تاریخ انتشار: 1396/10/12 01:38
کد خبر: 166646

بررسی عملکرد محسن مسلمان؛ ستاره ای که در پرسپولیس آماری جالب دارد

محسن مسلمان بهترین فرصت را دارد تا بعنوان یک بازیکن ثابت در هفته هایی که بشار رسن حضور ندارد در ترکیب باشد.
بررسی عملکرد محسن مسلمان؛ ستاره ای که در پرسپولیس آماری جالب دارد

 همانطور که برانکو ایوانکوویچ قبلا اعلام کرده بود، بشار رسن پس از مسابقات هفته هفدهم ایران را ترک کرد تا به اردوی تیم ملی امید عراق بپیوندد. مسلما این خبر زیاد برای هواداران پرسپولیس خوشایند نیست؛ به‌خصوص که شاید مدت زمان دوری رسن از پرسپولیس به یک ماه هم برسد. با این حال حداقل حسن این تصمیم آن است که اصلی‌ترین گزینه جانشینی محسن مسلمان در میانه‌های نیمه دوم چند هفته‌ای غایب خواهد بود و شاید این مساله کمک کند تا مهندس پرسپولیسی‌ها پس از مدتها یک بازی کامل در ترکیب تیمش به میدان برود.

مسلمان اگرچه با اختلاف بهترین گلساز لیگ هفدهم بوده، اما تقریبا در تمام مسابقات این فصل، به شکل ناقص بازی کرده است. محسن تنها در مسابقه هفته‌های سوم و چهارم برابر تفت تهران و سیاه‌جامگان 90دقیقه بازی کرد. بنابراین او از روز 25مرداد که 138روز از آن می‌گذرد، دیگر هرگز نتوانسته 90دقیقه بازی کامل برای تیمش انجام بدهد.

 

مسلمان هفت بار با بشار تعویض شده

مسلمان در لیگ امسال معمولا بازیکن فیکس بوده و اواسط نیمه دوم تعویض شده، اما در برهه‌ای هم در میانه‌های نیم‌فصل اول خودش به عنوان بازیکن جانشین به میدان می‌رفت. مسلمان هفته اول در بازی با فولاد جای خودش را به کمال کامیابی‌نیا داد و هفته دوم سیامک نعمتی جای او را گرفت. محسن در هفته‌های سوم و چهارم فیکس بود، اما هفته پنجم برابر گسترش‌فولاد در نیمه دوم به میدان رفت. هفته ششم و در بازی با پیکان هم این رویه ادامه یافت و مسلمان که به خاطر فشردگی مسابقات در ترکیب اصلی غایب بود، نیمه دوم جای سیامک نعمتی را گرفت. در مسابقه هفته هفتم برابر سپاهان، برای اولین بار تعویض سنتی سرخ‌ها شکل گرفت و مسلمان جای خودش را به بشار رسن داد. در دیدار هفته هشتم با نفت آبادان که به تعویق افتاد و اخیرا برگزار شد، مسلمان بار دیگر جای خودش را به رسن داد. در هفته نهم مقابل استقلال خوزستان، برانکو رسن را به جای منشا به زمین فرستاد، اما این مانع از تعویض مسلمان نشد و محسن هم اواخر بازی جای خودش را به علوان‌زاده داد. داربی تهران در هفته دهم با روزهای حاشیه‌سازی مسلمان در ماجرای قلیان‌کشی مصادف شد، بنابراین او بیرون نشست و بشار فیکس شد، هرچند در نیمه دوم محسن جای رسن را گرفت! عین همین تعویض در هفته یازدهم مقابل سایپا و هفته دوازدهم برابر پدیده هم تکرار شد. بعد از آن بشار آسیب دید و مسلمان فیکس شد، هرچند روند تعویض شدن‌های مهندس ادامه یافت. هفته سیزدهم برابر پارس جنوبی او جای خودش را به شایان مصلح داد که تک گل بازی را زد، هفته چهاردهم نیز در دیدار با ذوب‌آهن، فرشاد احمدزاده جای او را گرفت. هفته پانزدهم مقابل سپیدرود مسلمان در آخرین دقایق جای خودش را به مصلح داد و در هفته‌‎های شانزدهم و هفدهم نیز تعویض او با بشار رسن تکرار شد. به این ترتیب مسلمان از مجموع 17بازی پرسپولیس در 15بازی تعویض شده که 7بار آن جانشینی با بشار رسن بوده است!

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y78gb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بشار رسن: بازی کردن من یا محسن مسلمان مهم نیست؛ هدف هر دوی ما مفید بودن برای پرسپولیس است