تاریخ انتشار: 1395/10/06 11:19
کد خبر: 240370

پرسپولیس به این دلایل قهرمان می شود

جز در چهار دوره، پرسپولیس با هر قهرمانی نیم‌فصل جام قهرمانی پایان فصل را هم بالای سر برده است.
پرسپولیس به این دلایل قهرمان می شود

اتفاقی که اول‌بار در سال 1350 رخ داد. جایی که قرمزها با 6 برد و تنها یک باخت در 7 بازی لیگ دوم منطقه‌ای قهرمان نیم‌فصل شدند و این قهرمانی در پایان فصل تکرار شد.

رکورد دو سال بعد پرسپولیس اما جالب‌تر بود که بدون شکست، قهرمان نیم‌فصل شد و در پایان فصل هم جام گرفت. در سال 54 پرسپولیس در آخرین روز نیم‌فصل بر صدر نشست و برای سومین بار این قهرمانی را در پایان فصل تکرار کرد. در سال 68 مسابقات دو گروهی بود که پرسپولیس نیم‌فصل اول قهرمان و در پایان فصل هم قهرمان گروه خود شد اما فینال صدرنشینان دو گروه را باخت و به مقام دوم رسید.

پرسپولیس در پایان نیم‌فصل سال 70 هم صدرنشین بود اما میانگین سنی بالا و ناکامی‌اش در 5 بازی آخر باعث شد در پایان سوم شود. ماجرای سال 71 مثل سال 68 بود که پرسپولیس صدرنشین نیم‌فصل و قهرمان آخر فصل گروه خود بود اما در فینال قهرمانی را از دست داد. درست مثل اتفاقی که در سال 73 رخ داد و جام را از قرمزها گرفت.

پرسپولیس سال 75 هم نیم‌فصل قهرمان شد و هم آخر فصل. آمار پرسپولیس در سال 77 هم رویایی بود؛ قهرمانی نیم‌فصل با 40 و قهرمانی پایان فصل با 65 امتیاز. سال 78 قرمزها در نیم‌فصل بدون باخت اول شدند و آخر فصل هم جام را بالای سر بردند.

فصل فوتبالی ایران در سال 79 هم با قهرمانی پرسپولیس در نیم‌فصل همراه شد اما این تیم قهرمانی لیگ در آن سال را از دست داد. پرسپولیس در یکی از بهترین‌ فصل‌های فوتبالی‌اش در سال 86 با افشین قطبی قهرمان نیم‌فصل شد (با 36 امتیاز) و در نیم فصل دوم هم با وجود تصاحب تنها 29 امتیاز، جام قهرمانی را لمس کرد.

در سال 92 اما قرمزها که با علی دایی قهرمان نیم‌فصل شده بودند، آخر فصل جام را به فولاد باختند و حالا پرسپولیس برای چهاردهمین بار قهرمان نیم‌فصل شده است. تیم برانکو در حالی 32 امتیاز گرفته که هر گاه در نیم‌فصل بیشتر از دو برابر تعداد بازی‌ها امتیاز گرفته، آخر فصل قهرمان شده و حالا هم امیدش به همین آمار است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ywpgm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مذاکره پرسپولیس با 2ملی‌پوش: توافق می‌کنند؟