تاریخ انتشار: 1395/11/02 19:59
یادداشت روز؛
کد خبر: 234464

علیرضایی که مرزبان نبود؛ بررسی تصمیمات تکراری و اشتباه آقای خاص!

تیم فوتبال خونه به خونه مازندران در عین ناباوری، در هفته بیستم رقابت های لیگ یک، متحمل شکست سنگینی مقابل بادران تهران شد.
علیرضایی که مرزبان نبود؛ بررسی تصمیمات تکراری و اشتباه آقای خاص!

به گزارش فرتاک ورزشی، شکست سنگین 3-0 خونه به خونه مقابل بادران سبب شد تا هواداران خشمگین این تیم برعلیه بازیکنان و کادرفنی شعار بدهند و در ادامه حاشیه های این بازی جنجالی، هواداران بابلی خواستار استعفای مرزبان از هدایت خونه به خونه شدند.

نتایج نوسانی، ارنج اشتباه، تفکرات غلط درخصوص بازیکنان و چندین مورد دیگر عواملی بود که هواداران خشمگین خونه به خونه را وادار ساخت تا در تهران ساز جدایی مرزبان از این تیم را کوک کند و حال به بررسی اشتباهات علیرضا مرزبان در خونه به خونه خواهیم پرداخت:

1- وقتی سه مهاجم خوب مثل حمید کاظمی و محمد غلامی و روح الله باقری داشت چه دلیلی داشت درخواست جذب سید جلال رفخایی را کند؟ مرزبان با این کار دقیقا دست روی نقطه قوت خونه به خونه گذاشت و مهاجمانش را خراب کرد. وقتی سید جلال چند بازی جواب نداد چرا در بازی بعدی حضور داشت؟

2- علت این همه تغییر ارنج در تیم خونه به خونه چیست؟ چطور مرزبان پس از بیست بازی نتوانست به یک ترکیب ثابت دست پیدا کند؟ مگر بازیکنانش را با شناخت و بصیرت جذب نکرد؟ مگر در تمرینات تیم به کارائی بازیکن توجه نمی کند؟ حداقل ترکیب تیم برنده را چرا تا این حد تغییر می دهد؟

3- خونه به خونه در اکثر بازی ها در ایجاد موقعیت بسیار عاجز است. کما اینکه در بازی با بادران شوت مجتبی رمضانی که از کنار دروازه به اوت رفت تنها موقعیت نصف و نیمه این تیم بود ولی بادران سه گل زد و سه موقعیت تک به تک را خراب کرد تا تیم خونه به خونه به شدت تحقیر شود. چطور مرزبان بعد از 20 هفته هنوز نمی داند چطور باید تاکتیک رسیدن به دروازه حریف را به شاگردانش یاد بدهد؟

4- چرا مرزبان از بازیکنانش در پست های مربوطه نهایت استفاده را نمی برد؟ چرا وقتی خونه به خونه در مدت حضور وفا هخامنش در میدان حتی یک گل دریافت نکرد باید نیمکت نشین شود؟ مازیار زارع هر بازی که در میانه میدان به عنوان توپ پخش کن حضور داشت وظیفه خود را به نحو احسن انجام داد ولی در پست مدافع چندان موفق نبود و مرزبان چطور پی به این موضوع نمی برد؟ چرا بازیکنی مانند مهران فرضیات که پست تخصصی اش دفاع وسط است ولی در پست مدافع سمت راست به میدان می رود و هادی خیری نیمکت نشین می شود؟

5- چطور علیرضا مرزبان به این نتیجه رسید که از دو بازیکن جدید خود که تنها سه روز در تمرینات حضور داشتند در دیداری سنگین مانند بازی با بادران به بازی گرفته می شوند؟ آیا بهتر نبود در اواخر بازی به میدان می رفتند تا حداقل عملکرد ضعیف شان تاثیری در نتیجه بازی نگذارد؟ سرمربی خونه به خونه عملکرد بسیار ضعیف فرضیات را در این دیدار دقت کرد؟

6- مجتبی رمضانی که در بازی با مس رفسنجان از خوب های خونه به خونه بود و عملکرد عالی داشت چطور در بازی با بادران به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان می شود؟ براستی مشکل مرزبان با بازیکنانی که عملکرد خوبی از خود برجای می گذارند چیست و چرا آنها را در بازی بعدی نمی بینیم؟

7- در بعضی از بازی های خونه به خونه شاهد اتخاذ سیستم دفاعی از تیم خونه به خونه هستیم. مانند بازی خانگی مقابل مس کرمان که این تیم با یک فروارد وارد میدان شد. براستی تیمی که با این همه مهاجم تراز اول با یک مهاجم به میدان می رود را می توان مدعی صعود به لیگ برتر دانست؟

8- بعضی از بازیکنان نامدار خونه به خونه از جمله حنیف عمران زاده و امیرحسین فشنگچی در بسیاری از بازی ها عملکرد بسیار ضعیفی از خود به نمایش گذاشتند ولی در بازی بعد توسط آقای سرمربی در ترکیب اصلی قرار می گرفتند. اگر مرزبان در مواجهه با نامداران تیمش محبور است از سیاست سلام مصلحتی و تعارف و صد البته ترس استفاده کند چه دلیل برای جذب آنها داشت؟

9- با نگاهی به ترکیب تیم خونه به خونه در 20 هفته ای که از لیگ گذشت در می یابیم در  بعضی از پست های این تیم شاهد حضور چند بازیکن در بازی های مختلف بودیم. و این نشان می دهد مرزبان در تفکرات خود ثبات ندارد و گویا به بازیکنانش اعتماد نمی کند. بدون شک این وضعیت برای بازیکنان تیم دوگانگی و تشتت را به ارمغان می آورد و بازیکن تا بخواهد با پست خود هماهنگ شود در بازی بعدی یا نیمکت نشین است و یا در پستی دیگر به کار گرفته می شود!

بدون شک این مسئله نارضایتی و کم انگیزگی بازیکن را در پی خواهد داشت. براستی سرمربی خونه به خونه کی می خواهد به این وضعیت بغرنج پایان دهد؟

9- سرمربی تیم خونه به خونه علیرغم اینکه در بسیاری از بازی های تیم موفق عمل نکرد هیچ وقت در مصاحبه های خود به ضعف فنی تیمش اعتراف نکرد و همیشه عواملی مانند داور و زمین بازی و .... را دستاویز قرار داد و جالب اینجاست که تا قبل از بازی با مس رفسنجان نیز  تیمش در  7 بازی تنها دو گل، آنهم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده بود تا ضعف فنی این تیم بیش از پیش مشهود باشد ولی آقای سرمربی به جای اینکه بیاید از مشکلات فنی تیمش اعتراف کند از مصاحبه با رسانه ها طفره می رود و تنها یک رسانه را برای گفتن حرف های تکراری خودش انتخاب می کند.

ظاهرا مرزبان هنوز نمی داند وقتی می گوید تا پایان فصل مصاحبه نمی کنم یعنی نباید با هیچ رسانه ای مصاحبه کند نه اینکه یک رسانه را برای اظهاراتش انتخاب کند و خود را از سوالات بی جواب سایر رسانه ها مصون بدارد. آیا وی  واقعا نمی داند این کارش توهین به سایر رسانه ها می باشد؟

11- علیرضا مرزبان همیشه در مصاحبه های خود از داشتن حس خوب با مردم بابل سخن می گفت ولی شرایط این تیم را به جایی رساند که این روزها کمتر هواداری در بابل دارد و در شبکه های مجازی به خوبی می توان عصبانیت و انتقادات شدید هواداران این تیم را به عملکرد این مربی دید.

براستی آیا سرمربی خونه به خونه می داند در صورت کسب یک نتیجه ضعیف دیگر توسط تیم خونه به خونه باید انتظار هر عکس العملی را از هواداران خونه به خونه داشته باشد؟

پس از بازی  خونه به خونه مقابل بادران تهران یکی از بازیکنان خونه به خونه در مقابل شعار "بازیکن بی غیرت" هواداران واکنش نشان داد. شاید این بازیکن و سایر بازیکنان خونه به خونه بهتر از هر کسی می دانند خونه به خونه بازیکن بی غیرت ندارد بلکه...!!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4poq5d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


انتقاد سرمربی کروات تیم فوتبال مس رفسنجان از داوری مقابل خونه به خونه