تاریخ انتشار: 1400/12/09 15:10
کد خبر: 25237

مظلوم‌نمایی سیاوش/ محروم از کدام تحصیل؟

هشتگ محروم از تحصیل متناسب با حال کودکان مظلوم کار است، یا بچه‌های بی‌گناهی که در مناطق دورافتاده به‌دلیل کمبود امکانات یا مشکلات مالی امکان حضور در مدرسه را ندارند. چرا این هشتگ را به سود خودتان مصادره می‌کنید؟
 مظلوم‌نمایی سیاوش/  محروم از کدام تحصیل؟

نفرین بر این تعصبات رنگی که وقتی از حد می‌گذرد، برخی هواداران حاضرند وقوع هر اتفاقی در تیم محبوب‌شان را توجیه و تفسیر کنند. تازه‌ترین مصداقش هم همین داستان اعزام سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند به خدمت سربازی است. راستی راستی آنقدر در مورد ناعادلانه بودن این موضوع گفتند و نوشتند که حالا خود بازیکنان هم فکر می‌کنند مورد ظلم قرار گرفته‌اند! به‌عنوان مثال بد نیست به رفتار سیاوش یزدانی در حاشیه کنکور دکتری امسال توجه کنید. بازیکن استقلال پس از امتحان در صفحه شخصی‌اش نوشته: «بعد از 2 سال موفق شدم کنکور بدهم.» و بعد هم از 2 هشتگ محروم از تحصیل و محروم از ورزش استفاده کرده است. آیا واقعا چنین ژستی با واقعیت منطبق است؟

عالم و آدم می‌دانند که محرومیت سیاوش یزدانی از شرکت در کنکور دکتری، به‌خاطر گاف عجیب و باورنکردنی او در آزمون 2سال پیش بود؛ جایی که مطابق قوانین کسی حق آوردن گوشی موبایل به جلسه را نداشت، اما سیاوش یزدانی این کار را کرد و تازه مفتخرانه از برگه سؤالاتش عکس گرفت و از وسط جلسه منتشر کرد! مسئولان ذیربط هم بعد از این تخلف آشکار، طبق قانون او را محروم کردند. خب کجای این کار عجیب بوده است؟ کجایش بوی ستم می‌دهد؟ چون حضرت‌عالی بازیکن فوتبال بودی، نباید قانون را در موردت اجرا می‌کردند؟ هشتگ محروم از تحصیل متناسب با حال کودکان مظلوم کار است، یا بچه‌های بی‌گناهی که در مناطق دورافتاده به‌دلیل کمبود امکانات یا مشکلات مالی امکان حضور در مدرسه را ندارند. چرا این هشتگ را به سود خودتان مصادره می‌کنید؟ چقدر امتیاز فراقانونی می‌خواهید تا احساس رضایت کنید؟

داستان خدمت سربازی هم همین است. میلیون‌ها جوان ایرانی مطابق این مقررات به خدمت اعزام می‌شوند و از کشور دفاع می‌کنند. بعضی از آنها در این 21ماه شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند و حتی دریافتی مؤثری هم ندارند. حالا آقای یزدانی نهایت استفاده را از ارفاق قانونی کرده و تا 30سالگی در بزرگ‌ترین تیم‌های ایرانی توپ زده، اما امروز که باید راهی خدمت سربازی شود، چنین چیزی را معادل محرومیت از ورزش تلقی می‌کند! خوب است که در همین مدت هم پول خوب می‌گیرید و برای یک تیم نظامی توپ می‌زنید؛ اگر راستی راستی پوتین به پا می‌کردید و لباس رزم می‌پوشیدید چه هشتگی می‌زدید؟ کمی واقع‌گراتر باشید لطفا؛ همه دنیا، فقط کامنت‌های احساسی 4هوادار نوجوان و ذوق‌زده شماها نیست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m8ddy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


معاون اجتماعی سازمان نظام وظیفه: یزدانی و مرادمند از ادامه فعالیت ورزشی محروم هستند

استقلال در اندیشه جذب مدافع آزاد خارجی
در صورت عدم حل مشکل بازیکنان سرباز