تاریخ انتشار: 1396/06/06 20:33
کد خبر: 186200

رکوردی متفاوت از برانکو و پرسپولیس!

بیش از ده سال، قهرمان‌های لیگ برتر با میانگین امتیازات ناامید کننده‌ای به جام می‌رسیدند اما پرسپولیس برانکو، توانسته این روند را عوض کند.
رکوردی متفاوت از برانکو و پرسپولیس!
یش از ده سال، قهرمان‌های لیگ برتر با میانگین امتیازات ناامید کننده‌ای به جام می‌رسیدند اما پرسپولیس برانکو، توانسته این روند را عوض کند.
 
 میانگین ۲ امتیاز از هر بازی، میانگین فوق العاده‌ای برای تیم‌های مدعی قهرمانی نیست. مثلا اگر در لیگ انگلیس بازی کنید، با میانگین ۲ امتیاز از هر بازی مثل لیورپول فصل پیش نهایتا می‌توانید به عنوان تیم چهارم سهمیه بگیرید. حتی در سری آ که قدرت تیم‌های بزرگ افت کرده هم آتالانتا، تیم رده چهارم هم توانسته بود میانگینی بهتر از ۲ امتیاز از هر مسابقه را کسب کند اما در لیگ برتر ایران، بیشتر از یک دهه تیم قهرمان هم به این میانگین امتیازات نمی‌رسید. روندی که دو فصل است، تیم برانکو توانسته آن را بشکند و به صورت ثابت و همیشگی میانگینی بالاتر از این را داشته باشد.
 
استقلال، سایپا، پرسپولیس، سپاهان، فولاد و استقلال خوزستان، از لیگ پنجم تا پانزدهم قهرمان لیگ برتر شدند و همگی، با میانگین کمتر از ۲ امتیاز در هر بازی به این عنوان رسیدند. حالا پرسپولیس برانکو، صاحب رکوردی متفاوت شده و در تمام دو فصل اخیر، روبروی امتیازاتش عددی حداقل دوبرابر تعداد بازی‌هایش نوشته شده است. رکوردی که این هفته و حتی در صورتی که به گسترش فولاد ببازند هم ادامه پیدا می‌کند.
 
کمترین میانگین امتیازات پرسپولیس در این دو فصل، ۲ امتیاز از هر بازی بوده که هفته دوم و ششم فصل پیش ثبت شد. پرسپولیسی‌ها ۳۴ هفته است این روند را ادامه داده‌اند و هفته سی و پنجم هم این رکورد ادامه پیدا خواهد کرد. آخرین باری که پرسپولیس میانگینی پایین‌تر از دو امتیاز داشت، هفته آخر لیگ پانزدهم بود. دو فصل پیش، دقیقا در هفته چهارم و همین مقطع، میانگین پرسپولیس ۰،۲۵ امتیاز از هر مسابقه بود و حالا، مدت‌هاست امتیازات آن‌ها از ۸ برابر این عدد پایین‌تر نمی‌آید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45pwjo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترس برانکو از تراکتور !