تاریخ انتشار: 1398/10/30 10:58
کد خبر: 73951

استفاده از نام داوران یک بهانه‌جویی از سوی AFC است!

رئیس اسبق دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: داوران خارجی هرگز نمی‌گویند که ما به ایران نمی‌رویم و این یک بهانه‌جویی از سوی AFC است.
استفاده از نام داوران یک بهانه‌جویی از سوی AFC  است!

داود رفعتی در گفت‌وگو با خبرنگار، در مورد ادعای مطرح شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی براینکه داوران خارجی اعلام کرد‌ه‌اند حاضر به قضاوت در ایران نیستند، اظهار داشت: به نظر من اصلاً چنین چیزی صحت ندارد. یعنی AFC از تمام داوران شاغل در لیگ قهرمانان آسیا نظرخواهی کرده که آیا حاضرید به ایران بروید یا نه و آنها نیز نظر منفی داده‌اند؟! اصلاً‌ چنین چیزی امکان ندارد.

وی افزود: من سال‌ها در لیگ قهرمانان آسیا قضاوت کرده‌ام در بحبوحه جنگ سوریه در سال 2012 نیز به ما ابلاغ داوری در این کشور دادند و ما هم به سوریه رفتیم. حتی در جریان جنگ افغانستان در روز المپیک به ما ابلاغ داوری در کشور افغانستان را دادند و همه داوران آمدند. هیچ وقت هم نگفتیم که به عراق، افغانستان یا سوریه نمی‌رویم. استفاده از نام داوران یک بهانه‌جویی است. آنها دستاویزهای دیگری برای خود در نظر گرفته اند و حالا این مسئله داوران را عنوان می‌کنند.

داور بین‌المللی اسبق فوتبال ایران تصریح کرد: کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا به نظر من تحت فشار قرار گرفته و کشورهای عربی به تحریک کشور بحرین کمیته اجرایی AFC را زیر فشار قرار داده‌اند تا چنین تصمیمی اتخاذ شود و باشگاه‌های ما را از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا محروم کنند.

رفعتی تأکید کرد: بهترین راه مقابله با این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا این است که به دادگاه بین‌المللی ورزش CAS شکایت کنیم. زیرا این تصمیم یک تصمیم کاملاً سیاسی است و نه یک تصمیم ورزشی.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48jrba

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نامه تاج به AFC با ادبیاتی تند و قابل تأمل