تاریخ انتشار: 1396/01/02 16:25
کد خبر: 221561

پیش بازی قطر-ایران؛ جنگ هفتاد و دو ملت در دوحه

تیم ملی کشورمان در آغاز دور برگشت مرحله آخر مقدماتی جام جهانی 2018 به مصاف قطر می رود.
پیش بازی قطر-ایران؛ جنگ هفتاد و دو ملت در دوحه

به گزارش فرتاک ورزشی، در چارچوب مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در بخش آسیا، تیم ملی ایران به مصاف قطر خواهد رفت. ایران با 11 امتیاز صدرنشین این گروه است و قطر در رده پنجم جای دارد. 

تیم ملی کشورمان دور برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی را در کشور قطر آغاز می کند. ایران از بازی قبلی خود در چارچوب مقدماتی جام جهانی در کشور قطر خاطره خوبی دارد. تیم ملی کشورمان در سال 2013، در دیداری که برای کسب مجوز حضور در جام جهانی به پیروزی آن شدیدا نیاز داشت، با گل دیدنی رضا قوچان نژاد، قطر را در خاک این کشور شکست داد. تیم ملی کشورمان دور رفت را بدون گل خورده و زدن 4 گل به پایان رسانده است. قطر اما دور رفت را نه خوب آغاز کرد و نه خوب به پایان رساند. به همین دلیل خورخه فوساتی هدایت این تیم را بر عهده گرفت.

قطری ها یک برد در این تورنمنت کسب کرده اند و آن هم مربوط به پیروزی 1 بر 0 مقابل سوریه بوده است. آن ها 4 امتیاز اندوخته اند و به نظر با فوساتی چشم به رده سوم و رسیدن به پلی آف جام جهانی دارند. از طرف دیگر، ایران به دنبال صعود زودهنگام است، چیزی که کمتر در تاریخ فوتبال ما رخ داده است. کره جنوبی با 10 امتیاز در رده دوم است و ازبکستانِ 9 امتیازی جایگاه سوم را در اختیار دارد. به نظر بازی های رو در روی این سه تیم نقش مهمی در تعیین دو تیمی که مستقیما به روسیه می روند، دارد.

داور: کوک مان از هنگ کنگ

نکات دیدار

آخرین بازی قطر در دور رفت مقابل چین بود که با تساوی بدون گل خاتمه یافته بود.

ایران سال 2016 میلادی را بدون شکست به پایان برد، اما چندی پیش در دیداری دوستانه مقابل عراق شکست خورد.

آخرین بازی ایران در دور رفت مقابل سوریه بود که با تساوی 0 - 0 به پایان رسید.

در 9 رویارویی آخر این دو تیم، قطری ها هیچ گاه به پیروزی نرسیده اند.

ایران در 4 بازی آخرش مقابل قطر گلی دریافت نکرده است.

کی روش 6 بار به عنوان مربی ایران با قطر رو به رو شده و در هیچ بازی شکست نخورده است.

بازی قبلی دو تیم

بازی قبلی دو تیم در 1 سپتامبر 2016 در ورزشگاه آزادی برگزار شد. در آن دیدار متحیر کننده، تیم ملی کشورمان در دقایق پایانی موفق شد قطر را شکست دهد. درگیری های آن بازی سبب محروم شدن چند بازیکن و مربی تیم ملی کشورمان شد. رضا قوچان نژاد و علیرضا جهانبخش در آن دیدار برای ایران گلزنی کردند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ml6vb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قیمت بلیت‌ بازی تیم ملی فوتبال ایران و قطر