تاریخ انتشار: 1396/02/27 16:13
کد خبر: 210216

مشاوره برانکو به سرمربی العین برای دیدار با استقلال

به جرأت می‌توان گفت یکی از حساس‌ترین بازی‌های مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا مصاف استقلال ایران با العین امارات خواهد بود.
مشاوره برانکو به سرمربی العین برای دیدار با استقلال

استقلال با دو قهرمانی در آسیا یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های قاره قلمداد می‌شود اما بیشتر از اینکه به خاطر این عناوین مد نظر باشد به خاطر رکوردی که از خود در راه جذب تماشاگر ثبت کرده مد نظر قرار گرفته تا جایی که رسانه‌های اماراتی در چند روز گذشته در تحلیل‌هایی از سفر به آزادی برای بازیکنان و مربیان العین به عنوان سفر به تنور داغ و آتشین نام برده و مدعی شدند اگر این تیم با سربلندی از این سفر بیرون بیاید قطعاً یکی از کاندیداهای اصلی فینال آسیا خواهد بود.

العین فصل قبل تا فینال پیش رفت اما در دو بازی رفت و برگشت مقابل چونبوک کره‌جنوبی شکست خورد تا در شبی غم‌انگیز جام قهرمانی را در ورزشگاه هزا بن زائد تقدیم چوی کانگ هی و شاگردانش کند. شبی که عمر عبدالرحمان ستاره اصلی العینی‌ها و کاپیتان تیم ملی امارات از آن به عنوان بدترین شب فوتبالی نام برد و مدعی شد بعد از این ناکامی تا صبح روز بعد در خانه اشک ریخته است. عموری در مصاحبه‌ای با امارات الیوم گفت: «یکی از بزرگ‌ترین انگیزه‌هایم برای ماندن در العین رسیدن به قهرمانی در آسیاست. عنوانی که فصل قبل در یک قدمی خود داشتیم اما با یک غفلت از دست دادیم تا حسرت آن را بخوریم، شبی تلخ در تاریخ فوتبال من مقابل چونبوک رقم خورد اما این فوتبال بی‌رحم است و اگر در آن برای موفقیت نجنگی قطعاً کشته می‌شوی». کاپیتان بنفش‌پوشان اما بدون اینکه ناامید شود مدعی شد این تیم هنوز برای قهرمانی عطش فراوانی دارد و نتایج این فصل مؤید همین هدف است. «ما همچنان می‌خواهیم به فینال برسیم تا جام قهرمانی آسیا را بالای سر ببریم از همین‌رو تفاوتی نمی‌کند کدام تیم رقیب ما تا قبل از فینال باشد».

تنها عموری موفرفری نبود که در مصاحبه با روزنامه اماراتی برای استقلال خط و نشان کشید چون زوران مامیچ سرمربی کروات این تیم در گفت‌وگو با الخلیج از برنامه‌های خود برای مصاف با رقیب ایرانی صحبت کرد و گفت: «شک ندارم یکی از سخت‌ترین آزمون‌های ممکن در مرحله حذفی پیش‌روی من و شاگردانم است چون نه تنها برابر تیم 11 نفره استقلال که تیمی قدرتمند و هماهنگ است بلکه باید خودمان را برای جنگ با استادیومی مملو از جمعیت آماده کنیم که برای رسیدن تیم محبوب‌شان به برد دست به هر کاری می‌زنند. من تعریف جو ورزشگاه آزادی را از دوستانم در ایران شنیده‌ام و می‌دانم که چه دقایقی را در آن جو تجربه خواهیم کرد».

مامیچ که سابقه دوستی و همکاری نزدیک با برانکو ایوانکوویچ را در نیمکت دیناموزاگرب دارد قطع به یقین در این روزها مشورت‌هایی از این همکار قدیمی‌‌اش گرفته است، نکته‌ای که از چشمان روزنامه الخلیج دور نماند اما سرمربی العین در پاسخ به این سؤال گفت: «نیازی به مشورت با کسی نیست چون استقلال تیمی قدرتمند و شناخته شده در سطح آسیا است و برای کسب اطلاعات از این تیم نیاز نیست بخواهم با کسی صحبت کنم».

در تحلیل‌هایی که رسانه‌های اماراتی از مصاف استقلال با العین منتشر کردند یک نکته کلیدی وجود دارد آن هم به جنگ تمام برزیلی در این جدال برمی‌گردد جایی که دژ دفاعی استقلال باید با خط حمله مرگبار العین روبه‌رو شود که نقش اول این جنگ نیز برعهده برزیلی‌های دو تیم است. زوج رابسون و پادوانی باید مقابل زوج داگلاس و کایو به میدان برود که این اتفاق می‌تواند صحنه‌های جالب توجهی را برای طرفداران دو تیم رقم بزند. استقلال با برزیلی‌های خود توانست در کنار دو تیم دیگر عنوان بهترین خط دفاع را در غرب قاره به خود اختصاص دهد در حالی که خط حمله العین با 14 گل زده بعد از لخویا دومین خط آتش ویرانگر آسیا در غرب شد تا جنگ دژ بتنی با توپخانه آتشین در آزادی و هزا بن زائد سرنوشت یکی از حساس‌ترین بازی‌های مرحله حذفی را مشخص کند. نکته جالب به ارزش‌گذاری برزیلی‌های دو تیم برمی‌گردد که نشان می‌دهد مهاجمان العین چهار برابر مدافعان استقلال در بازار بین المللی ارزش دارند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pv6qr

آخرین اخبار