تاریخ انتشار: 1398/12/17 20:30
منچستریونایتد - منچسترسیتی؛
کد خبر: 68378

چهارمین داربی شهر منچستر،حیاتی برای سولسشر،حیثیتی برای گواردیولا

تیم های منچستریونایتد و منچسترسیتی در هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس به مصاف هم خواهند رفت.
چهارمین داربی شهر منچستر،حیاتی برای سولسشر،حیثیتی برای گواردیولا

یکشنبه ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۸ شاگردان سولسشر برای باقی ماندن درکورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در یک بازی حساس ، حیاتی و حیثیتی برابر شاگردان پپ گواردیولا که تقریبا رده دومی خود را تا حدود زیادی مسجل کرده اند،محکوم به پیروزی و کسب هرسه امتیاز این دیدار هستند.

این دیدار از ساعت ۲۰ در ورزشگاه بزرگ و  اولدترافورد،ملقب به تاتر رویا، برگزار می گردد.

هردو تیم با غلبه بر دو تیم شفیلد ونزدی و دربی کانتی راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انگلستان شده اند‌.

سیتی زن ها در شرایط بسیار مناسبی در چند هفته اخیرشان بسر می برند.

آنها پس مغلوب کردن رئالی ها در سانتیاگوبرنابئو و کسب کارلینگ کاپ که ازمسیر آستون ویلا بدست آمد،از نظر آمادگی روحی،روانی و ذهنی در وضعیت بسیار مطلوبی بسر میبرند.

مصدومیت لاپورت تنها نگرانی سیتی زن ها بود که با آماده شدن استونز این نگرانی تاحدودی مرتفع گردید.

بازی منطقه ای پپ و پرس از بالای این تیم و تکیه کردن بر سرعت و تکنیک وینگرها و حرکات احساس برانگیز دی بروین و استفاده از شروع مجددها که پپ روی آنها برنامه خاصی دارد،از جمله تاکتیک های غالب من سیتی دراین دیدار حساس است.

البته پپ در این دیدار، از سرعت انتقال من یونایتد از دفاع به حمله است که از آن بنام ضدحمله یاد میشود،ترس دارد،زیرا او در چند دیدار اخیرش گرفتار این تله سولسشر شده بود.

اگر پپ برای آن تمهیداتی درنظر نگیرد، قطعا سیتی را دچار مشکلات فراوانی خواهد کرد. پپ به احتمال فراوان از کایل واکر برای جلوگیری از چنین برنامه ای،استفاده خواهد کرد.واکر برخلاف مندی(زینچنکو) بندرت در حملات تیمی شرکت می کند،او یک فولبک عقب زمین است که برخلاف فولبک مدرن، بیشتر به داخل زمین خودی متمایل میشود‌،تا ازضد حملات حریف پیشگیری کند.

در آن سوی زمین شاگردان سولسشر قرار دارند   که کم‌کم  شکل تیمی خود را پیدا کرده اند.

آنها چند هفته ای است که نتایج قابل قبولی گرفته اند،هرچند در چند بازه هایی از فصل جاری با نوسانات فراوانی همراه بوده اند.

سولسشر از سه دیدار تمامی رقابت های این فصل فوتبال جزیره،دو بار پپ را شکست داده و تنها در بازی رفت از کارلینگ کاپ، در اولدترافورد قافیه را به پپ باخته بود.

تیم سولسشر کم‌کم به هارمونی و انسجام تیمی رسیده است.شیاطین سرخ با نتایج مطلوبی که درچند هفته اخیرشان کسب کرده اند، به خودباوری و اعتمادبنفس مطلوبی رسیده اند،که می تواند در ادامه مسیر آنها را به سرمنزل مقصود برساند.

فرناندز اولین داربی شهر منچستر را تجربه خواهد کرد،هرچند او با داربی ها بیگانه نیست،زیرا او بهمراه اسپورتینگ لیسبون بارها مقابل بنفیکا، چنین داربی هایی را درکارنامه اش دارد.

فرناندز به سرعت به بازیکن کلیدی من یونایتد تبدیل شد،کاری که کمتر بازیکنی توانسته با چنین سرعتی خودش را با فضا و شرایط فوتبال فیزیکی و سرعتی انگلستان وفق دهد.

او‌نقطه ثقل یونایتد درخط میانی است و بخوبی فضاها را می شناسد و همیشه چندین گزینه پاس را برای خود پیدا می کند.سرعت تصمیم گیری این پرتغالی معرکه است.

 تایمینگ او در تاکتیک تاثیرگذار شوتینگ ازجمله ویژگی های خاص این بازیکن همه کاره این روزهای یونایتد است.

چنانچه سولسشر بتواند این بازی مهم‌ و حساس را از پپ ببرد،قطعا در ادامه راه به کسب سهمیه چمپیونزلیگ بسیار امیدوار خواهد ماند و تا حدود زیادی می توان‌ در فصل آینده او را مجددا بر روی نیمکت منچستر یونایتد مشاهده کرد.

راشفورد و کما فی السابق پوگبا ،غایبان بزرگ شیاطین سرخ دراین دیدار هستند و درآن سوی  حضور دی بروین دراین بازی درهاله ای از ابهام قرار دارد.

امین یزدانی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bxdze

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


12 تیم برتر تاریخ لیگ برتر انگلیس