تاریخ انتشار: 1396/03/21 17:08
کد خبر: 204454

پپ یک بار دیگر بر مواضع جدایی طلبی خود و کاتالان‌ها تاکید کرد.

پپ گواردیولا، سرمربی کاتالونیایی منچسترسیتی امروز بیانیه مربوط به انتخابات 1 اکتبر 2017 را قرائت کرد و چندین بار به نظام پادشاهی اسپانیا در نادیده گرفتن آزادی بیان مردم این ایالت، کنایه زد.
پپ یک بار دیگر بر مواضع جدایی طلبی خود و کاتالان‌ها تاکید کرد.

به گزارش فرتاک ورزشی،پپ گواردیولا را همه می‌شناسند. او یکی از کاتالان‌هایی‌ست که به شدت حامی استقلال این ایالت از نظام پادشاهی اسپانیاست. کاتالونیا سال‌هاست که می‌خواهد به دلایل اقتصادی و سیاسی مختلف، از اسپانیا جدا شود و در این مدت بارها و بارها انتخابات برگزار کرده است. در تمامی این انتخابات حامیان استقلال طلبی رای بیشتری کسب کردند اما دولت اسپانیا این رای گیری را هرگز به رسمیت نمی‌شناسد.

پپ گواردیولا - استقلال کاتالونیا - کاتالونیا

طبق برنامه قرار است انتخابات دیگری روز 1 اکتبر 2017 برگزار شود و به نظر عزم کاتالان‌ها این بار جدی‌تر باشد. گواردیولا که از مدت‌ها پیش به عنوان نماینده حزب استقلال طلب کاتالان‌ها انتخاب شده بود، امروز بیانیه این حزب را در استقبال از این رفراندوم به سه زبان کاتالونیایی، اسپانیایی و انگلیسی قرائت کرد. در بخشی از این بیانیه گواردیولا گفت:

ما رای خواهیم داد اگرچه دولت اسپانیا آن را نپسندد. ما کاتالان‌ها از جامعه بین المللی درخواست رسیدگی به حقوقی که در حال حاضر از ایالت ما ضایع می‌شود را داریم. در راس این حقوق، آزادی بیان است. دولت کاتالونیا باید بداند که در برگزاری این رفراندوم تنها نیست. همه ما با او هستیم. حالا که آنها می‌خواهند صدای دموکراسی را از ما بگیرند، به پای صندوق‌های رای خواهیم رفت و از نمایندگانمان دفاع خواهیم کرد. ما به دولت کاتالونیا متعهد هستیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bv8dd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرمربی جدید بارسا در کاتالونیا مستقر شد


بارسلونا در خانه ۳ امتیاز کلیدی به دست آورد
هفته بیست‌وهشتم لالیگای اسپانیا