تاریخ انتشار: 1401/07/26 14:08
کد خبر: 15130

لطیفی: استقلال می تواند با فتح‌الله زاده 3 ستاره شود/ حمایت نباشد، فلورنتینو پرز هم موفق نمی شود

مهاجم اسبق استقلال گفت: باید به فتح‌الله زاده 3 تا 5 سال فرصت بدهند و کمک کنند، در این شرایط استقلال می تواند سه ستاره شود.
 لطیفی: استقلال می تواند با فتح‌الله زاده 3 ستاره شود/ حمایت نباشد، فلورنتینو پرز هم موفق نمی شود

علی لطیفی در خصوص تغییر و تحولات مدیریتی باشگاه استقلال، اظهار داشت: مصطفی آجورلو خوب کار کرد و قدم‌های مثبتی هم برداشت اما یک پوئن منفی درکارنامه‌اش باعث شد تمام عملکردش تحت الشعاع قرار بگیرد.

انتخاب فتح‌الله زاده هوشمندانه و سنجیده بود

وی افزود: رفتن آجورلو ناگهانی بود و کسی فکرش را نمی‌کرد این اتفاق بیفتد. حتی صحبت‌هایی که او در چند روز پیش در جمع پیشکسوتان انجام داد نشان می‌داد که حداقل تا پایان این فصل به کارش ادامه می‌دهد. با اینحال نوع مدیریتش باعث شد مدیران تصمیم گیرنده صلاح را بر این بدانند که برود. به نظر من کار او از بُعد یک مدیر ورزشی خارج شده بود و حساسیت‌ها را در جامعه و بین هواداران بیشتر می‌کرد.

مهاجم اسبق استقلال در خصوص بازگشت فتح‌الله زاده به این باشگاه، گفت: چه زمانی که بازیکن بودم و چه زمانی که در پایه‌ها مربیگری می‌کردم، مدیرم فتح‌الله زاده بود و با خصوصیات او آشنایی دارم. به نظرم این اتفاق بهترین کار در شرایط کنونی بود. تصمیم بسیار هوشمندانه و سنجیده‌ای گرفته شد. فتح‌الله زاده بسیار محبوب است و حتی تیفوسی‌‌های استقلال که با این تیم به شهرهای دیگر هم می‌روند، طرفدارش هستند.

فتح‌الله زاده می‌تواند اینبار قدم آخر را در آسیا بردارد

لطیفی تصریح کرد: نگاه آجورلو ورزشی نبود و نگاه فتح‌الله زاده برعکس این است. این موضوع می‌تواند به بیشتر شدن آرامش باشگاه و هواداران کمک کند. برای نتیجه گیری باید به فتح‌الله زاده زمان و فرصت داد. یقین دارم می‌تواند این بار به هدفی که سال‌ها پیش و در فینال آسیا تا یک قدمی آن پیش رفت، برسد و اینبار قدم آخر را هم بردارد. به شرط اینکه به او زمان کافی داده شود نه اینکه مدتی کار کند و او را کنار بگذارند و دوباره یک مدیرعامل جدید بیاید. اگر به او زمان بدهند و حمایت‌های لازم هم وجود داشته باشد، می‌تواند استقلال را قهرمان آسیا کند.

چرخه باطل استقلال و پرسپولیس ادامه دارد

وی در خصوص اینکه فتح‌الله زاده اکنون با انبوهی از بدهی‌ها در باشگاه استقلال مواجه است، گفت: یکی از ضعف‌های مدیریت ورزشی در کشورما همین موضوع مالی است که اتفاقا فساد آور هم می‌شود. باشگاه‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس چون دولتی هستند، هرکسی می‌آید و می‌رود هیچ حسابرسی وجود ندارد. این اتفاقی عجیب و غریب است. یک نفر نیست به مدیری که با هر هزینه و بدهی جدا می‌شود، بگوید این هزینه‌ها و بدهی‌ها برای چه بوده است؟ مگر می‌شود حسابرسی وجود داشته باشد و شاهد انبوه بدهی‌ها باشیم؟

لطیفی ادامه داد: مشکلات قرارداد با خارجی‌ها بخشی از این ضعف است. چون اکثر مدیرانی که به این دو باشگاه می‌آیند ورزشی نیستند، تصورشان این است که باشگاه هم مانند محل کار قبلی آن‌ها است. غافل از اینکه اینجا فیفا حضور دارد و تا ریال آخر را با جریمه آن می‌گیرد. اگر دقت کنید عمده بدهی دلاری یا یورویی هستند. مدیر قبلی می‌رود، مدیر جدید می‌آید و باید پاسخگوی بدهی‌های قبلی باشد و این دور باطل همچنان وجود دارد.

آجورلو رفقای غیر فوتبالی‌اش را به استقلال آورد

مهاجم اسبق استقلال در خصوص ایرادات مدیریتی آجورلو، عنوان کرد: شاید من قدیمی‌ترین دوست آجورلو باشم. زمانیکه به پاس آمد من بازیکن این تیم بودم. هر زمان کار خوب کرد تعریف کردم و اگر ایرادی هم بود انتقاد می‌کنم. اعتقادم این است که او در حق خیلی‌ها ظلم کرد. به عنوان مثال با حضور خسرو حیدری در کادرفنی به خود خسرو هم ظلم شد. او بدون یک روز کار مربیگری در کادرفنی استقلال مشغول شد اما واقعا چه کمکی می‌تواند کند؟

وی افزود: استقلال حق خسرو حیدری‌ها است چون برای این تیم زحمت کشیدند اما باید چند سال کار می‌کرد. ازپایه‌ها شروع می‌کرد و با تجربه لازم روی نیمکت استقلال می‌نشست تا وقتی مربی خارجی می‌آید، شرایط روحی و فرهنگی بازیکنان و کشور ما را نمی‌داند، بتواند برایش تیم و حواشی را جمع و جور کند. علاوه بر این مسائل، آجورلو عده‌ای غیر فوتبالی را هم که با او رفیق بودند را به باشگاه آورد که به شدت آسیب زد. در این مورد جوابگو هم نبود.

اگر حسابرسی باشد این بدهی ها به وجود نمی‌آیند

کارشناس فوتبال با اشاره به بار سنگین مالی که در حال حاضر روی دوش مدیریت جدید باشگاه استقلال قرار گرفته، عنوان کرد: الان باید تا ریال آخر را حساب و کتاب کنند. بگویند شما که با این بیلان کاری طی مدتی مدیرعامل باشگاه بودید، این هزینه‌ها را داشته‌اید و دلیلش چیست. اگر حسابرسی باشد این بدهی سنگین بابت تبلیغات محیطی به وجود نمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات مالی تیم‌ها باید به صورت جدی از آن‌ها حمایت شود، گفت: همه جای دنیا، اسپانسر، بلیت فروشی و حق پخش مهمترین منابع درآمدزایی تیم‌هایی ورزشی هستند اما در کشور ما متاسفانه ماجرا فرق دارد. باشگاه‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس برای ادامه حیات نیاز به پول دارند و بخش بزرگی از این پول از حق پخش تامین می‌شود. هیچ پدیده‌ای به اندازه فوتبال نمی‌تواند جامعه را آرام کند. این حرف من نیست؛ کارشناسان ریشه یابی کرده‌اند که برنامه‌های تلویزیونی تنوع ندارد اما فوتبال باعث شده هنوز ارتباط هوادار با تلویزیون برقرار بماند.

مهاجم اسبق استقلال تصریح کرد: بخش عمده‌ای از جمعیت کشور ما جوان است و اکثر آن‌ها هم فوتبالی هستند. باید روی فوتبال سرمایه گذاری شود. اگر می‌خواهیم جلوی اخبار فیک رسانه‌های بیگانه را بگیریم باید تجدید نظر شود و با باشگاه‌ها تعامل کنند. از همین تبلیغات حین فوتبال درآمد زیادی کسب می‌شود که حق تیم‌های فوتبال است. هوادار هم وقتی ببیند تیم محبوبش حق خودش را می‌گیرد و اوضاع مالی مناسبی دارد، به سراغ شبکه‌های دیگر نمی‌روند و فوتبال را از تلویزیون خودمان نگاه می‌کنند.

به فتح‌الله زاده فرصت بدهند ستاره سوم هم می‌آید

وی با تاکید بر لزوم حمایت از مدیرعامل جدید استقلال، اظهار داشت: باید به فتح‌الله زاده 3 تا 5 سال فرصت بدهند و کمک کنند تا وقتی از استقلال می‌رود درآمدزایی خوبی را با استفاده از پتانسیل استقلال از خودش به جا بگذارد. این کار سخت اما شدنی است. قطع به یقین با مدیریت فتح‌الله زاده و حمایت مسئولین، استقلال می‌تواند سه ستاره شود.

لطیفی گفت: مسئولین باید برای پرداخت بدهی‌های باشگاه به فتح‌الله زاده کمک کنند تا اوبتواند در آرامش کامل فکری به مدیریت باشگاه و تیم بپردازد. در غیر این صورت فلورنتینو پرز هم بیاید نمی‌تواند موفق شود. باید مسئولین حمایت کنند و هواداران هم همین انتظار را دارند. فتح‌الله زاده باید از این تاریخ به بعد پاسخگوی مسائل مالی باشد. اگر قرار باشد از همین ابتدای کار تحت فشار سنگین بدهی‌های قبلی قراربگیرد، نمی‌تواند مدیریت خوبی داشته باشد و بنابراین تیم هم از شرایط خوب خودش فاصله می‌گیرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bye59

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علی فتح الله زاده رسما مدیرعامل استقلال شد