تاریخ انتشار: 1402/11/13 18:24
کد خبر: 1266852

«کانگوروها» قربانی «ببرهای آسیا» شدند/ «کام‌بک» شکوهمند کره جنوبی

دیدار تیم های کره جنوبی و استرالیا در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا با برتری کره جنوبی در وقت‌های اضافه به پایان رسید.
«کانگوروها» قربانی «ببرهای آسیا» شدند/ «کام‌بک» شکوهمند کره جنوبی

تیم‌های ملی فوتبال کره جنوبی و استرالیا در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا امروز چهارشنبه از ساعت ۱۹ در ورزشگاه «الجنوب» قطر با قضاوت «احمد ابوبکار الکف» به مصاف هم رفتند که ۹۰ دقیقه وقت‌های قانونی این دیدار با تساوی یک به یک به پایان رسید و در وقت‌های اضافه تیم کره جنوبی موفق شد با نتیجه ۲ بر یک این دیدار را به سود خود به پایان برساند.

گل‌های این دیدار را «کریگ گودوین »(۴۲) برای استرالیا و «هوانگ هی چانگ» (۹۰+۶) و «سون هیونگ مین» (۱۰۴) برای کره جنوبی به ثمر رساند.

«کانگوروها» قربانی «ببرهای آسیا» شدند/ «کام‌بک» شکوهمند کره جنوبی

نیمه اول

تیم ملی استرالیا در مرحله یک هشتم نهایی با پیروزی ۴ بر صفر برابر اندونزی به این مرحله راه پیدا کرد و کره جنوبی هم پس از پیروزی سخت در ضربات پنالتی برابر عربستان راهی یک چهارم نهایی شد. نیمه اول این دیدار بیشتر در اختیار تیم کره جنوبی بود و استرالیایی‌ها تلاش می‌کردند خط دفاعی خود را مستحکم نگه دارند.

در دقیقه ۳۲ این دیدار تیم کره جنوبی موفق شد به وسیله «هوانگ هی چان» دروازه استرالیا را باز کند اما کمک داور آفساید بازیکنان این تیم را اعلام کرد.

در دقیقه ۴۲ تیم استرالیا در یکی از معدود حملات خود موفق شد توسط «کریگ گودوین» به گل برسد و دورازه کره جنوبی را باز کند. نیمه اول این دیدار در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود استرالیا به پایان رسید.

«کانگوروها» قربانی «ببرهای آسیا» شدند/ «کام‌بک» شکوهمند کره جنوبی

نیمه دوم

با آغاز نیمه دوم این تیم کره جنوبی بود که حملات خود را از سر گرفت و «لی گانگ این» فرصت داشت اما بازیکنان این تیم از سمت راست را مدافع استرالیایی از مقابل پای این بازیکن به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۵۴ تیم استرالیا فرصت داشت اختلاف را به ۲ گل برساند اما ضربه پای راست «میچ دوک» را دروازه بان کره مهار کرد تا کره‌ای ها را به ادامه بازی امیدوار نگه دارد.

در ادامه این دیدار باز هم این تیم کره جنوبی بود که توپ و میدان را در اختیار داشت و تلاش می‌کرد بتواند دروازه حریف را باز کند اما دفاع منسجم استرالیایی‌ها هر بار مانع از خلق موقعیت جدی می‌شد.

در دقیقه ۸۴ این استرالیا بود که باز هم خلق موقعیت کرد و ضد حمله سریع این تیم از سمت چپ شکل گرفت ارسال بازیکن این تیم را «میچ دوک» در مقابل دروازه با ضربه سر زد که توپ با اختلاف بسیار کمی از کنار تیر عمودی به بیرون رفت.

بازگشت کره جنوبی در لحظات آخر

در دقیقه ۹۴ این دیدار در حالی حملات کره‌ای ها شدت گرفته بود «سون هیونگ مین» در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک حرکت انفرادی وارد محوطه جریمه شد و با خطای مدافع استرالیا متوقف شد و داور این دیدار خطای پنالتی اعلام کرد. «هوانگ هی چانگ» پشت این توپ قرار گرفت و موفق شد دروازه استرالیا را باز کند.

۹۰ دقیقه وقت‌های قانونی این دیدار در نهایت با تساوی یک به یک به پایان رسید تا تیم‌ها در دو وقت ۱۵ دقیقه‌ای شانس خود را برای پیروزی امتحان کنند.

«کانگوروها» قربانی «ببرهای آسیا» شدند/ «کام‌بک» شکوهمند کره جنوبی

نیمه اول وقت‌های اضافه یک گل سهم کره و یک اخراج سهم استرالیا

در وقت‌های اضافه هم کماکان استرالیایی‌ها به دفاع پرداختند و کره‌ای ها هم توپ را در اختیار داشتند. در دقیقه ۹۵ ضربه سر «لی کانگ این» با مهار دیدنی دروازه بان استرالیا همراه شد تا کره‌ای در به ثمر رساندن دومین گل خود ناکام باشند.

در دقیقه ۹۷ شوت پرقدرت «لی جائه سانگ» از پشت محوطه جریمه با اختلاف اندکی از کنار دروازه استرالیا به بیرون رفت.

در دقیقه ۱۰۴ درحالی که بازیکنان کره جنوبی در پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه آزاد شده بودند که «سون هیونک مین» ستاره تیم کره جنوبی پشت این توپ قرار گرفت و موفق شد با یک ضربه دیدنی دروازه استرالیا را باز کند تا ببرهای آسیا ۲ بر یک پیش بیفتد.

در دقیقه ۱۰۵ «آیدن اونیل» از تیم استرالیا به دنبال خطا روی بازیکن کره جنوبی در میانه‌های میدان با کارت زرد جریمه شد اما پس از بررسی در اتاق کمک داور ویدئویی و تأیید داور، با کارت قرمز از زمین اخراج شد تا کار برای استرالیایی‌ها سخت‌تر شود.

«کانگوروها» قربانی «ببرهای آسیا» شدند/ «کام‌بک» شکوهمند کره جنوبی

نیمه دوم وقت‌های اضافه

تیم استرالیا در حالی که یک بازیکن کمتر داشت با کار سختی برای بازگشت به این بازی در نیمه دوم وقت‌های اضافه مواجه بود و در نهایت هم نتوانست کاری از پیش ببرد تا کار برای این تیم در جام ملت‌های آسیا به پایان برسد.

این دیدار در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به سود شاگردان «کلینزمن» به پایان رسید تا کره جنوبی با این پیروزی به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کند و در این مرحله به مصاف تیم ملی فوتبال اردن برود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/9gl5dx

آخرین اخبار