تاریخ انتشار: 1396/08/08 13:34
کد خبر: 175916

توضیحات مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در خصوص شرایط مالکیت نفت تهران و جهانیان

آخرین اخبار از روند ارسال مدارک تیم های باشگاهی ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا حاکی از آن است که تیم نفت تهران به دلیل نواقص پرونده از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده. اتفاق تلخی که در ساعات آینده ممکن است برای استقلال و پرسپولیس هم رخ بدهد.
توضیحات مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در خصوص شرایط مالکیت نفت تهران و جهانیان

 از مدتی قبل ماجرای حذف تیم های باشگاهی به دلیل بدهی از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا مطرح و مهلتی دو ماهه از سوی فدراسیون فوتبال به تیم های ایرانی داده شد. مهلتی که امروز به پایان رسید و اولین خبرهای بد با حذف نفت از آسیا منتشر شد. پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی سه باشگاه دیگر هستند که باید تا ساعتی دیگر مدارکشان را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنند، هرچند تراکتور قدم های مثبتی در جلب رضایت طلبکارهایش داشته؛ اما دو تیم سرخابی پایتخت هنوز اقدامات جدی انجام نداده اند.

رضا گل محمدی مدیرکل جوانان و ورزش استان تهران در این رابطه گفت:« اتفاقی که برای نفت افتاد تقریبا قابل پیش بینی بود. من یک ماه پیش اعلام کردم که تیم های ایرانی در خطر هستند و همه ظرف روزهای گذشته به خوبی متوجه این موضوع شدند. ما درباره تیم نفت تقریبا یقین داشتیم که چنین اتفاقی می افتد و درباره استقلال و پرسپولیس امیدواریم توانسته باشند در این زمان مشکلاتشان را حل کرده باشند.»

او افزود:« من به عنوان یک ایرانی و به خاطر تعصبم دوست دارم که تیم های ایرانی حذف نشوند؛ اما قوانین چیز دیگری می گوید. واقعیت این است اگر می خواهید در امتحان سربلند باشید باید درس بخوانید؛ اما حکایت ما داستان کسانی است که درس نمی خوانند و روز امتحان اشک می ریزند درحالی که برای قبول شدن باید درس می خواندند و این ناراحتی هم فایده ندارد.»

گل محمدی گفت:« من امیدوارم مشکل تیم نفت هم حل شود؛ اما این یک فرض محال است. اگر به مصاحبه ها و نامه های رسمی من در یکی دو ماه اخیر توجه کنید به تمام این مسایل در آن ها اشاره کرده بودم. ما حتی در مجوزی که به متقاضی مالکیت نفت داده بودیم شرط گذاشتیم که در فرصت یکماهه شان مشکلات را حل کنند که این اتفاق رخ ندارد.»

مدیرکل جوانان و ورزش استان تهران درباره شرایط مالکیت نفت بعد از این اتفاقات گفت:« از نظر ما مالکیت آقای جهانیان منتفی است. باید توجه کنید که ما مالکیت باشگاه نفت را به آقای جهانیان ندادیم، ما به ایشان یک ماه مجوز فعالیت دادیم به شرط آنکه ایشان تعهدات سه گانه شان را انجام بدهند. اگر تعهدات انجام می شد ماجرا فرق می کرد؛ اما تا این لحظه ایشان این کار را نکرده و به گزارشی نیز درباره انجام این تعهدات نرسیده و ما هم کماکان مجمع واگذاری را مسئول باشگاه نفت می دانیم و حالا خود مجمع باید اقدامات لازم را انجام بدهد.»

او در این رابطه که آیا وزارت نفت توانایی اداره این باشگاه را دارد یا نه ؟ هم گفت:« برای وزارت نفتی که تیم های بزرگی را در سراسر ایران مثل تیم پتروشیمی، نفت آبادان و پارس جنوبی و...پشتیبانی می کند، چرا نمی تواند باشگاه نفت تهران را اداره کند؟ من نامه های رسمی زیادی در این رابطه نوشتم و فکر می کنم حتی نمایندگان محترم مجلس باید در این زمینه وارد میدان شده و کمک کنند. من از فدراسیون و وزارت ورزش خواهش می کنم که حتی از ارتباطی که در هیات دولت دارند بتوانند رضایت آقای زنگنه(وزیر نفت) را بگیرند که این مساله را حل کند. به خاطر جوانان استان تهران هم که هست باید این کار را بکنند، چرا که حیف است تیم بسیار خوب نفت از بین برود.»

گل محمدی اضافه کرد:« نفت چند ویژگی مهم دارد اول این که یک تیم کاملا اخلاقی است و موضوع دوم اینکه این تیم در زمان گذشته تقریبا یک تیم خودگردان بوده و امروز نیز با کمک های اندک می تواند خودش را اداره کند. ضمن این که حیف است که این تیم به دسته پایین تر سقوط کند و نگرانی ما این است؛ چرا که اگر نفت سقوط کند ارزش این تیم پایین می آید و آن وقت پرداخت بدهی های بازیکنان کادرفنی کار بسیار مشکلی خواهد شد.»

مدیرکل جوانان و ورزش استان تهران همچنین در رابطه با اینکه آیا احتمال واگذاری نفت به شهرها و یا استان های دیگر هم وجود دارد گفت:« به هیچ وجه اجازه این کار را نخواهیم داد. من در حیطه اختیاراتم و تا مادامی که ماجرا منوط به کمیسیون ماده 5 استان تهران باشد با چنین کاری موافقت نخواهم کرد. انتقال تیم ها به شهرهای دیگر یک تجربه ناموفق بوده و نباید تکرار شود. موفقیت باشگاه ها باید از طی طریق ورزشی صورت بگیرد و دخالت های خارج از قاعده به ورزش آسیب خواهد زد. تیمی که در استان تهران 14 میلیون پشتوانه دارد، چرا باید به شهری برود که فقط دو میلیون جمعیت دارد. پاس تهران تجربه ناموفقی است که نباید دیگر در ورزش ایران تکرار شود.»

او در انتها و با اشاره به وضعیت استقلال و پرسپولیس که آن ها نیز احتمال دارد از آسیا حذف شوند گفت:« امیدوارم این دو تیم پرطرفدار که تیم هایی فرا استانی و ملی هستند مشکلاتشان را حل کنند. جان کلام این که همانطور که دکتر سلطانی فر وزیر ورزش تعهد کرده اند تکلیف واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی انجام شود. این ریشه ای ترین روش برای حل مشکلات فوتبال ایران است و امیدوارم آقای وزیر به این تعهد اخلاقی که داده اند جامه عمل بپوشانند و تمام دست اندرکاران در راستای دستور وزیر تمام توان و ظرفیت خود را برای انجام آن به کار بگیرند تا سرانجام خصوصی سازی واقعی درباره این دو باشگاه انجام شود.»

گل محمدی دراین باره که اقدام های قبلی برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ناموفق بوده است نیز گفت:« من به صراحت می گویم موانعی که بر سر راه خصوصی سازی این دو باشگاه به وجود آمد، ورزشی نبود و از حیطه اختیارات ما خارج بود. این بار امیدوارم همه دستگاه ها همکاری و به رشد ورزش کشور کمک کنند.»


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pagpl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


میهمان و سورپرایز ویژه دربی خبر ساز شد!