تاریخ انتشار: 1395/12/15 21:22
کد خبر: 224999

در ذوب آهن؛ دستیار ماندن یا دستیار ساختن!

سید مجتبی حسینی متولد یکم آذر ماه سال هزار و سیصد و چهل و دو در شهر آمل از استان مازندران؛ بازیکن و مربی اسبق باشگاه نساجی قائم شهر ، پرسپولیس تهران ، صبای قم ، نفت تهران و اینک پس از مربی گری در باشگاه ذوب آهن بالاخره از سایه یار غارش یحیی گل محمدی در آمد و سرمربی این تیم شد.
در ذوب آهن؛ دستیار ماندن یا دستیار ساختن!

به گزارش فرتاک ورزشی، یحیی گل محمدی متولد بیست و هشتم اسفند ماه سال هزار و سیصد و چهل و نه در شهر نمین از استان اردبیل، بازیکن اسبق تیم ملی ایران ، پرسپولیس تهران ، صبا باتری تهران ، فولاد خوزستان و مربی اسبق پرسپولیس تهران و راه آهن تهران و سرمربی اسبق پرسپولیس تهران ، تربیت یزد ، صبای قم ، نساجی مازندران ، نفت تهران ، ذوب آهن اصفهان و اینک با جدائی دستیار همیشگی اش از او سرمربی گری اکسین البرز را عهده دار شد.

و اما تحلیل روز:

بدون شک کادر سازی مناسب برای دست یابی به اهدافی عالی و در عین حال مشترک از مهم ترین کار های یک مربی فوتبال است. مربی ای که داعیه مدیریت ، رهبری و سرمربی گری یک باشگاه را دارد. چینش مهره هایی هم فکر و در عین حال مبتکر و خلاق در کادر فنی و مدیریت فنی ، اخلاقی و انظباطی این مجموعه تأثیر گذار.

شاید مثال بارز این کادر سازی دستیاری پنج ساله کارلوس کی روش در مکتب سر الکس فرگوسن و باشگاه منچستر یونایتد انگلیس باشد ، که به گفته شخص فرگوسن وقتی کی روش در کنارش بود خیال او از مدیریت برنامه های تمرینی راحت بود.

کارلوسی که خود هنوز هم پس از چند سال تجربه سرمربی گری هم چنان به مثابه یک مربی روحیه دخالت و حل مشکل تمامی خرابی های فوتبال ایران را دارد.

تجربه نشان داده است به جز معدود مثال هائی تقریبا همه سرمربیان موفق توانائی ساخت یا پرورش یک مربی موفق را دارند ولی آیا یک مربی موفق بعد از سرمربی گری که آن هم توئم با موفقیت بوده است قدرت کادر سازی و ساخت و پرورش یک مربی موفق را دارد؟! نویسنده چنین نظری ندارد ...

بازگشت به نسخه های وطنی :

بدون شک یحیی باز هم سید مجتبی حسینی دیگری خواهد ساخت و به راهش با موفقیت بیشتر ادامه خواهد داد چون توانائی رهبری را در خود دیده است ولی باید نشست و دید آیا سید مجتبی حسینی هم حتی پس از کسب نتایج خوب در تیم های تحت هدایتش توانائی ساخت یک سید مجتبی حسینی دیگر را دارد ؟!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48d5vw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شروع یحیی در مشهد/ بازگشت برزیل به لیگ برتر