه تشابه تیم کی‌روش و لیپی در اولین بازی دور برگشت، اصرار این دو مربی به بازی بدون توپ بوده. ایران برابر قطر 40 درصد از جریان مفید بازی را صاحب توپ بوده و شاگردان کی‌روش حدودا 150 پاس کمتر از قطری‌ها فرستادند؛ اما کیفیت موقعیت‌های ایران سر و گردنی بالاتر از قطری‌ها بود و در نهایت هم سه امتیاز بازی به ایران رسید.

 

در آنسوی قاره آسیا، چین میزبان کره بود و در تاکتیکی مشابه، توپ را به کره‌ای‌ها داد و در استفاده از موقعیت‌ها هوشمندانه‌تر عمل کرد. چین کمتر از 40 درصد مالکیت را در اختیار داشت و شاگردان لیپی چیزی به اندازه 220 پاس کمتر از بازیکنان کره به یکدیگر پاس دادند. اما در نهایت سه امتیاز بازی به چینی‌ها رسید و کره با وجود مالکیت بر توپ و میدان، دست خالی زمین را ترک کرد.

 

حالا و در بازی ایران و چین، باید دید کدام یک از دو مربی از اصول خود عقب می‌نشیند و بازی مالکانه را انتخاب می‌کند. با توجه به نیاز مبرم چین به پیروزی، احتمال اینکه در دقایقی از بازی چینی‌ها بی‌محابا دست به حمله بزنند دور از ذهن نیست. کی‌روش در نشست خبری اذعان داشت که اگر نیاز باشد تیمش برابر چین 80 دقیقه دفاع خواهد کرد. با توجه به جایگاه ایران در جدول، انتظار می‌رود کی‌روش و شاگردانش با حوصله بیشتری بازی را ادامه دهند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45knjm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کی روش به فکر رو دست به لیپی/ مارچلو به فکر رویای صعود