تاریخ انتشار: 1395/12/18 20:42
کد خبر: 224358

گزارش سایت یوفا از سردار؛ زلاتان ایرانی در راه است؟

سایت یوفا در گزارشی مفصل با عنوان آیا سردار آزمون روستوف،می تواند زلاتان ابراهیموویچ ایران باشد،به جزییات زندگی مهاجم تیم ملی ایران پرداخت.
گزارش سایت یوفا از سردار؛ زلاتان ایرانی در راه است؟

سایت یوفا با این مقدمه درباره سردار آزمون نوشت:

این مهاجم ایرانی در روستوف روز به روز در حال پیشرفت است و انتظار می‌رود به یک فوق ستاره تبدیل شود. این بازیکن هم اکنون ۱,۶ میلیون فالوور در اینستا دارد که در برابر ۲۳ میلیون فالوور زلاتان چشمگیر نیست اما با این حال در کشور خود بازیکن محبوبی است و می تواند به یک ستاره تبدیل شود.

 

*آنچه درباره او می گویند

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران در خصوص او گفته است: او همیشه در حال پیشرفت است و اگر به تمرینات سخت ادامه داده و تصمیم های درست بگیرد می تواند به یک ستاره واقعی در فوتبال ایران و آسیا تبدیل شود.

قربان بردیف سرمربی سابق او در روبین و روستوف و مدیر فعلی روستوف هم در مورد او می گوید: سردار به من نزدیک است نه فقط به این خاطر که او هم ترکمن است، من با او نسبت به دیگران سختگیرتر هستم چرا که پدر او به من اختیار تام داده است. سردار ده میلیون طرفدار در ایران دارد و در حال حاضر افکار خنده داری در سر اوست و به همین دلیل من خیلی با او صحبت می کنم.

 

*آمار فعلی سردار

۲۳بازی ملی

۱۶گل ملی

۱۴بازی اروپایی

۶گل اروپایی

۸۱بازی باشگاهی

۲۳گل باشگاهی

 

برخی سردار را با مسی مقایسه کرده و او را مسی ایران می‌نامند اما خودش این مقایسه را دوست ندارد و می گوید: "من به هیچ وجه نمی توانم مثل مسی مدافعان را دریبل کنم و نمی دانم چرا مرا با او مقایسه می کنند؟"

سردار رابطه بسیار نزدیکی با قربان بردیف دارد که ترکمن زبان بودن آنها در این مورد بی تاثیر نبوده است.

او اولین بار در فوتبال روسیه و در روبین کازان شماره ۶۹ را پوشید که این شماره پلاک ماشین های منطقه زندگی او در گلستان در شمل شرق ایران است.

دمیتری کریچنکو دستیار مربی در روستوف معتقد است که مهارت سردار در موقعیت یابی ژنتیکی است که به خاطر والیبالیست بودن پدر و مادرش به او ارث رسیده است.

در شرایطی که پیش بینی می شود مقصد بعدی سردار لیگ برتر انگلیس باشد او خالکوبی هایی به زبان انگلیسی هم دارد. در خالکوبی های سردار نوشته شده است: "دوستم داشته باش برای آنچه که هستم" و "اگر دیگران در تلاش برای پایین کشیدن تو هستند فقط به این دلیل است که از آنها بالاتر هستی".

*آنچه سردار می‌گوید

"در میان بازیکنان ایرانی علی دایی و در میان بازیکنان خارجی زلاتان ابراهیموویچ الگوی من هستند. علی دایی قهرمان دوران بچگی من است. اگر علی دایی در هر کشور دیگری بود آنها مجسمه دایی را می ساختند و در وسط شهر محل تولد او قرار می دادند.

به عنوان یک بازیکن یکی  از آرزوهای من بازی در لیگ برتر انگلیس است، به خصوص بازی در آرسنال و زیر نطر ونگر که می گویند به جوان ها بها می دهد. آرزوی بعدی من شاید بلند پروازانه به نظر برسد که البته برای یک بازیکن طبیعی است، من دوست دارم روزی جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را بلند کنم."

سردار آزمون که در ۱۷ سالگی راهی اروپا شده هم اکنون با رکورد ۶ گل اروپایی علی دایی برابر است.

 

تعداد حضور اروپایی بازیکنان ایرانی:

۳۵مهدی مهدوی کیا (هامبورگ)

۲۳علی دایی (بایرن و هرتا)

۲۱مهرداد میناوند (اشتورم گراتس)

۱۹اشکان دژاگه (هرتابرلین و وولفسبورگ)

۱۴سردار آزمون ( روبین کازان و روستوف)

۱۲علیرضا جهانبخش (آلکمار)

۱۱جواد نکونام (اوساسونا)

۷رضا قوچان نژاد (هیرنوین و استاندارد لیژ)

۶سعید عزت اللهی (روستوف)

۶حامد کاویانپور (کایزری اسپور)

۶وحید هاشمیان (هامبورگ و بایرن)

۶علی کریمی (بایرن و شالکه)

برترین گلزنان ایرانی در رقابت های اروپایی ( فقط بازیکنانی که بیش از یک گل زده اند)

۶علی دایی (بایرن و هرتا)

۶سردار آزمون (روبین و روستوف)

۵مهدی مهدوی کیا (هامبورگ)

۲کریم انصاری فرد (المپیاکوس)

 

پی نوشت: منظور از رقابت های اروپایی کلیه تورنمنت های رسمی شامل لیگ قهرمانان اروپا، جام باشگاه های اروپا، جام یوفا، یورو لیگ، جام اینترتوتو، جام برندگان اروپا و سوپر جام اروپا است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jgdrp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


منچستر یونایتد بدون ۳ بازیکن و با ۲۳۸ هوادار در روستوف