تاریخ انتشار: 1396/10/15 12:58
کد خبر: 166148

بدبینی تاریخی هواداران تراکتورسازی نسبت به بازیکنان سرباز تمامی ندارد

سال‌هاست که با تبدیل شدن تراکتورسازی به یک باشگاه نظامی، این تیم از امتیاز جذب بازیکن سرباز برخوردار شده؛ پوئنی که شاید روی کاغذ به سود تیم‌های نظامی باشد، اما بارها گفته‌ایم و نوشته‌ایم که یک اتفاق غیرحرفه‌ای است.
بدبینی تاریخی هواداران تراکتورسازی نسبت به بازیکنان سرباز تمامی ندارد

در حقیقت این مدل سربازگیری، نوعی رابطه «سه سر سوخت» تلقی می‌شود؛ چون خود بازیکن معمولا راضی به چنین انتقالی نیست، تیم پرورش‌دهنده او هم طبعا رضایتی از این داستان ندارد و البته هواداران باشگاه نظامی مقصد هم دائما در مورد تعصب بازیکنان سرباز و اینکه آنها با همه وجودشان بازی می‌کنند یا نه، تردید دارند. حاشیه‌هایی از این جنس در سال‌های اخیر به وفور در باشگاه تراکتورسازی اتفاق افتاده. هواداران تیم تبریزی از زمانی که باشگاه‌شان اجازه سربازگیری پیدا کرده به دفعات با این گروه از بازیکنان به مشکل خورده‌اند که آخرین آنها امید عالیشاه است؛ بازیکن پیشین پرسپولیس که پس از مصدومیت برابر این تیم به کم‌کاری و تمارض متهم شد. در این مطلب به مشکلات هواداران تراکتور با برخی از بازیکنان سرباز اشاره می‌کنیم، با این توضیح که تعداد سربازان قربانی بیش از اینها بوده که مرور داستان همه آنها در حوصله این سیاهه نیست.

بختیار- پادگان؛ پیوندتان مبارک

بختیار رحمانی از جمله بازیکنانی بود که در طول مدت سربازی‌اش در تراکتورسازی نتوانست توقعات را برآورده کند. هواداران تیم تبریزی به مرور به این نتیجه رسیدند که او همه تلاشش را برای تراکتور به کار نمی‌گیرد، بنابراین شعار‌دادن‌ها علیه این بازیکن شروع شد. کار به جایی رسید که رحمانی در مقطعی به پادگان معرفی شد و هواداران در حاشیه بازی تراکتورسازی و نفت تهران در دور رفت لیگ پانزدهم به طعنه علیه او شعار دادند: «بختیار- پادگان؛ پیوندتان مبارک!» البته بختیار بعدا با ارائه بازی‌های کم‌رمق در فولاد، استقلال و پیکان ثابت کرد در تراکتور کم‌فروشی نکرده و کل توانش همین مقدار بوده است!

از حامد لک تا محسن دلیر

زمان حضور رسول خطیبی روی نیمکت تراکتورسازی در لیگ چهاردهم، مشکلات باشگاه و هواداران با سه بازیکن سرباز به شدت بالا گرفت. سرشناس‌ترین بازیکن از بین آن سه نفر، حامد لک بود که اشتباهاتش درون دروازه خشم هواداران را به دنبال آورد. همچنین محسن دلیر هم که کشف خود خطیبی بود به خاطر کیفیت پایین بازی‌اش آماج حملات زیادی قرار گرفت و به‌ویژه در جریان بازی تراکتور با پدیده شعارهای انتقادی هواداران را تحمل کرد. نقطه اوج این بحران هم بعد از باخت به فولاد در اهواز بود که رسول‌خطیبی در نشست خبری اعلام کرد لک، دلیر و شیرکوند را در اختیار پادگان تبریز قرار داده است. بعد از آن بازی حتی برای این نفرات بلیت هواپیما هم گرفته نشد! عجیب اینکه فحاشی‌ها به حامد لک حتی بعد از بازگشت او به تبریز در لباس تیم‌های دیگر هم ادامه یافت؛ تا اینکه این بازیکن فصل گذشته در مصاحبه‌ای گفت: «تراکتوری‌ها تمامش کنند لطفا؛ مگر من گلر بدی برای‌تان بودم؟ یک جام گرفته‌اید که در آن جام هم من گلرتان بودم.»

سروش بی‌معرفت

سروش رفیعی هم از گزند انتقاد هواداران تندروی تراکتورسازی در امان نمانده است. او اتفاقا از معدود سربازهای این سالیان تراکتور بود که در تبریز با کیفیت بالایی ظاهر شد و همه را شیفته خودش کرد. با این وجود جرم رفیعی این بود که بین دو نیم‌فصل لیگ شانزدهم و بعد از دریافت کارت پایان خدمتش تراکتور را ترک کرد و راهی پرسپولیس شد. به این ترتیب تراکتوری‌ها در بازی رودرروی دو تیم در تهران، علیه او شعار دادند و این بازیکن را «سروش بی‌معرفت» خطاب کردند.

مهدی شریفی؛ در مظان اتهام

مهدی شریفی هم که حالا با بازگشت به سپاهان بغضش ترکیده و شروع به درخشش کرده، دیگر بازیکنی است که در دوران سربازی‌اش در تراکتور در مظان اتهام کم‌فروشی قرار داشت. او بعد از بازی سه ماه پیش با پارس جنوبی که در آن دو موقعیت خوب گلزنی را از دست داد با فشار شدید هواداران مواجه شد. شریفی که با گارد محافظ صورت بازی کرده بود، پس از آن مسابقه روی صفحه شخصی‌اش پیامی منتشر کرد که اوج اندوه او را نشان می‌داد: «ببخشید، حلال کنید. من همه توانم همین بود، آن هم با وضعیت صورتم. ان‌شاءالله بهترین‌ها اینجا می‌آیند و آنها گل می‌زنند.»


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45xqgm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



هافبک مصدوم تراکتورسازی ،نسبت به اعتراضات رخ داده در فضای مجازی واکنش نشان داد