تاریخ انتشار: 1395/11/18 14:10
کد خبر: 231031

نگاهی آماری به عملکرد استقلال و السد در لیگ؛ السد متخصص دیدارهای خارج از خانه

دیدار تیم های فوتبال استقلال ایران و السد قطر در شرایطی روز سه شنبه برگزار می‌شود که دو تیم عملکرد متفاوتی در لیگ کشورشان داشته‌اند.
نگاهی آماری به عملکرد استقلال و السد در لیگ؛ السد متخصص دیدارهای خارج از خانه

به گزارش فرتاک ورزشی، تیم استقلال در حالی میزبان تیم السد قطر خواهد بود که قبل از این دیدار رده نماینده کشورمان در لیگ برتر سوم جدول است و این در حالیست که السد در رده دوم جدول رده بندی لیگ قطر قرار دارد. گرچه اختلاف رده دو تیم در جدول بسیار ناچیز است، اما جالب اینجاست که قطری ها به لحاظ آماری و در مقایسه با نماینده کشورمان اختلاف زیادی دارند.

تیم السد در حالی در رده دوم جدول رده بندی لیگ ستارگان قرار دارد که از ۱۹ بازی گذشته اش ۱۳ پیروزی به دست آورده و به لطف خط حمله قدرتمندش که ۵۵ گل زده با ۴۴ امتیاز در این رده قرار گرفته است. این در حالیست که آبی پوشان تهران از ۲۰ بازی قبلی خود ۹ بار به پیروزی رسیده‌اند و جمع امتیازات این تیم ۳۴ می‌باشد. یعنی ۱۰ امتیاز کمتر از تیم قطری.

استقلال در حال حاضر بهترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار دارد، اما این بهترین خط حمله ایران تنها ۲۹ بار توپ را از خط دروازه حریفانش عبور داده که این تعداد گل در ۲۰ بازی حتی به میانگین یک و نیم گل در هر بازی هم نمی‌رسد. این در حالیست که السد در ۱۹ بازی ۵۵ گل زده و میانگین گل‌های زده‌اش تنها اندکی از ۳ گل برای هر بازی کمتر است. این را هم در نظر داشته باشیم که السد قوی ترین خط حمله لیگ قطر را ندارد و از این حیث لخویا با ۶۳ گل زده از این تیم جلوتر است که مقایسه همین آمار به خوبی تفاوت فاحش لیگ تهاجمی قطر مقابل لیگ کم گل ایران را نشان می دهد.

السدی‌ها از مجموع ۱۳ پیروزی که در لیگ ستارگان به دست آورده‌اند، ۷ بار بیرون از خانه و ۶ بار در خانه خود پیروز شده اند. آنها ۳۱ بار بیرون از خانه و ۲۴ بار در خانه خود موفق به گل زنی شده‌اند.

این تیم قطری از مجموع بازی های خارج از خانه‌اش ۲۵ امتیاز کسب کرده و در خانه خود تنها ۱۹ امتیاز به دست آورده است.  این آمار نیز نشان می‌دهد تیم السد در بازی های خارج از خانه به مراتب موفق تر از بازی های خانگی‌اش بوده است. با این حساب باید گفت استقلالی‌ها باید السد را در ورزشگاه آزادی حسابی جدی بگیرند. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d8n9w

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قیمت بلیط بازی استقلال- السد مشخص شد