تاریخ انتشار: 1395/07/03 16:21
وزیر ورزش و جوانان:
کد خبر: 259630

هیئت مذیره استقلال، بی خبر از قراردادها بوده است

وزیر ورزش و جوانان، عملکرد سرپرست پیشین باشگاه استقلال و سرپرست کنونی باشگاه پرسپولیس را مورد انتقاد قرار داد
هیئت مذیره استقلال، بی خبر از قراردادها بوده است

به گزارش سرویس فوتبال لیگ برتر فرتاک ورزشی، محمود گودرزی به دلیل موضع‌گیری صریح علیه فدراسیون فوتبال در دوران ریاست علی کفاشیان و همچنین انتقاد از عملکرد کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران به چهره‌ای ضد فوتبالی در میان اهالی ورزش و رسانه‌ها معروف شد.

انتخاب سرپرست، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره برای دو باشگاه بزرگ و پر طرفدار پایتخت هم از دیگر مواردی بود که انتقاد شدید از وزیر ورزش و جوانان را به دنبال داشت. بهرام افشارزاده و علی‌اکبر طاهری، سرپرستان وقت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس عملکرد قابل دفاعی چه از نظر مالی و چه از لحاظ نتیجه‌گیری از خود بر جای نگذاشتند و دو فصل بدون جام را سپری کردند.

 

حالا گودرزی در اقدامی بی‌سابقه به افشارزاده، سرپرست پیشین باشگاه استقلال و طاهری، سرپرست کنونی باشگاه پرسپولیس تاخت و دوران مدیریت آنها را زیر سؤال برد. افشارزاده، مدیری که نزدیک به 50 سال در بالاترین سطوح مدیریتی در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک فعالیت کرد، برای بستن استقلال در بازار نقل‌وانتقالات پیش از آغاز لیگ برتر شانزدهم رقمی نجومی نزدیک به 28 میلیارد تومان هزینه کرد.

 

این مبلغ واکنش شدید گودرزی را به دنبال داشته است. واکنشی که با وجود انتقادات فراوان به عملکرد وزیر ورزش و جوانان، منطقی به نظر می‌رسد. بهرام افشارزاده مطابق صورت مالی ارائه شده توسط خودش 28 میلیارد تومان برای استقلال در ابتدای فصل جدید هزینه کرده است. رقمی که هیچ‌گونه بازخوردی حداقل در 7 هفته ابتدایی برای آبی‌پوشان نداشته است.

 

«من باید ببینم چه اتفاقی می‌افتد که بازیکن 120 میلیون تومانی را 900 میلیون تومان می‌خرند! حتماً اتفاقاتی در این بین افتاد که دارم پیگیری می‌کنم.» این جمله را وزیر ورزش صراحتاً بر زبان آورده است که به راحتی می‌توان متوجه شد منظور محمود گودرزی، فرشید باقری است. بازیکنی که از تیم فوتبال صبای قم به استقلال پیوست و قراردادی با ارزش نزدیک به مبلغ اعلام شده توسط وزیر ورزش را در دوران مدیریت افشارزاده به امضا رساند.

 

افشارزاده در دوران حضورش و البته با درخواست علیرضا منصوریان بازیکنی مانند آرش افشین را به خدمت گرفت که مجموعاً 27 دقیقه برای استقلال بازی کرده است. همچنین محمد امین حاج‌محمدی با قراردادی یک میلیارد و صد میلیون تومانی در جمع آبی‌پوشان ماندنی شد اما حتی به فهرست 18 نفره استقلال راه پیدا نکرد.

 

شرایط در پرسپولیس کمی بهتر است اما قراردادهای عجیب و غریب و پر حرف و حدیث در این باشگاه هم کم دیده نمی‌شود. ولادیمیر پریموف و الکسی پلی‌یانسکی، دو بازیکن اوکراینی با اتفاقاتی عجیب و با قراردادهایی نزدیک به 900 میلیون تومان به پرسپولیس پیوستند اما هیچ یک در تفکرات تاکتیکی برانکو ایوانکوویچ، جای ثابتی ندارند.

 

ترکش‌های انتقادات گودرزی تنها مختص استقلال نیست و حتی علی‌اکبر طاهری، دوست دیرینه و صمیمی او را هم شامل می‌شود. «طاهری هم در پرسپولیس 15 میلیارد هزینه کرده است. به چه حقی این کار را انجام داده است؟! البته 22 میلیارد گفته و 6 میلیارد بابت چیز دیگری بوده اما همین 22 میلیارد رقم کمی نیست.» هر چند او در بخشی از دیگر صحبت‌های خود تأکید کرده پرسپولیس در دو سال اخیر هزینه‌ای برای دولت در بر نداشته است. کمک‌های مالی حسین هدایتی، رئیس پیشین هیئت مدیره پرسپولیس در قالب یک هوادار و همچنین درآمدزایی از طریق اسپانسر، عملکرد مدیریتی طاهری را در وضعیت بهتری نسبت به افشارزاده قرار می‌دهد اما گودرزی رسماً خواستار توضیح از این دو مدیر و البته برخورد با هزینه‌های سرسام‌آور و غیر اصولی شده است.

 

این در حالی است که این هزینه‌ها در نهایت بتواند یک یا دو جام داخلی برای سرخابی‌ها به ارمغان بیاورد و بنا بر عملکرد دو تیم بعید است به افتخارآفرینی در لیگ قهرمانان آسیا منجر شود. همچنین با همین مبالغی که افشارزاده و طاهری به بازیکنان درجه 2 و بعضاً نیمکت‌نشین و سکونشین پرداخت کرده‌اند، می‌توان بازیکنان خارجی باکیفیت و استاندارد را به ایران آورد که بتواند سطح لیگ برتر کشور را هم بالا ببرد.

 

اما عجیب‌ترین بخش صحبت‌های وزیر ورزش به بی‌خبری اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال از تصمیمات افشارزاده برمی‌گردد. تصور این موضوع که رئیس، دبیر و دیگر اعضای هیئت مدیره باشگاه آبی‌پوش پایتخت در جریان امضای قرارداد میان افشارزاده و بازیکنان با ارقم میلیاردی نبوده‌اند کمی عجیب به نظر می‌رسد. این در حالی است که استقلال با وجود عملکرد نسبتاً پرقدرت در فصل نقل‌وانتقالات پس از 7 هفته رنگ اولین پیروزی را دیده و تا هفته پیش یکی از تیم‌های فانوس به دست جدول رده‌بندی محسوب می‌شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4b88zd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



تفاوت استقلال و پرسپولیس در خرید بازیکنان/ در پس پرده استقلال چه گذشته است؟