تاریخ انتشار: 1402/11/05 14:29
کد خبر: 1266472

ضرر ۵ میلیون یورویی در انتظار بارسلونا

تازه‌ترین ناکامی تیم فوتبال بارسلونا، فرصتی ایده‌آل برای کسب جام و درآمد را از این تیم گرفت.
ضرر ۵ میلیون یورویی در انتظار بارسلونا

حذف تیم فوتبال بارسلونا در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اسپانیا به دست اتلتیک بیلبائو نه تنها اولین جام فصل را از این تیم گرفت، بلکه ممکن است که تیم ژاوی را با یک ضرر مالی قابل توجه نیز مواجه کند.

از زمان برگزاری سوپرجام چهار تیمی اسپانیا در کشور عربستان، درآمدهای قابل توجهی عاید فدراسیون فوتبال اسپانیا می‌شود که بخش عمده آن به تیم‌های حاضر در این رقابت اختصاص می‌یابد. در این میان سهمی که تیم‌های بزرگتر مانند رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید می‌برند بیشتر از سایرین است و به همین دلیل از دست دادن فرصت حضور در این جام ضرر بزرگی برای آنها تلقی می‌شود.

چهار سهمیه حضور در سوپرجام اسپانیا در شرایط عادی به قهرمانان و نایب قهرمانان لالیگا و جام حذفی اسپانیا تعلق پیدا می‌کند و در صورتی که یک یا بیش از یکی از این تیم‌ها در هر دو تیم تورنمنت قهرمان یا نایب قهرمان شده باشند، از دیگر تیم‌های مرحله نیمه نهایی جام حذفی دعوت به عمل خواهد آمد.

بارسلونا در جمع چهار تیم پایانی جام حذفی نخواهد بود و به این ترتیب تنها شانس‌اش برای برگشتن به عربستان در زمستان سال آینده، نایب قهرمانی در لالیگاست که با وضعیت فعلی شاگردان ژاوی هرناندس این موضوع دور از ذهن به نظر می‌رسد.

آبی‌و‌اناری‌های کاتالونیا، در حال حاضر با یک بازی کمتر نسبت به جیرونای صدرنشین با هشت امتیاز کمتر از این تیم در جایگاه سوم قرار دارند. در همین حال رئال مادرید با تعداد بازی‌های برابر با بارسلونا هفت امتیاز از رقیب دیرینه‌اش بیشتر دارد. این یعنی که شانس بارسلونا برای کسب سهمیه حضور در سوپرجام از طریق لیگ هم ناچیز است و احتمال دارد که آنها درآمد حداقل پنج میلیون یورویی از حضور در دوره بعدی این تورنمنت را از دست خواهند داد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/55ev69

آخرین اخبار