تاریخ انتشار: 1397/04/08 11:51
کد خبر: 141199

علت دعوت از مصدوم ها به تیم ملی چه بود؟

تصمیمی که کیروش برای تیم ملی و لیست نهایی ایران گرفت، متاسفانه در نهایت به ضرر ایران تمام شد چرا که تیم ملی در جام جهانی از حضور یک پلی میکر حرفه ای مثل محسن مسلمان، سروش رفیعی، فرشید اسماعیلی یا محمدرضا حسینی(ذوب آهن) رنج می برد و کیروش برای پوشش این ضعف مجبور بود از کریم انصاری فرد در پست غیرتخصصی خود استفاده کند.
علت دعوت از مصدوم ها به تیم ملی چه بود؟

 کیروش با بازی دادن به مسعود شجاعی با مینسک پاره، نه تنها بازی ضعیفی از تیم ملی ایران در دیدار مقابل مراکش به نمایش گذاشت بلکه از لحاظ وجهه و اعتبار شجاعی نیز به او لطمه زد چرا که شجاعی مصدوم با بالاترین پاس اشتباه و لو دادن توپ در آن بازی، نقش منفی زیادی در حفظ شدن فشار بر روی دروازه ایران ایفا کرد؛ از طرف دیگر مصدومیت اشکان دژاگه به قدری بود که او حتی فرصت یک دقیقه بازی کردن در جام جهانی را نیز نیافت تا دو بازیکنی که عملاً برای این پست انتخاب شده بودند، نتوانند به تیم ملی و کیروش در روسیه کمک کنند و کیروش نیز جایگزین دیگری برای آنها در این پست نداشت که شاید اگر بازیکنی مثل سروش رفیعی در تیم بود، اکنون در حال صحبت کردن از پاسهای راداری و یا دریبلهای او مقابل بازیکنان اسپانیا و پرتغال نیز بودیم!

کیروش باید به این موضوع پاسخ دهد که با توجه به مصدومیت روزبه چشمی، امید ابراهیمی و علیرضا جهانبخش در جریان بازیها امکان وقوع چه فاجعه ای تیم ملی را تهدید می کرد؟ اینکه علیرضا جهانبخش نتوانست آن بازیکن همیشگی در تیم ملی باشد ارتباط مستقیم با مصدومیت او دارد که در مصاحبه ش با عادل فردوسی پور نیز به آن اشاره کرد. اینکه اگر امید ابراهیمی با توجه به ضرب دیدگی دنده ش نمی توانست برای تیم ملی بازی کند چه اتفاقی برای تیم ملی رخ می داد؟ با توجه به مصدومیت روزبه چشمی و شجاعی و دژاگه، آلترناتیو سعید عزت اللهی در خط میانی چه کسی بود؟

متاسفانه کارلوس کیروش تاکنون به جای پاسخ فنی به سوالات، از جواب دادن به این سوالات طفره رفته و هنوز پاسخ روشنی بابت حضور شجاعی و دژاگه مصدوم و البته پا به سن گذاشته در لیست نهایی داده نشده است. نکته ای که برانکو نیز به آن اشاره کرد و به جای پاسخگویی از جانب کیروش با خشم او رو به رو شد و مسئله آدام همتی در پرسپولیس و اوکراینی ها پیش کشیده شد!  اگر فرض بر این بگیریم آدام همتی بازیکن سفارشی پرسپولیسی ها باشد، آیا شجاعی و دژاگه هم سفارش شده بودند؟

تیم ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ عملکرد خوبی در دفاع داشت اما در حفظ توپ و بازیسازی و به طور کلی کارهای تهاجمی عملکرد چندان موفقی از خود به نمایش نگذاشت که این مسئله را می توان به عدم حضور بازیکن تخصصی در پست های مورد نظر مربوط دانست.

اینکه سردار آزمون سه بازی کامل برای تیم ملی بازی می کند و بازیکنانی مثل مهدی طارمی، کریم انصاری فرد و رضا قوچان نژاد که پست اصلی آنها مهاجم تارگت است، فرصت بازی در نوک پیکان خط حمله را نمی یابند نیز در نوع خود جای تامل دارد چرا که اگر قرار بر نیمکت نشینی رضا قوچان نژاد پا به سن گذاشته در تیم ملی بود، بهتر نبود علی علیپور جوان به جام جهانی میرفت و تجربه حضور کسب می کرد؟ بهتر نبود از مهدی طارمی که به خوبی برای خود فرصت ایجاد می کند در نوک حمله استفاده شود؟ کریم انصاری فرد در پست مهاجم نوک در کورس آقای گلی لیگ یونان بود و نه در پست هافبک میانی ! بهتر نیست به جای جار و جنجال به چرایی دعوت از محمدرضا خانزاده درست یک ماه به جام جهانی پاسخ داده شود؟ مدافعی که هرگز در زمره مدافعین تراز اول ایران نبوده ولی به طرز جالبی در ۷ سال حضور کیروش در ایران درست یک ماه قبل از تورنمنتهای مهم به تیم ملی دعوت شده و در سه تورنمنت جام جهانی ۲۰۱۴، جام ملتهای آسیا ۲۰۱۶ و جام جهانی ۲۰۱۸ همراه تیم ملی بود و یک دقیقه هم برای تیم ملی بازی نکرد.

در هر صورت سوالات فنی زیادی در مورد عملکرد تیم ملی وجود دارد که امیدواریم با آرام شدن کیروش، در موقع مناسب به آنها پاسخ داده شود.

پی نوشت: کیروش باید قبول کند که تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ عملاً بازیکنی با خصوصیات بازیسازی به همراه نبرده بود و دو بازیکن به نامهای مسعود شجاعی و اشکان دژاگه در این نقش همراه تیم بودند که هر دو با مصدومیت رو به رو بودند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/487jla

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بمب انتقادات کی روش موقتا خنثی شد