تاریخ انتشار: 1397/06/10 19:26
کد خبر: 132070

جزئیات کامل از توافق نماینده استقلال با عجمان

استقلال علاوه بر ۳۵۰ هزار دلاری که توانست برای فسخ قراردادش با تیام از عجمانی‌ها دریافت کند، با گنجاندن بندی از ترانسفر بعدی این ستاره گلزن نیز می‌تواند به سودی یک میلیون دلاری برسد.
جزئیات کامل از توافق نماینده استقلال با عجمان

اوایل هفته گذشته معاون ورزشی باشگاه استقلال راهی امارات شد تا پیرامون حل مسالمت‌آمیر پرونده جدایی ستاره سنگالی با عجمانی‌ها به توافق برسد. اتفاقی که بعد از نشست سه ساعته خطیر با نماینده عجمانی‌ها در یکی از هتل‌های مجلل دبی رقم خورد تا کشمکش استقلال و مامه بابا تیام به کمیته انضباطی فیفا کشیده نشود. نکته جالب در توافق به دست آمده میان طرفین پول فعلی نیست، چون استقلال علاوه بر ۳۵۰ هزار دلاری که توانست برای فسخ قراردادش با تیام از عجمانی‌ها دریافت کند، با گنجاندن بندی از ترانسفر بعدی این ستاره گلزن نیز می‌تواند به سودی یک میلیون دلاری برسد. پولی که به احتمال فراوان تا نقل و انتقالات ژانویه به حساب استقلالی‌ها واریز خواهد شد، چون باشگاه عجمان با وجود قرارداد سنگینی که با تیام به امضا رسانده، از همین حالا با دو غول باشگاهی حاشیه خلیج فارس برای انتقال ۵ تا ۶ میلیون دلاری موتور گلزنی سنگالی باب مذاکره را باز کرده است.

الهلال، مشتری اول تیام

قهرمان عربستان اولین تیمی است که تحرکات پیرامون مامه تیام را زیر نظر دارد. این باشگاه درست از روزی که تیام با استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به مصاف آن‌ها رفت و نمایش درخشانی ارائه داد، مشتری پر و پاقرص بازیکن سنگالی شد، اما چون مالکان این باشگاه قصد نداشتند بازیکنی از لیگ ایران و باشگاه استقلال به صورت مستقیم خریداری کنند، منتظر جدایی او از فوتبال ایران و پیوستن به تیمی دیگر شدند تا بعد از این اتفاق تحرکات رسمی خود برای امضای قرارداد با او را آغاز کنند. عجمانی‌ها با اطلاع از این موضوع بلافاصله تیام را جذب کردند و حالا برای فروش ۵ میلیون دلاری این بازیکن به الهلال در زمستان سر میز مذاکره نشستند.

۲۵ درصد حق ترانسفر برای استقلال

در مذاکراتی که خطیر، معاون ورزشی استقلال با نماینده عجمان و مدیر برنامه ایرانی تیام یعنی محمد زمانی داشت، طرفین به توافق رسیدند تا با انصراف باشگاه ایرانی از پیگیری پرونده شکایتی در کمیته انضباطی فیفا طرف اماراتی ۲۵ درصد از حق ترانسفر بعدی مامه تیام را به استقلالی‌ها بدهد. درصدی قابل توجه که برای اولین بار در تاریخ باشگاهداری حرفه‌ای در ایران سودی یک میلیون دلاری را نصیب باشگاه خواهد کرد. فرض را بر این بگیریم که قرارداد تیام با الهلال در زمستان ۵ میلیون دلار باشد که در این صورت سود استقلالی‌ها می‌شود بیش از یک میلیون دلار و این سود می‌تواند کمی از داغ جدایی آسان موتور گلزنی سنگالی بکاهد.

واریز ۳۵۰ هزار دلار تا پایان هفته

بند فسخ قرارداد تیام با استقلالی‌ها ۲۰۰ هزار دلار بود، اما در مذاکرات هفته گذشته باشگاه اماراتی که علاقه‌مند به همکاری با نماینده آبی‌های تهران بود، وقتی درجریان ریز توافقات این بازیکن با مدیران قبلی باشگاه استقلال قرار گرفت نه تنها مخالفتی با پرداخت فسخ قرارداد ۲۰۰ هزار دلاری نکرد بلکه موافقت خود با افزایش این رقم تا ۳۵۰ هزار دلار را نیز نشان داد. سودی جالب توجه که قرار است تا پایان هفته جاری به حساب استقلال واریز شود تا باشگاه تهرانی بخش عمده‌ای از مشکلات مالی خود را پوشش بدهد. جالب اینکه گفته می‌شود بخشی از این پول قرار است از آپشن‌های در نظر گرفته شده برای تیام در عجمان تأمین و به حساب استقلال واریز شود آن هم با موافقت خود مهاجم سنگالی.

استقلال – عجمان؛ شاید در اردوی زمستانی

نماینده‌های دو باشگاه در پایان توافقاتی که برای بستن پرونده جنجالی تیام داشتند، برای همکاری‌های دوجانبه نیز به گفتگو پرداختند. قرار است در وقفه تعطیلات زمستانی لیگ‌های ایران و امارات برای برگزاری جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در امارات زمینه برپایی اردوی آماده‌سازی استقلال در دبی فراهم شود و در این برهه زمانی دو تیم یک بازی دوستانه و تدارکاتی با هم داشته باشند. حالا این امر منوط به موافقت مربیان دو باشگاه نیز است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ypdae

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


در حق آقای فتحی بی‌انصافی شده است