تاریخ انتشار: 1397/08/10 22:40
کد خبر: 123634

دایی به دنبال کسب سهمیه آسیا

تیم سایپا ماراتن دشوار نبرد سه گانه با سرخابی های پایتخت را با یک برد شیرین در جام حذفی مقابل استقلال به پایان رساند.
دایی به دنبال کسب سهمیه آسیا

با قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی و مشخص شدن زمان دقیق بازی ها معلوم شد که یک قرعه سخت در انتظار سایپا است. نارنجی پوشان با برنامه ای سخت تر از فولاد - که هفته دوم و پنجم لیگ با پرسپولیس و استقلال رو به رو شده بود - در صدر تیم هایی قرار گرفتند که در فاصله ای اندک باید به مصاف سرخابی های پایتخت می رفتند.

برنامه سایپا به این شکل بود که ابتدا باید با استقلال در لیگ بازی کند، سپس به مصاف پرسپولیس در دیگر بازی لیگ برود و سپس در آخرین مرحله دیدار جام حذفی خود را برابر آبی های پایتخت برگزار کنند.

بعد از یک شکست برابر استقلال و یک تساوی مقابل پرسپولیس، این بار نوبت به بازی جام حذفی رسیده بود. یک بازی دشوار مقابل تیم دایی قرار داشت که پیروزی در آن می توانست کل 5 امتیاز از دست رفته دو بازی اخیر لیگ و حتی حواشی عجیب بازی با پرسپولیس را بشورد و ببرد.

بازی با مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی آن هم در ورزشگاه آزادی مشخصا نبرد سختی برای تیم علی دایی بود؛ اما او بلد بود چطور مروارید را از لا به لای سنگ های این دریا خارج کند. سایپا امروز آخرین راند تورنمنت سیزده روزه را به قدری خوب پشت سر گذاشت که حتی از شروع راند اول مقابل استقلال هم بهتر بود. حتی از فانتزی بازی دشتی در زمین ناهموار تختی و آن گل زیبا هم تماشایی تر.

نمایش عالی تیم سایپا در فاز تهاجمی با درخشش مهدی ترابی و آرش رضاوند دفاع استقلال را به شرایطی دچار کرد که کمتر دیده شده بود. تیم شفر همیشه در زمینه دفاعی منسجم عمل می کرد اما امروز نظم دفاعی آبی ها با مانورهای تکنیکی ستاره های سایپا به هم ریخت. این عملکرد تهاجمی عالی به ضعف های دفاع سایپا غلبه کرد و شاگردان علی دایی با یک یار کمتر حدود 90 دقیقه ایستادگی کردند تا کار به ضربات پنالتی بکشد و در این دقایق نفس گیر وظیفه درخشش به ستاره سیاه پوش سایپا محول شد. محمد حسین منادی با مهار دو پنالتی زمینه ساز برد خودرو سازان در ضربات پنالتی شد و سرانجام سایپا با جا گذاشتن پرافتخار ترین تیم جام حذفی راهی مرحله بعد شد.

علی دایی بعد از دو بازی بدون برد مقابل سرخابی ها، حسن ختام فوق العاده ای در ورزشگاه آزادی داشت و صعودی ارزشمند را مقابل دیدگان هواداران استقلال جشن گرفت. این صعود دایی را به یاد برد دو سال پیش با نفت مقابل استقلال می اندازد؛ صعودی که در ادامه با جشن قهرمانی جام حذفی برای شاگردان شهریار همراه شد.

پس از این برد ارزشمند در بازی امروز، حالا علی دایی راهی که سه بار با پرسپولیس و نفت طی کرده را در پیش گرفته و این بار به دنبال کسب سهمیه آسیا از کم دردسر ترین راه موجود با تیم پرتلاش سایپا است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j6ovl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آرمان رمضانی: علی دایی الگوی من است