تاریخ انتشار: 1396/05/11 17:14
کد خبر: 191667

امتیازات هفته اول لیگ هفدهم

درخشش ستاره‌ها در هفته اول لیگ، رابطه مستقیمی با ثبات آن‌ها داشت.
امتیازات هفته اول لیگ هفدهم

 لیگ هفدهم در هفته ابتدایی، پرگل‌تر از سال‌های گذشته آغاز شد. در همان هفته اول، یک بازی با ۵ گل به پایان رسید و هیچ مسابقه‌ای، بدون گل نبود. نکته جالب اینکه بیشتر ستاره‌های هفته اول، ربطی به نقل و انتقالات پر سر و صدای تابستانی نداشتند.

 

وحید شیخ ویسی با نمره ۱،۵، بهترین بازیکن هفته اول لیگ برتر بود. بازیکنی که فصل پیش هم در استقلال خوزستان بازی می‌کرد. بادامکی، مسلمان، پاپی، آل کثیر، عطایا و دشتی هم بازیکنانی بودند که فصل پیش، در باشگاه فعلی‌شان حضور داشتند و نمره خوب ۲ گرفتند. بین بازیکنانی که نمره ۲ گرفتند، فقط ۴ نفر جزو خریدهای جدید تیم‌شان محسوب می‌شوند و میثم دورقی هم بعد از حضوری کوتاه در فولاد، به استقلال خوزستان برگشته بود و نمی‌توان او را در دسته خریدهای جدید قرار داد.

 

البته قانون جایزه ثبات، فقط به هفته اول مربوط نمی‌شود. فصل پیش و در لیگ شانزدهم هم ۷ نفر از ۱۰ بازیکن برتر لیگ، بازیکنانی بودند که جزو خریدهای جدید تیم‌شان محسوب نمی‌شدند. از بین ۳ نفر دیگر هم جلال حسینی و محمد ابراهیمی، سابقه بازی در تیم‌شان را داشتند و فقط پس از مدتی دوری، به پرسپولیس و تراکتورسازی برگشته بودند. گادوین منشا، تنها بازیکنی بود که برای اولین بار، پیراهن پیکان را پوشید و آخر فصل توانست بین ۱۰ بازیکن برتر لیگ باشد.

 

اگر این قانون در لیگ هفدهم هم پایدار باشد، احتمالا ستاره این فصل لیگ برتر را هم باید خارج از نقل و انتقالات جستجو کرد. بازیکنانی مثل طارمی، سیدجلال، ابراهیمی، مسلمان، ابراهیمی یا ترابی، که به جای ریسک بازی در تیم جدید، ثبات تیم فعلی‌شان را انتخاب کردند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v9ryz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اشتباه بزرگ استقلال در هفته اول لیگ