تاریخ انتشار: 1395/08/10 21:30
کد خبر: 251634

بختیار در استقلال جا می‌‌افتد، خودش هم باید یک یا علی بگوید

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: به هواداران‌مان خسته نباشید می‌گویم چون ما را تنها نمی‌گذارند. جوانان ما در ابتدای ورود به سکوها نگاه می‌کنند و انرژی مثبت از سوی آنها می‌اید و امیدوارم سفیران خوبی برای آنها باشیم

به گزارش سرویس فوتبال خارجی فرتاک ورزشی، علیرضا منصوریان پس از پیروزی مقابل مس کرمان در جام حذفی در نشست خبری گفت: به هواداران‌مان خسته نباشید می‌گویم چون ما را تنها نمی‌گذارند. جوانان ما در ابتدای ورود به سکوها نگاه می‌کنند و انرژی مثبت از سوی آنها می‌اید و امیدوارم سفیران خوبی برای آنها باشیم .ما نماینده 20-30 میلیون هوادار هستیم. قبل از بازی امید ابراهیمی با ما تماس گرفت و گفت نمی‌توانم به شما کمک کنم ولی همه چشمم به این بازی است و بعد از آن هم این برد را به منصور پورحیدری تقدیم می‌کنیم امیدوارم دوباره سلامت شود.

 

وی ادامه داد: تفاوت امروز ما با مس در وضعیت بدنی بازیکنان بود. مسی‌ها بازی را خوب آغاز کردند و بهتر از ما بودند، اما ما 4 روز قبل در اهواز با آن شرایط جوی خاص بازی کرده بودیم و به دلایل حرفه‌ای مجبور بودیم امروز چند تعویض داشته باشیم و در نیمه دوم دو تعویض انجام دادیم که تاکتیکی بود. ما مجبور شدیم بختیار رحمانی و حقدوست را بیرون بکشیم که البته حقدوست از ناحیه دنده دچار مشکل شد و امیدوارم مشکل خاصی نداشته باشد. هافبک‌های مس امروز کار را برای ما سخت کردند، اما با این همه از عملکرد بازیکنانم راضی هستم. این را در نظر بگیرید که حریف ما 9 روز استراحت کرده بود و ما فقط 4 روز پیش در اهواز بازی کرده بودیم، اما خوشحالم که در این بازی با صلابت به میدان رفتیم و هرچه به آخر بازی نزدیک می‌شدیم، شرایط ما بهتر می‌شد.

سرمربی استقلال ادامه داد: در روزی که مسی‌ها خوب بازی کردند ما در دو وقت 15 دقیقه پایانی سرحال‌تر بودیم و حریف را تحت فشار گذاشتیم، البته نمی‌توان از نقش یار 12 ما که هواداران هستند، بی‌تفاوت بگذریم. آنها کاملاً همسو با بازیکنان هستند و تیم را به‌خوبی تشویق می‌کنند، هرچند که جا دارد به منصور ابراهیم زاده هم تبریک بگویم؛ چراکه تیم خوبی ساخته بود و به‌خصوص که در این 3-2 هفته اخیر در لیگ دسته اول نتایج خوبی گرفتند و امیدوارم برای این تیم و مردم کرمان بهترین‌ها رقم بخورد.

منصوریان در پاسخ به سوالات یک خبرنگار که از او پرسید استقلال کسل‌کننده بازی می‌کند به طوری که تماشاگران 90 دقیقه اذیت می‌شوند و همچنین بازیکنانی در این تیم بازی می‌کنند که نمی‌دانند پیراهن چه تیم پرافتخاری را پوشیده و بازیکنی مثل بختیار رحمانی به اوج خود نرسیده و در مقابل هزار تماشاگر ضعیف‌ترین بازی‌اش را انجام می‌دهد، تصریح کرد: با اجازه شما پاسخ‌ها را از انتها به ابتدا می‌گویم. درباره بختیار رحمانی باید بگویم که او قطعاً در استقلال جا می‌افتد و ما فضای تخریبی برای او نداریم. او برای استقلال زحمت می‌کشد، نمی‌خواهم اسمی از بازیکنی ببرم، اما حدود 27 سال قبل که من بچه بودم و از روی سکوها بازی‌ها را می‌دیدم یک ستاره به استقلال آمد که در چند هفته اول فوق‌العاده ضعیف بود، اما بعداً به یکی از بهترین‌ها تبدیل شد. ما بختیار رحمانی را بدون اطلاع نیاوردیم، بلکه عقبه او را می‌شناسیم. باید فضایی برای این بازیکن تعریف شود و باید به او کمک کرد که البته بختیار هم باید یک یاعلی بگوید تا کار انجام شود.

وی افزود: در باره بازیکنانی که می‌گویید قدر پیراهن استقلال را نمی‌دانند هم باید بگویم خوشبختانه بازیکنانم از هفته ششم به بعد متوجه شدند که در چه تیمی هستند و چه پیراهنی را می‌پوشند. من برای بازیکنان تاریخچه پیراهن‌های استقلال را می‌گویم، به‌طور مثال همین پیراهن شماره 17 که علی قربانی به تن می‌کند، در ابتدا تن خودم بود و حتی عبدالعلی چنگیز هم این پیراهن را پوشیده بود. حتی درباره پیراهن‌های شماره‌های 10، 9 و 7 هم برای بازیکنان صحبت کردم. حتی شماره‌ای مثل 23 و 24 که شماره 23 تن بهروز پرورش‌خواه بود.

سرمربی استقلال درباره کسل‌کننده بودن بازی‌های استقلال هم اظهار داشت: در این باره هم برای خودم متأسف هستم و هم برای شما، چون بازی ما با ذوب‌آهن، فولاد و سایپا را ندیده‌اید، درباره کیفیت لیگ ایران باید بگویم نباید انتظار داشت کیفیت بوندس‌لیگا و لالیگا را داشته باشیم. ما از ساختار تیمی‌مان راضی هستیم،‌اما شاید شما یک 90 دقیقه را که می‌بینید کسل شوید، اما ما این حس را دارید روند روبه رشدی داریم. من به اندازه شما قلم به دست نیستم، اما در فضای مجازی می‌بینم هواداران امیدوار شده‌اند و جان گرفته‌اند.

منصوریان تصریح کرد: در خصوص تماشاگران هم باید بگویم در روز وسط هفته اگر 50 نفر هم به استادیوم بیایند، من دست آنها را می‌بوسم. اول بازی تماشاگر کمی در استادیوم بود، اما در جریان بازی تماشاگران به استادیوم آمدند و به اندازه‌ای شدند که ما در جام حذفی بتوانیم از سد حریفمان عبور کنیم. ما بازی‌های خوبی کردیم به‌طوری که هوادار رغبت می‌کند به استادیوم بیاید. در بازی با ذوب‌آهن یا در بازی با سایپا تماشاگران زیادی به استادیوم آمدند و حتی در مشهد هم استادیوم را پر کردند که باید از مردم مشهد تشکر کنم. در خوزستان هم که رنگ آبی یک طبیعت است و مردم همه به استادیوم می‌آیند که البته برای من به استادیوم نمی‌آیند یا به خاطر شخص دیگری، بلکه برای استقلال به استادیوم می‌آیند چون این تیم در خوزستان پایگاه اصلی دارد.

وی در خصوص تعطیلات لیگ به دلیل اردوی تیم ملی و انتقادهایی که برخی از مربیان نسبت به این مسئله دارند، افزود: ما یک جامعه 30-20 میلیونی استقلالی داریم و از قدیم هم این‌طور بوده هرگاه تیم‌های استقلال و پرسپولیس با صلابت بوده‌اند تیم ملی باصلابتی داشته‌ایم. پرچم ما سه رنگ است و این غرور ماست و اگر به این پرچم باد همراه با برد نواخته شود، برای همه ما یک غرور است. از بعد از اینکه ما کره جنوبی را در امارات 6 بر 2 شکست دادیم، دیگر هیچ‌گاه مثل این بازی اخیر کره جنوبی را باصلابت شکست ندادیم، اما در تهران و حدود 3-2 هفته قبل این تیم را با صلابت شکست دادیم. برنامه‌ریزی برای اردوهای تیم ملی از قبل اعلام شده بود و ما زمان تعطیلات و استراحت‌ها را می‌دانستیم و با آن منطبق شده بودیم. اگر من این حرف‌ها را می‌زنم به این دلیل که کی‌روش دوست من است یا اینکه در تیم ملی دستیارش بوده‌ام نیست، حتی اگر یک مربی وطنی هم به جای او سرمربی تیم ملی بود، بازهم همین حرف‌ها را می‌زدم، چون اگر مربی وطنی در تیم ملی کار می‌کرد، بازهم همین تعطیلات وجود داشت و ما باید خودمان را با این موضوع منطبق می‌کردیم. زمانی که ما 4 سال قبل کره جنوبی را در خانه‌اش شکست دادیم، شور و نشاط بسیار زیادی در کشور حاکم شد و حتی تا ساعت 12 شب مردم در خیابان‌ها بودند. به نظر شما برای این شادی چقدر قیمت‌گذاری کنیم؟دیدید که فوتبال بر سر سفره مردم رفت و در این شور و نشاط باشگاه‌ها غرق هستند. هر کس که سرمربی تیم ملی باشد ما باید تابع او باشیم؛ چراکه خروجی لیگ ما اینقدر سطح بالا نیست که سرمربی تیم ملی 72 ساعت قبل از بازی با ژاپن یا کره جنوبی بازیکنان را صدا بزند و به مصاف آنها برود. شما ببینید کره جنوبی با 14 لژیونر به تهران آمد، به مربی تیم ملی این فرصت را داد تا بدن‌های بازیکنان را آماده کند. ما خوشبختانه مقابل کره جنوبی به گونه‌ای با صلابت بازی کردیم که هیچ فرصتی به این تیم ندادیم و کره فقط زیر توپ می‌زد که بازیکن شماره 18 شانسی را روی دروازه ایجاد کند، این درحالی است که ما می‌توانستیم گل‌های دوم و سوم را هم به این تیم بزنیم. غرور ملی مردم ما قابل احترام است.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه برخی از بازیکنان این تیم نمی‌دانند در چه تیم بزرگی بازی می‌کنند و متوجه پیراهنی که پوشیده‌اند نیستند، اظهار داشت: در باره پیراهن اگر بازیکنان متوجه نباشند، ما مقصر هستیم. باید از گذشته وعقبه استقلال به آنها توضیح دهیم و حتما این کار را خواهیم کرد، حتی شاید لازم باشد از استقلالی که سال 68 قهرمان آسیا شد صحبت کنیم و این تاریخ را به آنها نشان دهیم تا بدانند کجا هستند.

منصوریان درباره مصاحبه شب گذشته مدیر برنامه‌های کاوه رضایی مبنی بر اینکه بازی با مس کرمان آخرین بازی این بازیکن در استقلال است، ادامه داد: همه بازیکنان در قراردادهایشان بندی دارند که شاید باشگاه‌ها تمایل ندارند این بندها را اعلام کنند، چون شاید وجاهت باشگاه‌ها این اجازه را نمی‌دهد، اما بازیکنانی هستند که در قراردادشان آمده اگر تا فلان تاریخ پول نگیرند، می‌توانند قراردادشان را یک‌طرفه فسخ کنند. مدیربرنامه‌های کاوه دوست 20 ساله من است، اما اینکه گفته بود بازی با مس آخرین بازی کاوه است آن هم درست شب قبل از بازی، حرفه‌ای نبود و به او گفتم می‌توانستی این مسئله را فردا اعلام کنی. البته باید بگویم به جز کاوه رضایی 9 بازیکن دیگر هم هستند که اگر پرداختی به آنها صورت نگیرد می‌توانند قراردادشان را فسخ کنند، البته من از اسپانسر باشگاه تشکر می‌کنم که شرایط خوبی را برای استقلال و پرسپولیس فراهم کرده است و همه تلاشش را می‌کند که این شرایط خوب ادامه‌دار باشد. آنها جلسات پی‌درپی برگزار می‌کنند. درباره کاوه باید بگویم بهتر بود این مسئله مسکوت بماند، اما خود کاوه دیدید که صحبتی نکرد و حرفه‌ای برخورد کرد.من او را می‌شناسم چون بازیکن خود من بوده است، اما بهتر بود بعد از بازی این مسئله مطرح شود. به دلیل همین مسائل در یک جلسه با مدیر باشگاه شرکت خواهم کرد تا به این مسئله رسیدگی شود، اما ای‌کاش مدیربرنامه‌هایش دیشب آن حرف‌ها را نمی‌زد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jkxbk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ماموریت جدید رحمتی و بختیار/پلتیک جدید منصوریان برای جذب رفیعی