تاریخ انتشار: 1403/01/24 11:11
کد خبر: 1272596

جنجال بی‌سابقه گرافیست‌ها در فوتبال ایران!

تعدادی از تیم‌های لیگ برتر به طرز عجیبی با طراحی پوسترهای متفاوت و کمی حاشیه برانگیز، برای رقبای خود کری خوانی کرده‌اند.
جنجال بی‌سابقه گرافیست‌ها در فوتبال ایران!

تمامی دیدارهای هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر، امروز برگزار می‌شود. هشت مسابقه حساس که می‌تواند کاملا روی رتبه تیم‌ها در بالا و پایین جدول اثرگذار باشد و سه امتیاز مسابقات امروز، برای تمامی تیم‌های مدعی قهرمانی و باشگاه‌هایی که برای بقا تلاش می‌کنند، حائز اهمیت است.

اما موضوعی که سبب شد دیدارهای این هفته، از ساعت‌ها قبل از آغاز مسابقات مورد توجه قرار بگیرد، حواشی جالب در فضای مجازی است. جایی که بسیاری از تیم‌های لیگ برتر با انتشار پوسترهای متفاوت، اقدام به کری خوانی با رقیب خود کرده تا جنگ حاشیه‌ای، پیش از سوت آغاز بازی شروع شود.

2009883

پرحاشیه‌ترین دوئل پوسترهای امروز، به جدال حساس قزوین برمی‌گردد. جایی که تیم‌های شمس آذر و فولاد به مصاف هم می‌روند و طرحی که تیم قزوینی برای این مسابقه در نظر گرفته بود، با جواب محکمی از سوی فولادی‌ها همراه شد.

شمس آذر روز گذشته و در پوستر نکس مچ خود، تصویری از پوریا سرآبادانی را طراحی کرده که با لباس مخصوص، در حال ذوب کردن فولاد است. در واقع تیم سعید دقیقی اینگونه برای رقیب خود کری خواند که برای بازی امروز، به دنبال شکست دادن فولاد است.

2009884

در سمت مقابل نیز فولادی‌ها برای پوستر روز مسابقه، کری حریف را بی‌پاسخ نگذاشتند. جایی که آنها تصویر عبدالله ویسی را طراحی کرده‌اند که روی تخته سنگی نشسته و جلوتر از او، ببری قرار دارد که خوشه‌های گندم را به دندان کشیده است. در واقع این گندم‌ها کنایه به شمس آذر بوده که تولید کننده انواع آرد و ماکارونی است.

2009886

پوستر بعدی که با کری شدیدی همراه است، به پوستر استقلال خوزستان مربوط می شود. جایی که جواد آقایی پور سوار بر یک قایق بوده و در حالیکه یک فانوس نیز روی قایق او قرار دارد، این بازیکن در حال مشاهده یک سکوی نفتی است که به آتش کشیده شده است تا آبی ها نیز در دربی خوزستان، برای صنعت نفت کری شدیدی خوانده باشند.

2009885

باشگاه هوادار نیز ترجیح داده تا از دو بازیکن سابق حریف امروز خود در پوستر روز بازی استفاده کند. امین پورعلی و امین قاسمی‌نژاد که سابقه بازی در تیم سیرجانی را دارند، روی طرح روز مسابقه تیم تهرانی رفته‌اند.

2009887

در سمت مقابل نیز گل‌گهر پوستر قابل توجهی با تم مایه سریال معروف پیکی بلایندرز طراحی کرده است که روبرتو تورس و قائم اسلامی‌خواه در این تصویر دیده می‌شوند که برگه‌ای با لوگو هوادار و عبارت تارگت به عنوان هدف سیرجانی‌ها روی آن درج شده است. در پس زمینه نیز میدان آزادی تهران دیده می‌شود.

2009888

استقلال نیز برای جدال برابر آلومینیوم، پوستری طراحی کرده که کری ریزی در آن دیده می‌شود. جایی که میلاد فخرالدینی بازیکن سابق حریف امروز تیم نکونام به عنوان تنها بازیکن حاضر در پوستر دیده می‌شود. او احتمالا امروز از ابتدا برابر تیم سابقش به میدان می‌رود.

2009882

آلومینیوم نیز پوستر جالبی برای بازی با استقلال طراحی کرده است. در این پوستر، تصویری از امیر کبیر به عنوان بزرگترین نماد شهر اراک دیده می‌شود. نخستین صدراعظم ناصرالدین‌شاه قاجار و مؤسس دارالفنون و ناشر روزنامه وقایع اتفاقیه که در یکی از روستاهای اراک به دنیا آمده بود. نماد بعدی نیز تصویر یکی از عقاب‌های صحرایی معروف است که اغلب در تالاب میقان اراک دیده می‌شود تا آلومینیوم اینگونه خود را برای دیدار با استقلال آماده کند.

2009889

ملوان نیز در پوستر روز قبل از بازی، پوستر جالبی طراحی کرده که البته رنگ و بوی کری خوانی ندارد. جایی که سه بازیکن این تیم به نام‌های مهران احمدی، آرمان اکوان و رضا جعفری در ورودی درگاه شرقی کاخ دروازه ملل تخت جمشید ایستاده و ابوالهول‌های گاو بال‌دار با سر انسان نیز در پشت سر آنها دیده می‌شود.

2009890 2009881

سایر تیم‌ها نیز پوسترهای عادی و بدون کری را برای بازی‌های خود طراحی کرده‌اند. به عنوان مثال در پوستر نساجی، تصاویری از مسجد میدان نقش جهان و سی و سه پل اصفهان دیده می‌شود. مس رفسنجان نیز ترجیح داده تصویر کلوز آپ بازیکنان خود مانند منتظر محمد را روی پوستر ببرد. پرسپولیس نیز از تصاویر بازیکنان خود روی پوستر بازی استفاده کرده و حاشیه‌ی خاصی در آن دیده نمی‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/55maom

آخرین اخبار