تاریخ انتشار: 1396/06/12 14:50
کد خبر: 185199

احتمال لغو اولتیماتوم هیئت مدیره استقلال به منصوریان

تصمیم هیات مدیره استقلال برای کنار گذاشتن منصوریان شاید لغو شود و سرمربی تیم استقلال به استناد یک بند قانونی، تا نیم‌فصل در سمت خود باقی بماند.
احتمال لغو اولتیماتوم هیئت مدیره استقلال به منصوریان

شاید به همین دلیل هم باشد که هم منصوریان و هم افتخاری تا امروز درباره این تصمیم هیات مدیره سکوت کرده‌اند و سرمربی آبی‌ها حتی فارغ از استرس این روزهای تیمش، راهی سفر به چین و حضور در همایش یک روزه مربیان برتر آسیا می‌شود.

هیات مدیره استقلال سه هفته قبل در تصمیمی عجولانه و به دور از قاعده‌های رفتاری مدیران فوتبال دنیا، به سرمربی استقلال دو بازی مهلت داد تا تیم را به شرایط آرمانی خود برساند. این تصمیم هیات مدیره صورت‌جلسه هم شد و محتوای آن در اختیار منصوریان و رسانه‌ها قرار گرفت. موضوعی که در ابتدا با واکنش تند برخی بازیکنان و کادر فنی همراه شد اما بعد از سکوت منصوریان و صحبت با چند بازیکن باتجربه تیم، به طور ناگهانی با سکوت همه آنها در مواجهه با تصمیم هیات مدیره همراه بود. ماجرا از این قرار است که رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال با عدم شرکت در جلسات هیات مدیره، قصد داشت تا اعتراض خود را به شیوه عملکرد افتخاری و منصوریان نشان دهد اما همین غیبت مداوم در نهایت به نفع منصوریان تمام شده و در صورت برکناری، اخراج یا استعفای قریب، هیات مدیره فعلی از رسمیت افتاده و تصمیمات جدید را باید با حضور هیات مدیره جدید اتخاذ کنند. در واقع با استعفای قریب، باشگاه استقلال به جز عدم نتیجه‌گیری، دچار بحران دیگری هم شده که نقد دیگری به تصمیم رئیس هیات مدیره باشگاه است. بر اساس قانون، با کناره‌گیری او و زوج شدن اعضا، هیات مدیره استقلال از رسمیت افتاده و اجازه تصمیم‌گیری درباره موضوعات باشگاه را ندارد. با این فرض، منصوریان هم می‌تواند امیدوار به ادامه همکاری با هیات مدیره جدید باشد.

البته وزارت ورزش و جوانان هنوز با استعفای قریب به طور رسمی موافقت نکرده اما در صورت تایید این کناره‌گیری، باید هیات مدیره جدیدی را برای باشگاه استقلال انتخاب کند و آن زمان منصوریان فرصت دارد تا این نفرات و رئیس جدید هیات مدیره را متقاعد به ادامه همکاری کند. بر اساس قانون، شرکت سهامی عام باید حداقل 5عضو در هیات مدیره خود داشته باشد. در این مورد برای شرکت‌های سهامی خاص هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد. از این‌رو هیات‌مدیره استقلال نمی‌تواند با چهار عضو به کار خود ادامه دهد. یک‌بار هم بهرام افشارزاده، سرپرست وقت باشگاه استقلال در توضیح تعداد اعضای هیات‌مدیره گفته بود: «وزارت اقتصاد و دارایی اعلام کرده تا مجمع بعدی اعضای هیات مدیره هر دو باشگاه 7نفر باشند و اساسنامه‌ باشگاه استقلال هم اعضا را بین 5 تا 7نفر تایید کرده است.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48zbxn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دردسر جدید بیخ گوش علیمنصور و تیمش