تاریخ انتشار: 1396/08/06 19:39
کد خبر: 176127

تصمیم جدید فیفا رئال را به جای بارسا قهرمان دنیا کرد!

رئال مادرید با تصمیم جدید فیفا حالا پرافتخارترین تیم دنیا محسوب می شود.
تصمیم جدید فیفا رئال را به جای بارسا قهرمان دنیا کرد!
رئال مادرید با 12 عنوان قهرمانی در جام باشگاه های اروپا و لیگ قهرمانان، مقتدرانه پرافتخارترین تیم اروپا محسوب می شود و حالا در این عنوان را در سطح جهانی نیز از آن خود کرده است.
 
 روز گذشته فیفا اعلام کرد که تیم های اروپایی یا آمریکای جنوبی که بین سال های 1960 تا 2004 در ورژن قدیمی جام جهانی باشگاه ها که به جام اینترناسیونال معروف بود موفق به قهرمانی شده اند، از این پس قهرمان دنیا محسوب می شوند. به این ترتیب رئال با سه قهرمانی در نسخه قدیمی و دو قهرمانی در نسخه جدید، حالا پرافتخارترین تیم دنیا است.
 
تا پیش از این تنها تیم هایی که در جام جهانی باشگاه ها که از سال 2005 برگزار می شود، قهرمان شده بودند،  قهرمان دنیا خوانده می شدند. بارسا با سه قهرمانی در این رقابت ها پیشتاز بود ولی حالا جای خود را به رئال داده است.
 
در جام اینترناسیونال که بین قهرمان اروپا و لیبرتادورس برگزار می شد، رئال، میلان، بوکا، پنیارول و ناسیونال اروگوئه هر کدام سه بار قهرمان شده بودند. با تصمیم جدید فیفا، میلان که یک جام جهانی باشگاه ها را هم در کارنامه دارد، پایین تر از رئال در رده دوم پرافتخارترین ها و بالاتر از بارسا قرار می گیرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48x9on

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیش بازی رئال مادرید - لژیا ورشو؛ شب سخت ارتشی ها در خاک ماتادورها