تاریخ انتشار: 1398/12/14 17:29
کد خبر: 68706

از استراماچونی تا استوکس؛ چهار اتفاقی که عین روز روشن بود!

خرید پرماجرای آنتونی استوکس توسط پرسپولیس، به ابزاری برای طعنه زدن به این باشگاه تبدیل شده؛ کاری که علاوه بر هواداران پرشمار استقلال، اخیرا مقامات رسمی تراکتور و سپاهان هم انجامش داده‌اند و البته با بازداشت او توسط پلیس انگلستان، وضع خراب‌تر هم شده است.
از استراماچونی تا استوکس؛ چهار اتفاقی که عین روز روشن بود!

استوکس خرید بدی برای قرمزها بود که از اول می‌شد آخرش را حدس زد. بدعهدی مهاجم ایرلندی اما تنها حادثه صددرصد قابل پیش‌بینی لیگ نوزدهم نبود.

معلوم بود دنیزلی می‌رود

ابتدای فصل که تراکتورسازی در ادامه روند جذب سرمربیان پا به سن گذاشته اقدام به عقد قرارداد با مصطفی دنیزلی کرد، بسیاری از کارشناسان به مدیریت این باشگاه هشدار دادند که دنیزلی در این سال‌ها دیگر حوصله تمام کردن ماموریت‌هایش را ندارد و حتی آخرین تجاربش در باشگاه‌های ترکیه هم بیشتر از چند ماه یا حتی چند هفته به طول نینجامیده است. در تبریز اما گوش کسی به این حرف‌ها بدهکار نبود تا نهایتا دنیزلی حتی پیش از پایان نیم‌فصل اول از تراکتور جدا شود. بعد از پاس و پرسپولیس، تراکتور سومین تیم ایرانی آقامصطفی بود که او پایان فصل را روی نیمکتش ندید. آن زمان می‌گفتند افندی از ترس زلزله فرار کرده؛ حالا فکر کنید اگر مانده بود، الان با ویروس کرونا چه می‌کرد؟!

معلوم بود یحیی نمی‌ماند

یحیی گل‌محمدی حتی اگر به ذهنش خطور می‌کرد که برانکو بعد از سه قهرمانی حاضر به ادامه همکاری با پرسپولیس نخواهد شد، محال بود قراردادش را به آن زودی و آسانی با شهرخودرو تمدید کند. یحیی اما چنین کرد تا ایرج عرب و همکارانش پیش از شروع فصل کلی وقت صرف مذاکره برای دریافت رضایتنامه او از باشگاه مشهدی کنند. آن زمان مذاکرات به نتیجه نرسید، اما قشنگ معلوم بود یحیی در شهرخودرو نمی‌ماند. او آنقدر قهر کرد و آنقدر مصاحبه تند انجام داد که آخرش باشگاه در ازای دریافت کلی پول، رضایتنامه‌اش را صادر کرد. یحیی قبلا هم در لیگ دوازدهم برای حضور در پرسپولیس، دقیقا همین معامله را با صبای قم کرده بود. پس هیچ چیز غیرمنتظره‌ای وجود نداشت.

معلوم بود استرا دوام نمی‌آورد

کلیدواژه «استراماچونی» هنوز هم برای استقلالی‌ها دلرباست، اما آنهایی که از همان روز اول دور از احساسات به رابطه او با باشگاه ایرانی توجه می‌کردند، حدس می‌زدند که مرد ایتالیایی اینجا خیلی دوام نخواهد آورد. لااقل ما یادمان نمی‌آید که یک سرمربی خارجی قبل از حضور در فوتبال ایران، ابتدا نمایندگانی برای بررسی شرایط فرستاده باشد. استراماچونی اما این کار را کرد و اتفاقا حتی جواب ابتدایی‌اش هم منفی بود. بعدتر هم که او به ایران آمد و کارش را با استقلال شروع کرد، هر روز شاهد قهر و اعتراض او به کمبود امکانات بودیم؛ از ماجرای جا ماندن کفش‌هایش تا محو شدن خط‌کشی زمین در روز برفی. می‌شد حدس زد استراماچونی اصولگرا کارش را با استقلال و این همه مشکلات تمام نکند، اما پیش‌بینی اینکه او شب بازی تیمش ول کند و برود، واقعا محال بود!

معلوم بود استوکس درست بشو نیست

ظاهرا در تمام دنیا فقط یک نفر وجود داشت که بدعهدی آنتونی استوکس را باور نداشت؛ آن یک نفر هم محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل پرسپولیس بود که جدیدترین قرارداد حرفه‌ای استوکس را با این بازیکن بست. به این ترتیب آنتونی پیش‌قسط را گرفت و رفت تا آخرین دلار آن را خرج عشق و حال کند. او احتمالا پس از پایان پول‌هایش راهی انگلستان شد که هنوز به فرودگاه نرسیده، به خاطر پرونده‌های حقوقی بازداشتش کردند!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bxl58

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 رفقای پرسپولیسی ام از استقلال می‌ترسند