تاریخ انتشار: 1402/01/25 19:46
کد خبر: 7813

نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال

سه نماینده فوتبال خوزستان در هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف حریفان خود می‌روند تا در صورت برد برابر آنها، نسبت به آینده امیدوارتر شوند.
نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال

هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که هر ۲ تیم‌ فولاد خوزستان و نفت آبادان بیرون از خانه و تیم نفت مسجدسلیمان در خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند؛ تیم های نفتی تنها در صورت کسب سه امتیاز می توانند نسبت به بقا در لیگ امیدوار باشند.

تیم نفت مسجدسلیمان در هفته بیست و پنجم این پیکارها به مصاف مس رفسنجان رفت و در یک بازی به نسبت خوب مغلوب شد. همچنین تیم نفت آبادان در بازی خانگی و در مصاف با مس کرمان به برتری رسید؛ تیم فولاد نیز در خانه میزبان نساجی بود که با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید.

تیم فولاد که از صدر جدول فاصله گرفته است، سومین پیروزی خود را با علیرضا منصوریان کسب کرد در حالی که با سرمربی گری نکونام در ۱۸ بازی تنها پنج برد کسب کرده بود اما با این وجود فولادی ها رفته رفته به دوران خوب خود بر می گردند.

تیم‌ نفت آبادان که تنها سه برد در کارنامه این فصل خود دارد از هفت بازی اخیر تنها پنج امتیاز کسب کرده که این موضوع ناراحتی هواداران را همراه داشته است؛ گرچه برزیلی های ایران با برد هفته قبل مقابل مس کرمان نسبت به بقا در لیگ قدری امیدوار شدند.

نفت مسجدسلیمان نیز در این فصل تاکنون ۱۶ باخت، هفت تساوی و ۲ برد در پرونده دارد که نسبت به فصل های قبل عملکرد بسیار ضعیفی است؛ این تیم همچون نفت آبادان از گزینه های اصلی سقوط به لیگ پایین تر است و اگر نتواند در ادامه راه امتیاز لازم را کسب کند راهی لیگ یک خواهد شد.

نفت مسجدسلیمان - ذوب آهن

نفت مسجدسلیمان در هفته بیست و ششم لیگ میزبان تیم ذوب آهنی است که در بازی قبل خود مقابل گل گهر سیرجان به برتری رسیده بود و این موضوع باعث انگیزه بیشتر آنها برای برد در این دیدار است اما در سوی مقابل تیم نفت مسجدسلیمان هم به دنبال سومین برد خود است.

در فصل جاری شرایط برای نفت مسجدسلیمان به گونه دیگری است و آنها پس از شکست سنگین مقابل تراکتورسازی، در هفته قبل مجددا در مصاف با مس رفسنجان تن به شکست دادند. نماینده خوزستان در این هفته باید به مصاف تیم ذوب آهن برود و تنها در صورت کسب سه امتیاز بازی می تواند به آینده امیدوار باشد.

حضور چهار مربی روی نیمکت تیم نفت در این فصل، باعث شد تا عملکرد ضعیفی از خود به نمایش بگذارند البته موارد دیگری همچون مسائل مالی و انضباطی در نتیجه گیری نفتی های مسجدسلیمان دخیل بود.

بی شک هواداران متعصب نفت هیج موقع تصور نمی کردند تیمشان که در سال های قبل بین ۶ تیم بالایی جدول هم قرار گرفته بود امروز چنین حال و روزی داشته باشد و برای بقا در لیگ دست و پا بزند.

شاگردان اشکش در بازی بیرون از خانه هفته گذشته با نتیجه یک بر صفر برابر تیم مس رفسنجان مغلوب شدند تا به این ترتیب سقوط خود به دسته یک را بیش از هر زمان دیگری نزدیک تر ببینند. با توجه به اختلاف امتیاز نفتی ها با مس کرمان، این تیم شانس بسیار کمی برای بقا در لیگ برتر دارد اما هنوز همه چیز برای زاگرس نشینان به پایان نرسیده است.

نفت مسجدسلیمان با ۵۵ گل خورده، بدترین خط دفاعی لیگ را یدک می کشد. این تیم همچنین در خط تهاجمی عملکرد خوبی از خود به نمایش نگذاشته و تنها ۱۶ گل زده است؛ در سوی مقابل نقطه قوت تیم ذوب آهن خط تدافعی آنها است به طوری که در ۲۵ بازی گذشته ۱۹ گل دریافت کرده اند.

گل گهر - فولاد

شاگردان علیرضا منصوریان در این هفته از رقابت ها در سیرجان تقابل سخت و نفس‌گیری با گل‌گهر خواهند داشت و به دنبال ادامه روند بردهای خود در لیگ برتر هستند. فولادی ها همچنین انتقام شکست در دور رفت را نیز دنبال می کنند.

فولادی‌ها که در ۲ بازی اخیر خود موفق به کسب ۶ امتیاز شده‌اند به استقبال تیم سابق امیر قلعه نویی می‌روند. پس از برد هفته قبل فولاد برابر نساجی، حالا شاگردان منصوریان که این هفته بیرون از خانه بازی می کنند با شکست گل گهر می توانند به جمع تیم های مدعی برگردند.

الهویی که جانشین امیر قلعه‌نویی در گل گهر شده و تجربه سرمربی سابق این تیم را در لیگ برتر ندارد، در ۲ بازی قبلی خود برابر نساجی و ذوب آهن یک برد و یک شکست داشت و اکنون در مصاف با فولاد کار سختی در پیش دارد.

سرمربی جوان گل گهر امیدوار است در بازی با فولاد، بار دیگر توانایی‌هایش را به رخ بکشد؛ البته علیرضا منصوریان بازیکن سابق تیم ملی مانند همتای خود، مهارت بالایی در بازی‌ خوانی دارد و این موضوع زیبایی مسابقه را دوچندان می کند.

تیم فولاد برخلاف آنچه که در ابتدای فصل تصور می‌شد، نتایج درخشانی کسب نکرده و اکنون با ۳۴ امتیاز از ۲۵ بازی در رتبه هشتم جدول رده بندی قرار گرفته است.با این حال علیرضا منصوریان و شاگردانش روی کسب سه امتیاز این دیدار تمرکز کرده‌اند و به هدفی جز آن فکر نمی‌کنند.

برطرف شدن مصدومیت برخی از بازیکنان فولاد خبر بسیار خوشی برای منصوریان است و دست او روی نیمکت پُر تر خواهد بود البته کارت بازی برخی از بازیکنان این تیم هنوز صادر نشده است.

بازی رفت فولاد و گل گهر در اهواز با نتیجه ۲ بر یک به سود گل گهر پایان یافت و حالا باید دید تیم فولاد چه نتیجه‌ای در جدال بیرون از خانه کسب می‌کند.

پیکان - نفت آبادان

هواداران پرشور تیم صنعت نفت آبادان که هفته ها در انتظار یک برد بودند نیز سرانجام در هفته بیست و پنجم به پیروزی خانگی مقابل مس کرمان رسیدند.

صنعت نفت آبادان پس از ۶ فصل حضور متوالی در لیگ برتر که در برخی از فصول موفق به کسب نتایج خیره‌کننده‌ای شده بود، حالا در لیگ بیست و دوم، در آستانه سقوط به لیگ یک قرار گرفته است.

آخرین برد نفت آبادان مربوط به هفته ۱۴ مسابقات بود و از آن زمان هفته ها می گذرد؛ این در حالی است که فوتبال دوستان آبادانی به‌خوبی فوتبال را می فهمند و از روند نتیجه گیری تیمشان راضی نیستند.

عبدالله ویسی که سابقه قهرمانی با تیم استقلال خوزستان را دارد و همواره در تیم های ضعیف عملکرد بهتری داشته، برای اینکه شرایط صنعت نفت از این بدتر نشود چاره‌ای جز کسب پیروزی مقابل تیم پیکان ندارد.

قطعا دیدار برابر پیکان برای ویسی بسیار تعیین کننده است و در صورت برد این تیم، محبوبیتی دوچندان در بین هواداران متعصب نفت پیدا می کند.

نیمکت صنعت نفت در این فصل به خاطر عملکرد ضعیف این تیم، چهار سرمربی مختلف را به خود دیده و همین موضوع باعث چالش و حواشی بسبار زیاد در این تیم شده است.

پیروزی در این تقابل مهم و حساس هدف هر ۲ تیم است اما نفتی ها بیش از حریفشان به کسب امتیاز از این دیدار نیاز دارند تا علاوه بر شاد کردن دل هوادارانشان، از چهار بازی بعدی خود با چنگ و دندان حراست کنند.

تیم های فولاد، نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان اکنون به ترتیب با ۳۴، ۱۶ و ۱۳ امتیاز در مکان های هشتم، پانزدهم و شانزدهم رده بندی جای گرفته اند.

دیدار تیم های نفت مسجدسلیمان و ذوب آهن جمعه شب ساعت ۱۹:۴۵ در مسجدسلیمان برگزار می شود. همچنین دیدار پیکان و نفت آبادان شنبه ساعت ۱۹:۳۰ در تهران و دیدار گل گهر و فولاد شنبه ساعت ۲۱:۳۰ در سیرجان برگزار خواهد شد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4myyy4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


هخامنش: منشا از اول بازی اهانت می‌کرد/ شرایط تراکتور را درک می‌کنیم، زنوزی از نان زن و بچه‌اش می‌زند

صنعت نفت مقابل مس کرمان هم شکست خورد
هفته دهم لیگ برتر فوتبال؛