تاریخ انتشار: 1403/01/24 11:26
کد خبر: 1272598

ناظمی: استقلال و پرسپولیس از لیگ دو شروع کنند!

مسئول کمیته فوتبال زنان رسما اعلام کرد که تمامی باشگاه‌ها از جمله سرخابی‌های پایتخت برای حضور در لیگ زنان باید از لیگ دو شروع کنند!
ناظمی: استقلال و پرسپولیس از لیگ دو شروع کنند!

در حاشیه مراسم جشن قهرمانی خاتون بم در لیگ برتر زنان، گلاره ناظمی، مسئول کمیته زنان در سازمان لیگ فوتبال، نکته ویژه‌ای را در خصوص تیم‌داری باشگاه‌های بزرگ در لیگ برتر زنان عنوان کرد که شامل باشگاه‌هایی چون پرسپولیس و استقلال هم خواهد شد.

ناظمی در خصوص اینکه با توجه به الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا جهت کسب مجوز حرفه‌ای، آیا باید منتظر حضور تیم‌های مثل استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر زنان باشیم یا خیر گفت: سال گذشته دعوتنامه‌ای به تمام باشگاه‌ها من‌جمله همین دو باشگاه ارسال کردیم و از آن‌ها درخواست کردیم که تیم زنان خود را تشکیل دهند. برای آن‌ها پیشنهاد ویژه‌ای داشتیم، آن هم اعطای امتیاز تیم لیگ برتری زنان به‌طور رایگان بود اما این باشگاه‌ها از این فرصت استفاده نکردند.

او ادامه داد: اما برای فصل آتی که احتمال الزام آور شدن تیم داری در بخش زنان هم وجود خواهد داشت، امتیاز رایگان لیگ برتری برای هیچ باشگاهی نداریم و آن‌ها در صورتی که قصد حضور در فوتبال زنان را دارند باید از لیگ دو شروع کنند.

گفتنی است که هم اکنون تیم داری باشگاه‌ها در بخش زنان، جزء الویت‌های درجه دو فدراسیون فوتبال و کنفدرایسون فوتبال آسیا است و با توجه به الزام نبودن تیم داری در بخش زنان، باشگاه‌ها با پرداخت جریمه از این مشکل گذر می‌کنند اما بر اساس آنچه پیش‌بینی می‌شود؛ این مورد به زودی تبدیل به الزام‌های کسب مجوز حرفه‌ای خواهد شد و همه تیم‌هایی که قصد حضور در مسابقات آسیایی و کسب مجوز حرفه‌ای دارند؛ ملزم به تیم‌داری در بخش زنان خواهند بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/77oqke

آخرین اخبار