تاریخ انتشار: 1402/11/02 13:20
کد خبر: 1266301

کدام شهرهای ایران میزبان احتمالی والیبال قهرمانی جهان ۲۰۲۵ خواهند بود؟

هشت شهر والیبالی ایران کاندیدای برگزاری مسابقات قهرمانی مردان جهان سال ۲۰۲۵ و میزبانی از ۳۲ تیم برتر والیبال جهان هستند.
کدام شهرهای ایران میزبان احتمالی والیبال قهرمانی جهان ۲۰۲۵ خواهند بود؟

چندی پیش والیبال ایران اعلام آمادگی خود را برای میزبانی والیبال قهرمانی مردان جهان سال 2025 به فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد که مسئولین فدراسیون جهانی ضمن موافقت با این موضوع از ایران خواستند طرح و برنامه خود را برای میزبانی این رقابت‌ها به‌صورت کتبی ارسال نمایند.

این موضوع در جلسه خصوصی وحید مرادی با فابیو آزودوو مدیرکل اجرایی فدراسیون جهانی والیبال و مسئولین والیبال ورلد در لوزان هم مطرح شد و سرپرست فدراسیون والیبال ایران درخواست همکاری برای برطرف کردن مشکلات اخذ میزبانی ایران در رقابت‌های جهانی را ارائه کرد.

سرپرست فدراسیون والیبال ایران در این دیدار با اشاره به قرارداد تجاری والیبال ورلد با فدراسیون جهانی والیبال، تأکید کرد که ایران یک فرصت و پتانسیل مهم برای والیبال دنیا و فدراسیون جهانی والیبال محسوب می‌شود، اما به‌دلیل وجود تحریم‌های مالی، میزبانی‌های مهم جهانی در رده سنی بزرگسالان به‌ویژه لیگ ملت‌ها و قهرمانی مردان جهان به ایران داده نشده است.

بر این اساس مسئولین فدراسیون جهانی والیبال اعلام کردند که حدود 35 کشور برای اخذ میزبانی رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان جهان سال 2025 درخواست داده‌اند که در زمان حاضر ایران یکی از گزینه‌های اصلی فدراسیون جهانی والیبال برای میزبانی این رقابت‌هاست و در صورت رسیدن به راه‌حلی مناسب درخصوص رفع موانع موجود با توجه به وجود محدودیت‌های انتقالات بین‌المللی و تجهیزات برگزاری، ایران شانس بزرگی در این بین دارد.

بر این اساس رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان جهان در تابستان سال 2025 با حضور 32 تیم برگزار خواهد شد. با توجه به تعداد تیم‌ها و فرمول مسابقات حداقل چهار شهر که دارای یک سالن مسابقه کاملاً استاندارد، دو سالن تمرین، هتل‌های مناسب، فرودگاه برای جابه‌جایی تیم‌ها در سریعترین زمان ممکن و تمامی تجهیزات لازم برای میزبانی این رقابت‌ها باشند، برای برگزاری مسابقات نیاز است.

32 تیم شرکت‌کننده در رقابت‌های قهرمانی جهان در هشت گروه چهارتیمی با هم به رقابت می‌پردازند و شهرهای تهران، ارومیه، یزد، اردبیل، تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز به‌عنوان کاندیداهای اصلی میزبانی این رقابت‌ها مطرح هستند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/66gv5z

آخرین اخبار