تاریخ انتشار: 1402/06/04 23:40
کد خبر: 564

راه درستی که سپاهان رفت/ این نتیجه برنامه ریزی و صبر است

سپاهان با امتیازات کامل صدرنشین لیگ برتر است.
راه درستی که سپاهان رفت/ این نتیجه برنامه ریزی و صبر است

دارن هاردی نویسنده آمریکایی معتقد است یکی از درست‌ترین فرمول‌های موفقیت متشکل از "تلاش،صبر و تلاش"  بوده و این موضوع را می‌توان به وضعیت امروز باشگاه سپاهان اصفهان تعمیم داد.

سپاهان فصل گذشته پس از چندین فصل ناکامی در رقابت با سرخابی‌های پایتخت و سال‌ها دور ماندن از قهرمانی لیگ برتر، ژوزه موارییس مربی پرتغالی که سابقه کار کردن در کنار مربی‌ و تیم‌های حرفه‌ای را در کارنامه داشت، را به خدمت گرفت.

موراییس در اولین فصل حضورش چند بازیکن خارجی با کیفیت را به همراه خود به اصفهان آورد و عملکرد این تیم هم قابل قبول بود اما در نهایت کورس قهرمانی را به سرخپوشان تهرانی واگذار کرد و دستش از رسیدن به هر دو جام فوتبال ایران کوتاه ماند.

طبق روالی که در فوتبال به نام حرفه‌ای ایران طی سال‌های اخیر جاری بوده باید شاهد انتقادات از موراییس و متهم کردن او در مقابل خواسته‌های هواداران سپاهان و گرفتن تصمیمات احساسی می‌بودیم اما مدیران و پیشکسوتان سپاهان با درک ارزش این مربی حرفه‌ای به جای تخریب و ایجاد حواشی تصمیم گرفتند به او اعتماد کرده و طبق برنامه‌های مرد پرتغالی پای به لیگ بیست‌وسوم بگذارند.

ثمره این اعتماد اینگونه شد که در حالی که هنوز سه هفته از آغاز فصل جدید را پست‌سر گذاشته‌ایم، عملکرد سپاهانی‌ها موجب شود که اکثریت جامعه فوتبالی آنها را شانس اول قهرمانی این فصل بدانند و  این تیم در سه نبرد ابتدایی آن هم در حالی که قرعه نسبتا سختی داشتند، سربلند بوده و با ۹ امتیاز به تنهایی در صدر جدول قرار بگیرند.

هرچند هنوز ابتدای راه است و ۲۷ هفته از ماراتن سنگین لیگ باقی مانده و هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد، اما باید پذیرفت صبر مدیران اصفهانی، اعتماد به موارییس و آماده کردن شرایط و ابزار به بهترین شکل ممکن از اتفاقات خوب و امیدوار کننده در فوتبال ایران بوده و گام بلندی در راه نزدیک شدن ما به مسیر حرفه‌ای فوتبال برداشته شد.

پوریامنصوری


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/74pqa2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استقلال در آستانه رسیدن به رکورد تاریخ لیگ برتر

قول صعود کاظمی؛خیلی دور،خیلی نزدیک!
11 بازی باقیمانده و کسب حداقل 25 امتیاز