تاریخ انتشار: 1402/09/17 16:02
کد خبر: 1263128

محرومیت زاهدی و موقعیت ویژه برای باهویی؛ مهاجم سوئدی جبران‌مافات می‌کند؟

یکی از دغدغه‌های یحیی گل‌محمدی برای دیدار با هوادار، چگونگی چینش خط حمله تیمش است.
محرومیت زاهدی و موقعیت ویژه برای باهویی؛ مهاجم سوئدی جبران‌مافات می‌کند؟

سرخ‌پوشان پایتخت بعد از 6 بازی پیاپی ناکامی در کسب پیروزی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا باید فردا (شنبه) به مصاف هوادار تهران بروند. با توجه به فاصله 6 امتیازی استقلال و پرسپولیس در جدول لیگ بیست‌وسوم (آبی‌ها یک مسابقه بیشتر انجام داده‌اند)، شاگردان یحیی گل‌محمدی امید به آن دارند که در آستانه دربی پایتخت بتوانند به پیروزی برسند و هم فاصله‌شان با صدر جدول را کاهش بدهند و هم اینکه طلسم 6 بازی متوالی ناکامی در کسب پیروزی را بشکنند.

یحیی گل‌محمدی برای دیدار با هوادار در کنار وحید امیری، مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی که به دلیل مصدومیت در دسترس او نیستند، شهاب زاهدی را هم به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. زاهدی در آخرین بازی پرسپولیس در لیگ برتر، خطای هندی عجیبی را انجام داد و در واپسین لحظات با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد تا گلزن پرسپولیس در دیدار قبلی برابر الدحیل قطر، شانسی برای همراهی تیمش در جدال با هوادار تهران نداشته باشد.

آمار ضعیف گلزنی سرخ‌ها و مهاجم ناموفقی مانند باهویی!

سرمربی پرسپولیس برای چینش خط حمله تیمش در فصل جدید دچار چالش بوده و حالا محرومیت شهاب زاهدی بر چالش‌های یحیی گل‌محمدی افزوده است. در این فصل بازیکنان مختلفی در خط حمله پرسپولیس به کار گرفته شده‌اند و شهاب زاهدی در کنار محمد عمری، امید عالیشاه، نبیل باهویی و وحید امیری در خط حمله سرخ‌ها به میدان رفته‌اند اما پرسپولیسی‌ها توانسته‌اند 16 گل در 15 مسابقه به‌ثمر برسانند که آمار قابل‌قبولی محسوب نمی‌شود. شهاب زاهدی با ثبت 5 گل زده، برترین گلزن سرخ‌پوشان در فصل جدید است و سعید صادقی هم با 3 گل در جایگاه دوم برترین گلزنان پرسپولیس در فصل جاری (در تمامی رقابت‌ها) نامش دیده می‌شود.

پرسپولیسی‌ها پیش از پایان مهلت چینش فهرست لیست تیم‌شان برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا، به سراغ جذب نبیل باهویی رفتند و این مهاجم سوئدی را به خدمت گرفتند؛ آن‌هم در حالی‌که در همان مقطع بارها بحث عدم تمایل یحیی گل‌محمدی به جذب این مهاجم و اقدام برای خرید او از سوی مدیریت باشگاه صحبت‌هایی به میان آمد. با این وجود بعد از اضافه شدن باهویی به فهرست سرخ‌پوشان، همگان در انتظار حضور او در لیست پرسپولیس در یک مسابقه بودند که این طلسم هم شکسته شد اما با این‌حال نمایش‌های مهاجم سوئدی امیدوارکننده نبوده است.

آخرین فرصت‌های مهاجم سوئدی برای فرار از لیست مازاد

باهویی در این فصل از رقابت‌های باشگاهی  2 بار در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار گرفته و 4 بار هم در قامت یار جانشین به ترکیب سرخ‌ها اضافه شده و جمعاً 192 دقیقه برای تیمش فرصت بازی به‌دست آورده اما با این وجود عدد صفر در مقابل شمار گل‌ها و پاس گل‌هایش در فصل جاری خودنمایی می‌کند. در کنار ناکامی در گلزنی و گل‌سازی، عدم حضور نبیل باهویی در موقعیت‌های گلزنی پرسپولیس باعث شده تا انتقادها از این مهاجم سوئدی بیش از پیش افزایش پیدا کند.

یحیی گل‌محمدی در حالی دغدغه انتخاب جانشین شهاب زاهدی را در ترکیب تیمش دارد که یکی از گزینه‌های در دسترس او، نبیل باهویی است. با توجه به عملکرد ضعیف و پرنوسان باهویی در ترکیب سرخ‌ها، احتمال جدایی او در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه دور از ذهن نیست و به نظر می‌رسد که مهاجم سوئدی برای اثبات شایستگی‌های خود فرصت چندانی ندارد. باید دید در صورت اعتماد دوباره گل‌محمدی به باهویی، آیا مهاجم سوئدی می‌تواند طلسم‌شکنی کند و سرانجام اولین گل خود در پرسپولیس را به‌ثبت برساند یا او با ثبت یک نمایش ضعیف دیگر به درهای خروجی باشگاه نزدیک‌تر می‌شود. البته که در این میان احتمال اعتماد گل‌محمدی به زوج عالیشاه-عمری وجود دارد که در این‌صورت پرسپولیس در جدال با هوادار از 2 مهاجم غیرتخصصی در ترکیب تیمش بهره می‌برد که اتفاق عجیبی محسوب می‌شود!


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/9glojo

آخرین اخبار