تاریخ انتشار: 1396/05/26 15:06
کد خبر: 188367

علیمنصور و قولی که آن را عملی نکرد؛ استقلال در مسیر کهنسالی

فصل گذشته که فیفا باشگاه استقلال را از جذب بازیکن در پنجره زمستانی محروم کرد، مسئولان این تیم مجبور به جوانگرایی شدند و از رهگذر این اتفاق ترکیب بانشاطی متولد شد که تا نایب‌قهرمانی لیگ هم پیش رفت.
علیمنصور و قولی که آن را عملی نکرد؛ استقلال در مسیر کهنسالی

در فصل جدید و با وجود رفع محرومیت آبی‌ها، به نظر می‌رسید آنها به روند فصل گذشته وفادار بمانند و همچنان استفاده از جوان‌ها را در اولویت قرار بدهند. با این وجود چنین اتفاقی نه در سیستم جذب بازیکن رخ داد و نه حالا در زمان ارنج تیم شاهد آن هستیم. فعلا که سه بازی از لیگ هفدهم گذشته و تنها گل استقلال را یک بازیکن 35ساله به نام سرور جپاروف زده است!

منصوریان که در این سه هفته خیلی از نمایش‌های جپاروف راضی بوده، حالا درصدد است که مجتبی جباری را هم کنار او در ترکیب اصلی به میدان بفرستد؛ اتفاقی که خیلی‌ها می‌گویند در همین بازی امروز با سایپا رخ خواهد داد. با حضور همزمان جباری و جپاروف، قطعا میانگین سنی وسط زمین استقلال بالا خواهد رفت. این درحالی است که پادووانی هم آماده شده و احتمالا به زودی کنار پژمان منتظری در قلب خط دفاعی به میدان خواهد رفت. در سمت چپ خط دفاعی هم یعقوب کریمی بعد از مدت‌ها از مصدومیت زکی‌پور استفاده کرد و در بازی با تراکتورسازی به میدان رفت. این بازیکن آن روز بد عمل نکرد و احتمال اینکه همچنان به حضورش در ترکیب اصلی ادامه بدهد بالاست. تازه به این نفرات باید مهدی رحمتی را هم اضافه کرد و البته سجاد شهباززاده و حسن بیت‌سعید که اصلا جوان نیستند. به علاوه دیر یا زود امید ابراهیمی هم شرایط بازی را پیدا می‌کند و به ترکیب بر می‌گردد.

خلاصه اینکه استقلال جوان پارسال، امسال گام به گام در مسیر کهنسالی گام بر می‌دارد؛ روندی که شاید نتایج آنی بهتری داشته باشد اما چندان آینده‌نگرانه نیست. فراموش نکنیم منصوریان قرار بود استقلال را برای 10سال آینده بسازد اما برخی از بازیکنان فعلی‌اش 10سال دیگر حدود نیم‌قرن سابقه زندگی خواهند داشت!


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v96x6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بازگشت دهه شصتی ها؛ ترکیب پیر استقلال