تاریخ انتشار: 1402/09/13 20:08
فرصت طلبی شاگردان گایاردو با ستاره‌های میلیاردی؛
کد خبر: 1262774

الاتحاد ۲ سپاهان ۱، صعود انجام شد اما انتقام نه

تیم فوتبال التحاد موفق شد برخلاف جریان مسابقه گل دوم را به ثمر برساند.
الاتحاد ۲ سپاهان ۱، صعود انجام شد اما انتقام نه

سپاهان در شرایطی مقابل الاتحاد قرار می‌گیرد که مهمترین انگیزه ژوزه مورایس و شاگردانش برای برتری در این مسابقه، جبران بازی رفت است. حتما در جریان اتفاقات بازی رفت دو تیم هستید که باعث شد الاتحاد بدون انجام بازی، صاحب 3 امتیاز مفت شود و حالا سپاهانی‌ها می‌خواهند ثابت کنند که در زمین مسابقه، تیم عربستانی کار راحتی برای گرفتن سه امتیاز از آنها نخواهد داشت.

معادلات صعود چگونه است؟ تنها راه بی حرف وپیش برای صعود سپاهان به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا نباختن به الاتحاد در عربستان است. اگر شاگردان مورایس در بازی امشب مقابل نماینده عربستان ببازند کماکان شانس صعود دارند اما کارشان به اما و اگر کشیده می‌شود. البته در این میان باید گفت که سپاهان در صورت پیروزی در برابر الاتحاد به عنوان صدرنشین صعود می‌کند.

آمار سپاهان در برابر تیمهای عربستانی: سپاهان تاکنون 29 مرتبه در برابر نمایندگان فوتبال عربستان قرار گرفته که در 11 بازی پیروز شده و امیدوار است امشب آمارش را بهتر کند. البته نکته تاریکی که در تقابل های اخیر سپاهان با نمایندگان عربستان به چشم می خورد اینکه زردپوشان در 8 بازی اخیر خود مقابل تیمهای عربستانی 7 مرتبه باخته‌اند!

تقابل‌های قبلی: الاتحاد و سپاهان تاکنون 7 بار در برابر هم بازی کرده‌اند که 4 برد سهم نماینده عربستان بوده و 3 بازی را هم سپاهان برده است.

نتیجه هفته گذشته: الاتحاد در بازی قبلی خود در هفته پانزدهم لیگ حرفه‌ای عربستان، الخلیج را با نتیجه 4 بر 2 شکست داد و سپاهان هم با یک گل مقابل نیروی هوایی عراق به برتری رسید.

هفته ششم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

الاتحاد عربستان - سپاهان ایران

دوشنبه 13 آذر، ساعت 21:30

ترکیب الاتحاد

عبدالله المعیوف، احمد حجازی، لوئیز فیلیپه، مهند الشنقیطی، زکریا هوساوی، فیصل الغامدی، فابینیو، صالح العمری، مروان الصحفی، ژوتا و عبدالرزاق حمدالله

سرمربی: مارسلو گایاردو

 ترکیب سپاهان

پیام نیازمند، محمد قربانی، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان، برایان دابو، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده، آریا یوسفی، رضا اسدی و شهریار مغانلو

سرمربی: ژوزه مورایس

شرح گل

الاتحاد (۱-۰): در دقیقه ۱۴ صالح العمری بازیکن تیم فوتبال الاتحاد روی یک ضربه ایستگاهی تماشایی موفق شد دروازه نیازمند را باز کند.

گل اول الاتحاد به سپاهان

سپاهان (۱-۱): در دقیقه ۴۸ ارسال محمد دانشگر به نقطه کور مدافعین الاتهاد روی تیرک دوم و حضور به موقع رامین رضاییان و ضربه سر او به زاویه موافق گل تساوی را رقم زد.

گل اول سپاهان به الاتحاد

الاتحاد (۲-۱): در دقیقه ۷۰ یک پاس عمقی در کانال بین مدافع میانی و مدافع راست سپاهان ژوتا را در موقعیت تک به تک با پیام نیازمند قرار داد و او هم موفق شد با یک ضربه نوک پا در حالی که خوش شانسی هم چاشنی کار شد گل دوم را وارد دروازه سپاهان کند.

کارت زرد

الاتحاد: لوییز فیلیپه (دقیقه ۱۹)، عبدالرزاق حمدالله (دقیقه ۴۵)

سپاهان: دابو (دقیقه 45)، رضا اسدی (دقیقه ۶۸)

دقایق حساس

دقیقه 25: ضربه سر فابینیو روی ارسال کرنر با اختلاف یک کیلومتری از کنار دروازه به اوت رفت.

دقیقه ۲۸: شوت مهاجم الاتحاد با فاصله کم و به شکل خطرناکی از کنار دروازه نیازمند راهی اوت شد.

دقیقه ۳۱: حمدالله هم شانس خود را برای گلزنی از پشت محوطه جریمه امتحان کرد ولی شوت او کم دقت بود و با فاصله راهی بیرون شد.

دقیقه 40: ارسال کرنر رامین رضاییان با ضربه سر محمد دانشگر همراه شد ولی این ضربه با اختلاف زیاد خط عرضی زمین را طی کرد و اوت شد.

دقیقه ۴۴: در حالی که داور چینی مسابقه به سود الاتحاد اعلام پنالتی کرده بود، پس از مرور صحنه با استفاده از کمک داور ویدیویی، پنالتی را برگرداند و به حمدالله به خاطر شبیه‌سازی کارت زرد داد.

دقیقه ۴۵: رامین رضاییان روی پاس استثنایی رضا اسدی در موقعیت گلزنی قرار گرفت و با  سر به توپ ضربه زد ولی سنگربان الاتحاد توپ را برگشت داد و در ادامه فیلیپه با تکل توپ را از جلوی شهریار رد کرد.

دقیقه ۴۵: سپاهانی‌ها با همکاری بسیار خوب فرشاد و رامین توپ را به رضا اسدی رساندند ولی ضربه رضا اسدی ضربه خوبی به توپ نزد و سنگربان الاتحاد برای دومین مرتبه طی چند دقیقه دو نجات دروازه به نامش ثبت شد.

دقیقه ۶۰: شوت ژوتا از داخل محوطه جریمه محکم اما با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۳: ضربه سر رامین رضاییان برای کاوه رضایی و پاس کاوه رضایی برای شهریار می‌رفت یک گل زیبا رو برای سپاهان رقم بزند ولی مدافع الاتحاد مقابل ضربه آکروباتیک شهریار ایستادگی کرد.

دقیقه ۷۵: ضربه مستقیم رامین رضاییان روی یک ضربه ایستگاهی پس از برخورد به تیرک افقی دروازه به اوت رفت.

دقیقه ۸۶: سانتر بسیار خوب رامین رضاییان در نزدیکی‌های خط محوطه جریمه به عیسی رسید و شوت این بازیکن هم خطرناک بود ولی مدافع الاتحاد مانع از رسیدن شوت مهاجم سپاهان به دروازه شد.

دقیقه 2+90: سیاوش یزدانی در اولین لمس توپ خود پس از ورود به زمین می‌توانست گلزنی کند ولی ضربه سر او روی کرنر ارسالی  با اختلاف کم  از بالای دروازه به بیرون رفت.

1962495

🔴 حواشی:

با توجه به نتایج رقم خورده در دیدارهای دیگر لیگ قهرمانان آسیا سپاهان تا حدود بسیاری صعودش حتی در صورت شکست هم به مرحله بعدی قطعی شده است.

ژوز مورایس در این مسابقه هادی محمدی و حسین نژاد را به دلیل محرومیت و امید نورافکن را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

در سوی مقابل هم تیم فوتبال الاتحاد انگوله کانته و کریم بنزما را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

با توجه به نتایج کسب شده در سایر مسابقات سپاهان تنها در صورتی حذف می‌شود که این سه نتیجه رقم بخورد. پاختاکور شب آینده با 5 گل الفیحا را شکست دهد، پرسپولیس هم الدحیل را شکست دهد و خودش هم با 4 گل به الاتحاد ببازد.

پس از به ثمر رسیدن گل الاتحاط داور چینی مسابقه برای دقایقی بازی را متوقف کرد و تیم داوری احتمال آفساید را با استفاده از کمک داور ویدیویی بررسی کردند اما در نهایت این گل پذیرفته شد.

با وجود محرومیت هادی محمدی و در دسترس بودن سیاوش یزدانی ژوزه مورایس از محمد قربانی در پست دفاع آخر استفاده کرده است.

به مانند دیدار قبلی سپاهان برابر نیروی هوایی رامین رضاییان در پست وینگر راست به بازی گرفته شده و آریا یوسفی در پست دفاع راست بازی می‌کند.

عیسی آل کثیر پس از ماجرای مربوط به اعتراضش و اخراج از تیم برای اولین مرتبه است که شانس بازی برای سپاهان را پیدا می‌کند.

پیام نیازمند در اتفاقی نادر به دلیل اعتراض به تصمیم داور کارت زرد گرفت.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/77jk9v

آخرین اخبار