تاریخ انتشار: 1396/04/14 19:22
کد خبر: 198291

نگاهی به آخرین وضعیت ذوب آهن در نقل و انتقالات؛ ژنرال، چراغ خاموش پیش می‌رود

تیم ذوب آهن در نقل و اتقالات لیگ هفدهم عملکرد امیدوار کننده ای داشت اما مانند سایر رقبایش خرج نکرد.
نگاهی به آخرین وضعیت ذوب آهن در نقل و انتقالات؛ ژنرال، چراغ خاموش پیش می‌رود

 در ابتدا مسئولان این تیم تصمیم گرفتند با مجتبی حسینی، سرمربی خود قطع همکاری کنند. اگرچه نام مجتبی حسینی در بین گزینه‌ های سرمربیگری فصل آینده ذوب آهن مطرح شده بود و از این مربی برنامه هم برای فصل آینده گرفته بودند، اما در نهایت تصمیم گرفته شد تا شخص دیگری سرمربی سبز پوشان اصفهانی شود. امیر قلعه نویی با نظر هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن اصفهان، پس از انجام مذاکرات نهایی با سعید آذری، به‌ عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال ذوب آهن انتخاب شد. ژنرال فوتبال ایران که سال گذشته هدایت تراکتورسازی را بر عهده داشت، با ذوب آهن قراردادی یک ساله امضا کرد.

امیر قلعه نویی-سعید آذری

پس از اینکه قلعه نویی سرمربی ذوب آهن شد، شایعه پیوستن کاوه رضایی به این تیم شنیده می شد. قلعه نویی از زمانی که در استقلال حضور داشت به رضایی علاقه‌ مند بوده و او را از نظر فنی و اخلاقی قبول داشت. اما سرانجام این بازیکن با انتشار پستی در صفحه رسمی اینستاگرام خود، خبر جدایی از استقلال و پیوستن به تیمی از کشور بلژیک به نام شارلوا را داد. دیگر بازیکنی که امیر قلعه نویی از استقلال خواهان او بود، مجید حسینی بود که وی حاضر نشد شاگرد ژنرال شود. سرانجام حسینی تصمیم گرفت تا قرارداد خود را با استقلال تمدید کند.

مرتضی تبریزی جزو اولین بازیکنانی بود که قراردادش را با ذوب آهن تمدید کرد. تبریزی که با درخشش در فصل شانزدهم لیگ برتر با چند پیشنهاد از تیم‌های لیگ برتری مواجه شده بود، با آمدن امیر قلعه‌نویی به این تیم ترجیح داد ذوب‌آهن را ترک نکند. ذوب آهن که به دنبال جذب مهاجم بود، قصد خرید لوسیانو پریرا، مهاجم گلزن گسترش فولاد را داشت. این بازیکن تصمیم گرفت به جای ذوب آهن به صنعت نفت آبادان بپیوندد.

سبز پوشان اصفهانی سرانجام دست به خرید بازیکن زدند و در یک روز موفق به جذب دو بازیکن شدند. اسماعیل شریفات، بازیکن سابق تیم های استقلال تهران و فولاد خوزستان با عقدقراردادی یک ساله به ذوب آهن پیوست تا فصل آینده زیر نظر امیر قلعه‌نویی به فوتبال ادامه دهد. پس از اسماعیل شریفات، حمید بوحمدان، بازیکن سابق تیم های فولاد خوزستان و نفت تهران، دیگر بازیکنی بود که به ذوب آهن اصفهان پیوست.

حمید بوحمدان-سعید آذری

سومین ستاره ای که از استقلال مدنظر امیر قلعه نویی قرار گرفت، کسی نبود به جز امید ابراهیمی! قلعه نویی قصد دارد برای فصل جدید لیگ برتر یک تیم قدرتمند ببندد. به همین دلیل او روی شماره 6 استقلال دست گذاشت و قصد داشت هر طور شده امید ابراهیمی را به خدمت بگیرد. سرانجام امید ابراهیمی تصمیم گرفت که یک سال دیگر قرارداد خود را آبی پوشان پایتخت تمدید کند. شایعه حضور رشید مظاهری در پرسپولیس مطرح شد، اما مسئولان باشگاه ذوب‌ آهن به صورت جدی با جدایی او مخالفت کردند. امیر قلعه‌ نویی به مسئولان باشگاه اعلام کرد که برای فصل بعد به هیچ عنوان اجازه جدایی به مظاهری را ندهند و باشگاه هم به او اعلام کرده که تحت هیچ شرایطی نمی‌ تواند از این تیم جدا شود.

ذوب آهنی ها در نقل و انتقالات تصمیم گرفتند قرارداد دو بازیکن باتجربه خود را تمدید کنند. قاسم حدادی‌ فر، هافبک خلاق تیم فوتبال ذوب آهن قرارداد خود را با تیم ذوب آهن به مدت یک فصل تمدید کرد.مهدی رجب زاده، دیگر بازیکن باتجربه ذوب آهن اصفهان قرارداد خود را یک فصل دیگر با سبز پوشان تمدید کرد. همچنین شایعه شده است که هرایر مگویان خواهان جدایی از استقلال تهران است و مقصد بعدی وی ذوب آهن اصفهان خواهد بود.

قاسم حدادی فر-سعید آذری

سومین خرید ذوب آهن یک دروازه بود. محمد باقر صادقی، دروازه‌بان فصل گذشته صبای قم با امضای قرارداد یکساله به تیم فوتبال ذوب‌آهن پیوست. این دروازه بان پیش از این هم در ذوب آهن حضور داشت. یاسر فیضی، بازیکن فصل گذشته تیم فوتبال ذوب‌ آهن اصفهان به تیم فوتبال پارس جنوبی جم پیوست. دروازه بان ذخیره ذوب آهن دیگر بازیکنی بود که از این تیم جدا شد. حمید عرفانی، دروازه بان فصل قبل تیم ذوب آهن اصفهان با عقد قراردادی با تیم فوتبال مس، فصل آینده پیراهن این تیم را بر تن خواهد کرد.

جنجالی ترین نام در نقل و انتقالات ذوب آهن، رضا شکاری بود. رضا شکاری، بازیکن جوان تیم فوتبال ذوب‌ آهن با عقد قراردادی 5 ساله به تیم فوتبال روستوف روسیه پیوست تا سومین ایرانی باشد که به این تیم می پیوندد. باشگاه ذوب‌ آهن از این بازیکن به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کرد. مسئولان ذوب‌آهن مدعی هستند این بازیکن بدون هماهنگی با این باشگاه قرارداد خود را فسخ و به روستوف پیوسته و حالا قرار است 10 تیرماه کمیته انضباطی به شکایت سبزپوشان اصهانی از این بازیکن رسیدگی کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v8g7z

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شرط مگویان برای جدایی از استقلال؛ فقط شاگرد قلعه‌نویی می‌شوم!