تاریخ انتشار: 1398/09/23 00:32
صنعت نفت آبادان - ماشین سازی تبریز؛
کد خبر: 78143

ترمز رسول و ماشین در دستان اسکوچیچ/تقابل جذاب شگفتی سازان لیگ نوزدهم

دو تیم صنعت نفت آبادان و ماشین سازی تبریز در هفته پانزدهم لیگ برتر به مصاف هم خواهند رفت.
ترمز رسول و ماشین در دستان اسکوچیچ/تقابل جذاب شگفتی سازان لیگ نوزدهم

شنبه 23 آذرماه 98 از ساعت 16:40 زردپوشان  صنعت نفت آبادان ،شگفتی سازان این فصل فوتبال لیگ برتر ایران در ورزشگاه پیر ،بیادماندنی و خاطره انگیز تختی آبادان، میزبان سبزقبایان ماشین تبریز خواهند بود.

هم شاگردان اسکوچیچ فراتر از تصور و انتظار تا بدین جای کار درلیگ برتر ظاهر شدند و هم سبزپوشان تبریزی با هدایت رسول خطیبی مربی جوان و بومی خود، بیش از آنچه توقع می رفت،نتایج فوق العاده ای گرفته اند.مصاف این دوتیم ، تقابل تیم های ششم و هشتم جدول رده بندی است.

این دیدار می تواند یکی از دیدارهای جذاب،زیبا و سریع و باطراوت هفته پایانی نیم فصل اول لیگ برتر باشد.زیرا هردو تیم با برنامه اند و مطمئنا با شانس و اقبال تا بدین جای جدول نرسیده اند. پس ،پشت نتایج هر تیم و هر دو مربی ،ایده وتفکری نهفته است.

برنامه اسکوچیچ در بازی های داخل و بیرون ازخانه کاملا باهم متفاوت است.او با توجه به قدرت تیم مقابل و تفکرات و برنامه های مربی حریف،استراتژی و برنامه هایش را انتخاب میکند و با توجه به داشته هایش ،مقابل رقبا قرار می گیرد.

بهترین خصلت و ویژگی اسکوچیچ ،بازی گرفتن درست و منطقی ازبازیکنان تحت هدایتش است.او بخوبی به توانایی های فنی بازیکنان خود آگاهی دارد و شناخت خوبی ازفضای فوتبال ما نیزدارد.اسکوچیچ عالی از بازیکنان خود درجای مناسب ،بازی می گیرد و این هنر یک مربی مدرن در عرصه فوتبال است.

اسکوچیچ بخوبی در حین بازی ،تغییر سیستم می دهد و تنوع تاکتیکی بسیار خوبی در جریان بازی ازسوی بازیکنانش در زمین دیده می شود. مدل پایه این کروات کاربلد در بازی های خانگی و در زمان داشتن مالکیت توپ ،بشکل ۱-۲-۴-۳ در زمین دیده میشود، که در زمان از دست دادن توپ با برگشتن عبدالله ناصری به عقب و قرار گرفتن درسمت راست خط دفاعی،کعبی به سمت چپ خط دفاعی متمایل میشود و آرایش صنعت نفت بشکل ۱-۱-۴-۴ در می آید.قریشی،کعبی و اهل شاخه بعنوان سه مدافع ثابت و مرکزی از طرف اسکوچیچ بکار گرفته میشوند،سلمانی و ناصری دو وینگر چپ و راست بکار گرفته میشوند،مجدمی و احمدی در نقش دو هافبک مرکزی بازی می کنند،ریکانی و جهانی پشت سرآل کثیر درترکیب قرار میگیرند  .آل کثیر مهمترین مهره تهاجمی برزیل ایران است که گاها خود خواهی های این مهاجم سرعتی که چارچوب را بخوبی می شناسد،سبب شده  که شکل بازی اش برای مدافعین حریف ،قابل پیش بینی شود.او در دادن پاس،خست به خرج می دهد.

درآن سوی زمین شاگردان رسول خطیبی قرار دارند که  مدت هاست، شکستی را متحمل نشده اند،آنها تیم های بزرگی را متوقف کرده اند.در هفته گذشته و در داربی تبریز، تراکتور را با دوگل شکست دادند،بنابراین برای رویارویی با صنعت نفت آبادان ،ازنظر روحی و روانی دربهترین شرایط ممکن قرار دارند.

ماشین یکی از سرعتی ترین تیم های لیگ برتر درفاز انتقال است‌،این مربی بخوبی بازی بین خطوط را بلد است و بازیکنانش نیز بخوبی برنامه هایش را تاکنون درمستطیل سبز پیاده کرده اند.

خطیبی در دیدارهای بیرون ازخانه، بخوبی از تاکتیک دفاع فشرده،چندلایه و ضد حمله استفاده می کند ،زیرا او هم ابزار و هم عناصرش را در اختیار دارد.

بازیکنان خط جلویی ماشین ازسرعت ویران کننده ای برخوردارند، که نریمان جهان بخوبی آنها را تغذیه می کند.بنابراین اسکوچیچ باید مراقب این برنامه خطیبی باشد و بی گدار به آب نزند.

مورد دومی که تیم ماشین را خطرناک جلوه می دهد ،استفاده فوق العاده از شروع مجددهاست.آنها درچند بازی اخیر،گل های فراوانی را ازاین طریق بثمر رسانده اند که درتمامی این گلها رد پای احمد زنده روح ،چپ پای کرمانی این تیم بخوبی دیده میشود،ارسال های این بازیکن از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند.

امیدوارم شاهد دیداری زیبا و جذابی از دوتیم ریشه دار و باسابقه فوتبال کشورمان باشیم‌.

امین یزدانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vd66b

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خطیبی: 6 بازیکن ما مقابل نفت آبادان غایب خواهند بود

میشو اولین برد را برای شاهین کسب خواهد کرد؟
شاهین بوشهر-صنعت نفت آبادان؛