تاریخ انتشار: 1397/08/09 23:11
کد خبر: 123794

مهم ترین راه نجات سرخابی ها برای برون رفت از مشکلات

اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی دو تیم سرخابی را از انباشت بدهی نجات میدهد!
مهم ترین راه نجات سرخابی ها برای برون رفت از مشکلات

روح الله سلطانی لشکناری؛ فوتبال مهیج ترین ورزش دنیا با هوادران بیشماری که در جهان دارد، امروزه یک صنعت پولساز میباشد و خیلی از کشورهای اروپایی و آمریکا جنوبی به خوبی در حال  استفاده از این صنعت میباشند. در کشورهای دنیا باشگاه ها‌ هواداران زیادی‌ دارند و در بعضی از آنها، فوتبال باشگاهی بخاطر کری های مذهبی و سیاسی، این ورزش مهیج را به خشونت و درگیری های سختی هم میکشاند، فوتبال از نظر اقتصادی یکی از پر درآمدترین مشاغل میباشد.

در فوتبال مدرن امروزی باید از کشورهای صاحب سبک الگو برداری کرد و روش اصولی تیم داری را به اجرا گذاشت.‌ در کشورمان هم فوتبال نسبت به جهان مستثنی نیست و بیشترین جمعیت ایران دوستداران ورزش فوتبال هستند و اکثرا هم از حامیان متعصب دو تیم سرخابی میباشند.

دو تیم پرطرفدار تهرانی که در همه جای ایران بزرگ طرفدار دارند و میتوانند منبع درآمد خوبی برای  تیم هایشان باشند. اما متاسفانه بعلت دولتی بودن، و انتخاب مدیران ضعیف از نظر مالی با بزرگترین مشکلات دست و پنجه نرم میکنند.

سرخابی های پایتخت اگر طبق اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شوند، میتوانند بهترین درآمدزایی را به همراه داشته باشند، تیمداری در رده های مختلف، مدرسه فوتبال، فروش بلیط، فروش البسه، حق پخش و ... میتواند درآمدزایی خوبی برای تیم ها بوجود آورد،  و در هر فصل بهترین تیم ها را با بهترین مربیان روانه بازی ها کنند.

ورود افراد زیادی چه سیاسی و چه غیر نظامی به دوتیم سرخابی باعث فراز و فرود آنها شده است، کشورهای حوزه خلیج فارس و یا کشورهای شرق آسیا با سرمایه گذاری و جذب بازیکنان بزرگ در حال توسعه فوتبال خود و در کنار آن به فکر درآمد زایی هستند، قهرمانی در لیگ و جام حذفی و صعود به مرحله نیمه نهایی و نهایی لیگ قهرمانان آسیا بهترین منبع درآمدزایی را برای تیم ها به همراه میتواند داشته باشد، و تیم پرسپولیس با پول های میلیاردی که تا به امروز توانسته از لیگ قهرمانان آسیا کسب کند ، اوضاع نابسامان مالی خود را تو حدودی سروسامان می بخشد، نبود امکانات زیر ساختی در کشورمان تیم های بزرگ را در رده های پایین تر دچار مشکل کرده است، نمونه بارز باشگاه داری در ایران که خصوصی هستند و بهترین درآمد ها را برای خودشان مهیا کردند و هیچ وقت از مسائل مالی رنج نبرده اند میتوان به فولاد خوزستان، ذوب آهن و فولاد مبارکه سپاهان اشاره کرد، دولت باید از فصل جدید سرخابی ها را به فروش بگذارد تا دو تیم از شرایط بد مالی نجات پیدا کنند و هواداران چند آتیشه دو تیم در پایان هر فصل از نبود پول و امکانات رنج نبرند، تیم های  قطری و اماراتی اکثرا خصوصی اداره میشوند و هیچ وقت از نظرمالی رنج نمیبرند و موفق هم بوده اند، یک تیم اگر تا فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند چیزی بالغ بر ۸۰ تا ۹۰ میلیارد درآمد دارد، چرا مسئولین در مورد این دو تیم اصل ۴۴ قانون اساسی را رعایت نمیکنند؟!! با شخصی شدن تیم ها چه ضرری به دولت وارد میشود!؟!

سرخابی های ایران تا زمانی که دولتی اداره شوند، هیچ وقت به ساحل آرامی نخواهند رسید، لیگ برتر ایران فقط اسمی حرفه ای شده و در اصل از پیشرفته و مدرنیته بودن فرسنگ ها فاصله دارد. به امید روزهای روشن برای دو تیم پرطرفدار سرخابی ایران در لیگ های داخلی و برون مرزی.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yveej

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مجوز حرفه‌ای و بدهی‌های پرسپولیس و استقلال