تاریخ انتشار: 1395/12/11 00:00
کد خبر: 226010

تحلیل بازی پرسپولیس-الوحده؛ دوگل سخت از طارمی و چندین گل نزده از آقای گل

نیمه اول بازی پرسپولیس والوحده، کاملا در اختیار قرمزپوشان بود آنها، پس از به ثمر رسیدن گل امیری که روی پاس عالی طارمی و اضافه شدن سریع این بازیکن پرتلاش و زحمتکش و بی ادعا وقطع کردن توپ در تیر نزدیک درمیان چندبازیکن حریف و دروازبان آنها، پرسپولیس دربازی با یک گل جلو افتاد.
تحلیل بازی پرسپولیس-الوحده؛ دوگل سخت از طارمی و چندین گل نزده از آقای گل

به گزارش فرتاک ورزشی، در ادامه اگر طارمی و امیری کمی دقت را چاشنی کارشان قرار می دادند، می توانستند، تیمشان را درنیمه اول صاحب چند گل کنند که نقش طارمی در هدر دادن توپ های ساده تامل برانگیز است، آنها می توانستند باکمی دقت وحوصله بازی را در نیمه دوم با خیالی آسوده هم برای خودشان وهم هواداران میلیونی آنها درپای گیرنده، ادامه دهند اما متاسفانه فرصت سوزی های بازیکنان خط حمله ومیانی پرسپولیس تا آخر نیمه اول ادامه داشت.

درنیمه اول پاس های آخر را هم طارمی وهم امیری باشتاب وعجولانه درحالی که خودشان می توانستند، به راحتی با توپ تا نزدیکی دروازه حریف برسند، با کم دقتی تمام هدر می دادند. پاس بی نقص مسلمان را کامیابی نیا با یک چیپ می توانست به راحتی به گل دوم تبدیل کند که باز هم او باسری پایین  توپ را به بدن دروازبان زد.

بازیکنان پرسپولیس در نیمه اول بسیار پرتلاش ظاهر شدند ومیزان دوندگی آنها بالا بود واین دوندگی ها، می توانست با توجه به ضعیف بودن نیمکتشان، درنیمه دوم برایشان گران تمام شود. تیم اماراتی که چند بازیکن نسبتا خوب خارجی، به ویژه والدوویا بازیکن ملی پوش شیلیایی خود که بارها مدافعین سردرگم پرسپولیس در دقایق نسبتا زیادی خصوصا در اواسط نیمه دوم آزار داد، سود می برد.

ورود اسماعیل مطر بازیکن ملی پوش وباتجربه الوحده باعث شد که اگیره، مربی مکزیکی الوحده عمق دفاع پرسپولیس را نشانه رود واز این طریق و عدم پوشش دادن روزنه های خط دفاعی وخالی ماندن حفره ی جلو مدافعین پرسپولیس و عدم آمادگی آرمانی کامیابی نیا که بازی نسبتا ضعیف تری نبست به آنچه قبلا ازاین بازیکن دیده بودیم باعث شد که الوحده از سراسیمگی و آشفتگی خط دفاع پرسپولیس و عدم جایگیری مناسب سید جلال و انصاری به دو گل پی درپی برسد، تا پرسپولیس را تامرز شکست پیش ببرد.

حرکت مبتدیانه سیدجلال روی گل دوم باعث شد که برانکو او را از زمین خارج کند وربیع خواه را درسمت چپ خط دفاعی فرا خواند تا خط دفاعی پرسپولیس بیشتر ازاین آسیب نبیند. قرار دادن ماهینی در کنار انصاری باعث شد که آرامش به تیم پرسپولیس برگردد گرچه در این که سید جلال یکی از بهترین مدافعین میانی تاریخ فوتبال ایران است شکی نیست ولی در دیدار امشب درحد واندازه هایش مطلقا ظاهر نشد که ممکن است دلایلی داشته باشد که ما ازآن بی خبریم.

شکل بازی پرسپولیس درنیمه دوم توسط مربی الوحده خوانده شده بود.اصرار مسلمان و رفیعی به اینکه دائما درمیانه زمین با پاس کوتاه بازی کنند سبب شد که خط میانی الوحده با تجمع درآن منطقه اکثر توپ های بازیکنان پرسپولیس را قطع کنند وتبدیل به ضدحمله وگاها حمله سریع کنند  و بدین شکل ،بازی پرسپولیس گره خورده بود .زیرا برانکو تا آن زمان پلن دومی نداشت.

با خروج مسلمان و ورود نریمان جهان ،و کشاندن بازی به کناره ها، ومیدان داری ونبوغ سروش رفیعی دراین تاکتیک ،تراکم وفشردگی میانه زمین الوحده باز شد و پرسپولیس روی به بازی ازکناره ها آورد.ودر یک فعل وانفعال ازسمت راست دفاعی الوحده ، که نکته جالب اینحاست که ،پاس انصاری مدافع میانی  به ماهینی دیگر مدافع میانی ، پاس او را طارمی درشرایط بسیار سخت ودشوار با یک ضربه سر استثنایی به گل تساوی بخش تبدیل کرد تا پرسپولیس دوباره به بازی برگردد.

شرکت دومدافع میانی پرسپولیس در گل دوم،نشان از تعویض رویایی برانکو در بیرون کشیدن سید جلال از بازی داشت که حتی کی روش ،چنین شجاعت وجراتی را ندارد حداقل تاکنون از او ندیدیم.پرسپولیس که حریف را آشفته وسراسیمه می دید،برای زدن گل سوم بازهم دست به حمله زد،وازخطایی که روی احمدزاده پرتلاش رخ داد،دریک کار تمرین شده و ارسال بی نقص سروش و حرکت عالی طارمی وقطع توپ توسط او،پرسپولیس به گل سوم وپیروزی بخش خود در یک بازی دراماتیک دست یافت ودل میلیون ها ایرانی را درجای جای ایران وخهرج از ایران شاد کرد وبه وجد آورد.

با ورود کرمی وبردن بازی به زمین حریف و کنترل کردن بازی در کناره ها ونزدیک نقطه کرنر حریف در دقایق نفس گیر آخر بازی ،پرسپولیس ایران با سه امتیاز شیرین،ب شیرین تر از عسل ،از ابوظبی به تهران بار گردد.این بازی پرفراز ونشیب ،ازسرعت بالایی برخوردار بود ،گرچه در اواسط نیمه دوم پرسپولیس پراشتباه و سردرگم و عجولانه بازی می کرد و دقایق بسیاری را بدون تمرکز بازی می کرد.

وظایف مشابهی که مسلمان و رفیعی در بازی دارند، منشا بسیاری ازپاس های اشتباه و تداخل وظایف آنها درتاکتیک تیمی قرمزپوشان می شد زیرا مسلمان برای طراحی باید به میانه زمین متمایل شود،وبدین شکل پرسپولیس یک بازیکن خط میانی را در کناره ها ازدست می دهد وهمانجا،نیز نقطه ضعف پرسپولیس با توجه به این که فقط بایک هافبک تدافعی بازی می کند، به چشم می آید و محسوب میشود.اما کامبک رویایی پرسپولیس با توجه به جانبداری کنفدراسیون فوتبال آسیا از عربستان در گرفتن حق میزبانی ازتیم های ایرانی ، این بازی سالها درخاطره ها خواهد ماند.شبتان خوش.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jg6je

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیش بازی الوحده - پرسپولیس + فیلم