تاریخ انتشار: 1396/04/26 10:39
یادداشتی از بهرام اردشیری
کد خبر: 195507

سرخابی ها؛بخاطر یک مشت دلار!

دربی 85 شاید تا چند روز دیگر برگزار شود اگرچه حرف های ضد و نقیض و اگر و اماهای این بازی هم چنان ادامه دارد.
 سرخابی ها؛بخاطر یک مشت دلار!

حدود یک ماه قبل بود که یک خبر بر روی خروجی های خبرگزاری ها و سایت های خبری ورزشی دیده شد که حکایت از برگزاری دربی تهران برای اولین بار در خارج از ایران را می داد. تیتر اخبار روزنامه ها و سایت ها از آن روز تا کنون بدین صورت بود:

آلمان میزان دربی تهران می شود

دوسلدورف یا بیلفلد؟!میزبان دربی تهران

مونیخ قرمز و آبی می شود!

بیلفلد به عنوان میزبان انتخاب شد

پلیس آلمان با برگزاری دربی مخالفت کرد

هلند محل برگزاری دربی

اینها اخبار یک ماه اخیر و تیر خبرگزاری های رسمی کشور از دربی تهران بود. اخبار ضد و نقیض از دربی هر روز و به یک نحو با روح و روان هواداران میلیونی دو تیم بازی می کرد. اما این پایان کار و شایعات نبود اینبار خبر از لغو بازی به دلایل مختلف به گوش می رسید. یک روز به علت عدم تامین امنیت...یک روز به علت عدم موافقت صاحبان محل برگزاری و در این اواخر نیز همزمان شدن با سوپر جام! و بلاخره نیز لغو شد!!!

اما موضوعی که بیشتر هر چیزی ذهن بیننده را درگیر می کرد اسپانسر باشگاه و اختیارت آن که از قضا حامی مالی دو باشگاه نیز می باشد. مدیران پرسپولیس که همین چند صباح پیش خبر از لغو قرارداد خود با اسپانسر یا همان سامانه ٣٠٩٠ به علت عدم اجرای تعهدات میدادند اینبار بدون هیچ مقاومتی تن به تمام خواسته های آنها به بهانه های واهی میدادند.  حتی کار به جایی کشید که از گوشه کنار خبر می رسید که حاضرند بازی سوپرجام را فدای دربی تشریفاتی کنند که خبرهایی از فان بودن آن با توجه به اینکه قرار بود سرمربیان دو تیم نیز در آن بازی کنند، به گوش میرسید.

دربی که با توجه نزدیکی به شروع لیگ و حضور تیم ها در حال بدنسازی جز درامد مالی،سودی برای دو تیم نداشت. به پیشنهاد اسپانسر هواداران ترکیب را مشخص میکردن و اسپانسر حتی را فراتر گذاشته بود و دقایقی که باید تعویض انجام میشد را نیز مشخص کرده بود.

با گذاری بر اتفاقات قبل از دربی گذشته و میهمانی مشترک دو تیم قبل از بازی باید نگران آینده این بازی که بیش از پنجاه میلیون را درگیر خود میکند، باشیم.

استقلالی که بازیکنان زیادی جذب کرده و نیاز به هماهنگی دارد و پرسپولیسی که سوپرجام و یک چهارم نهای لیگ قهرمانان را در پیش دارد آیا به صلاح است که در این شرایط تمرکز آنها را بر هم زد؟

مدیران دو باشگاه چه پاسخی برای این سرگردانی هواداران میلیونی دارند؟

آیا در آینده نزدیک و با این روندی که حامیان مالی در پیش گرفته اند، باز هم به همان دربی های کسل کننده یک-یک بر خواهیم گشت؟! آیا باز جمله معروف "دیگه خسته شدیم از دست این دربی های یک-یک" عادل فردوسی پور را خواهیم شنید؟!

به گمانم...

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dojbj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



لشکر غایب استقلال برای دربی 85