تاریخ انتشار: 1395/12/11 10:10
کد خبر: 225978

مهدی طارمی؛ گلزن یا گل‌نزن؟

مهدی طارمی؛ گلزن یا گل‌نزن؟

اگر از پرسپولیسی‌ها بپرسید مهدی طارمی را چطور مهاجمی می‌بینند او را دلیل ریزش مو و افزایش استرس خودشان معرفی خواهند کرد! بازی دوم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا یکی از نمونه‌های بارز دیدارهایی بود که این پسر بوشهری هواداران تیمش را تا مرز سکته پیش برد. شاید اگر پرسپولیس خیلی ساده‌تر و با گل‌های نیمه نخست بازی را می‌برد آن پیروزی انقدر به هواداران این تیم نمی‌چسبید که از دقیقه 80 به بعد طارمی دو گل زد و شکست را به پیروزی تبدیل کردند.

یکی از خصوصیت‌های بارز بازیِ مهدی طارمی تیزهوشی او در پیدا کردن فضاهای خالی و قرار گرفتن در جای درست است، کاری که برای تبدیل شدن یک مهاجم به بازیکن تراز اول در پست خودش مهم‌ترین لازمه است. مهاجم هرچقدر هم که قدرت پابه‌توپ، سرزنی و زدن ضربه نهایی را به خوبی داشته باشد اگر در جایگاه درست قرار نگیرد برای استفاده از این قدرت‌ها فرصت کمتری خواهد داشت. شماره 9 پرسپولیس فاکتور اول را به خوبی دارد و می‌بینیم که در هر بازی بیشتر از هر بازیکن دیگری نام مهدی طارمی را گزارشگر می‌آورد.

اما چرا او توپ‌های ساده را گل نمی‌کند؟ مشخصاً طارمی بازیکنی‌ست که وقتی زمان زیادی برای تصمیم گرفتن داشته باشد راه‌های زیادی برای گل زدن را در ذهنش مرور می‌کند و از همه بدتر برخی اوقات در بهترین موقعیت به دنبال پنالتی گرفتن است. همین امر مهم‌ترین دلیل گل نزدن او در شرایط ساده‌تر است. در حالی که وقتی نیاز به زدن تک ضربه باشد او معمولاً بهترین ضربه را به توپ می‌زند، درست مثل دو گلی که امروز وارد دروازه الوحده کرد. به نظر می‌رسد برای بهتر شدن شرایط باید از بازی‌ساز‌های پرسپولیس بخواهند توپ را جایی بفرستند که طارمی با همان یک ضربه آن را تبدیل به گل کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4b6pn8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سوپر کام بک طارمی و پرسپولیس، کادوی تولد سرخپوشان به پروفسور

طارمی جور رضاییان و علیپور را کشید