تاریخ انتشار: 1396/03/10 08:39
کد خبر: 207264

تقابل برانکو- علی کریمی در سوپرجام ایران؟

وضعیت باشگاه نفت تهران مشخص نیست. این تیم که به تازگی قهرمان مسابقات جام‌حذفی باشگاه‌های کشور شده و تا چند ماه دیگر باید به عنوان نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود، با انبوهی از مشکلات مالکیتی و مدیریتی روبه‌رو شده است.
تقابل برانکو- علی کریمی در سوپرجام ایران؟

کادرفنی این تیم به سایپا کوچ کرده و بازیکنان مهم هم یکی پس از دیگری در حال ترک باشگاه هستند. مسلما این تیم که سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان را هم به دست آورده، با این شرایط فقط چوب حراج به آبروی نیمه‌جان فوتبال ایران خواهد زد. در همین راستا حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد در مورد اینکه امتیاز نفت تهران دوباره به فروش برسد. در همین راستا گفته می‌شود یکی از جدی‌ترین مشتریان امتیاز نفت، باشگاه خونه‌به‌خونه بابل است؛ تیمی که در دوسال گذشته تلاش‌های بسیار زیادی برای صعود به لیگ برتر انجام داده اما در این زمینه موفقیتی به دست نیاورده است. حالا گفته می‌شود مدیران خونه‌به‌خونه به دنبال خرید سهمیه نفت تهران هستند تا به این ترتیب به آرزوی دیرینه‌شان برسند و در لیگ برتر حاضر شوند.
با توجه به روابط بسیار خوبی که بین مالکان تیم بابلی و علی کریمی وجود دارد، اصلا بعید نیست در صورت لیگ برتری شدن خونه‌به‌خونه، جادوگر فوتبال ایران هدایت این تیم را بر عهده بگیرد. کریمی قبلا به عنوان مشاور مدیرعامل و مدیرفنی در این باشگاه فعالیت داشته و خیلی از بازی‌های خونه‌به‌خونه را هم از نزدیک تماشا کرده بود. حالا اما شایعات از احتمال سرمربیگری او در این باشگاه حکایت دارند. البته در این مسیر یک مشکل بزرگ وجود داد و آن هم این است که فدراسیون فوتبال اجازه خروج امتیاز باشگاه‌ها از استان را نمی‌دهد. بنابراین مجموعه‌ای که امتیاز نفت تهران را می‌خرد باید لزوما در تهران تیمداری کند که بعید است خونه‌به‌خونه چنین تصمیمی داشته باشد. اگر این مانع رفع شود، ممکن است کمتر از دوماه دیگر شاهد تقابل برانکو و کریمی در بازی سوپرجام فوتبال ایران باشیم. در آن صورت فکرش را بکنید که مصاف سایپا و خونه‌به‌خونه با سرمربیگری دایی و کریمی چقدر جذاب خواهد شد. البته همه اینها رویابافی‌های ژورنالیستی است؛ چراکه اولا هنوز خونه‌به‌خونه امتیاز نفت را نخریده، بعدش علی کریمی سرمربی این تیم نشده و گذشته از اینها معلوم نیست لزوما خریدار جدید نفت بتواند امتیاز بازی در سوپرجام را هم پیدا کند.

خونه‌به‌خونه نمی‌تواند نفت را بخرد
شایعاتی مطرح شده که باشگاه خونه‌به‌خونه قصد خرید امتیاز نفت‌تهران را دارد و حتی تصمیم گرفته‌اند که سرمربیگری تیم خود را به علی کریمی بسپارند اما قاسم حسن‌زاده، مالک باشگاه خونه‌به‌خونه در مورد شایعه خرید امتیاز نفت تهران و حضور در لیگ برتر گفت: «هفته آینده همه چیز مشخص خواهد شد. من روز شنبه آمده‌ام و یک هفته زمان لازم است تا ببینیم چه کاری باید انجام دهیم. در حال حاضر حضور ما در لیگ برتر شایعه است اما یک هفته دیگر همه چیز مشخص می‌شود.»  سعید فتاحی درباره اینکه گفته می‌شود باشگاه خونه‌‌به‌خونه بابل در حال رایزنی برای گرفتن امتیاز باشگاه نفت‌تهران است، گفت: «در نامه‌ای به همه باشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم که می‌توانند امتیاز تیم خود را بفروشند اما حق انتقال آن به استان دیگر را ندارند. به عنوان مثال، نفت می‌تواند امتیاز خود را به یک تیم تهرانی دیگر بفروشد. خونه‌به‌خونه یا هر باشگاه دیگری برای گرفتن امتیاز باشگاه دیگر باید مراحلی را طی کند. یعنی موافقت هیات فوتبال، فدراسیون فوتبال و ... باید گرفته شود. فدراسیون هم موافق انتقال تیم‌ها نیست و پیش از این اعلام کرده بودند. بنابراین بعید است که باشگاه خونه‌به‌خونه بتواند امتیاز باشگاهی از استان دیگری را بخرد.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pkqlr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سوپرجام؛ برنامه‌های برانکو را به هم می‌ریزد