تاریخ انتشار: 1397/02/21 23:32
کد خبر: 148307

5 نکته جذاب درمورد تقابل پرسپولیس و استقلال در سوپرجام

با قهرمانی استقلال در جام‌حذفی، برگزاری داربی87 در قالب سوپرجام قطعی شد و بنابراین اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، سرخابی‌های پایتخت باید روز 29تیر به‌مصاف هم بروند.
5 نکته جذاب درمورد تقابل پرسپولیس و استقلال در سوپرجام

این می‌تواند یک سرآغاز بسیار جذاب برای فصل جدید مسابقات باشگاهی در ایران باشد. تقابل سرخابی‌ها در اولین گام از فصل تازه قطعا نفسگیر و تماشایی خواهد بود. این بازی اما نکاتی دارد که مرور آنها خالی از لطف نیست.

  آخرین داربی 50-50

قرار شده از لیگ هجدهم اصول قانونی میزبانی در داربی تهران رعایت شود و هر تیمی که میزبان بود بتواند 90درصد سکوها را در اختیار بگیرد. به این ترتیب بازی سوپرجام در مقطع فعلی آخرین داربی تهران خواهد بود که سکوها در آن به‌طور مساوی و 50-50 بین هواداران دو تیم تقسیم می‌شود.

  دعوا بر سر جام پس از 19سال

تقابل پرسپولیس و استقلال همیشه جذاب و حیثیتی بوده، اما نبرد مستقیم این دو تیم بر سر جام می‌تواند این جذابیت را دوچندان کند. بازی سوپرجام در حالی برگزار می‌شود که در پایان آن قطعا تیم برنده جام قهرمانی را بالای سر می‌برد و یک جشن درست و حسابی می‌گیرد. آخرین باری که پرسپولیس و استقلال به‌طور مستقیم بر سر جامی جنگیدند که در پایان 90دقیقه اهدا می‌شد، مربوط به 19سال قبل است. 20تیر78 در بازی فینال جام‌حذفی پرسپولیس موفق شد با نتیجه دو‌بر‌یک استقلال را شکست بدهد و جشن قهرمانی برپا کند.

  خوب شد منصوریان نیست

علیرضا منصوریان استاد بد شروع کردن فصل است و اگر او در سوپرجام هدایت آبی‌ها را بر عهده داشت، احتمالا مفت و مجانی قهرمانی را به پرسپولیس تقدیم می‌کرد! منصوریان در لیگ شانزدهم از6بازی اول هیچ‌کدام را نبرد و در لیگ هفدهم نیز در 7بازی نخست فقط یک پیروزی به‌دست آورد.

  25روز بعد از جام‌جهانی

یک نکته که از همین حالا برگزاری سوپرجام را دشوار می‌کند و ممکن است برای لغو آن بهانه دست فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بدهد، فاصله کوتاه تاریخ این بازی با آخرین مسابقه ایران در جام‌جهانی است. تیم‌ملی ایران در آخرین بازی دور گروهی روز چهارم تیر باید به‌مصاف پرتغال برود و به این ترتیب حداکثر فاصله سوپرجام با آن دیدار فقط 25روز خواهد بود. تازه این در حالی است که اگر به امید خدا تیم ایران از مرحله گروهی صعود کند، یک بازی دیگر هم به مسابقات ایران افزوده می‌شود و طبعا یک هفته از فاصله مزبور کاسته خواهد شد. به این ترتیب ملی‌پوشان دو تیم تقریبا بدون استراحت و آمادگی باید وارد داربی شوند و هر تیمی هم که ملی‌پوش بیشتری داشته باشد، بیشتر ضرر می‌کند!

  لطایف قرعه‌کشی

روز نهم خرداد قرار است قرعه‌کشی لیگ هجدهم برگزار شود. عامل دیگری که می‌تواند بازی سوپرجام بین پرسپولیس و استقلال را تحت تاثیر قرار بدهد، تاریخ برگزاری بازی دو تیم در دور رفت لیگ هجدهم است. یک لحظه تصور کنید پرسپولیس و استقلال در هفته‌های اول یا دوم به هم بخورند؛ در این صورت ممکن است  در فاصله 7تا 15روز دو شهرآورد داشته باشیم!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dbndd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شوکی که به نفع پرسپولیس شد