تاریخ انتشار: 1402/06/16 14:05
کد خبر: 31

رونالدو مهدی طارمی را به خاطر این حرکت شست و پهن کرد

کریستیانو رونالدو نسبت به جنجال های ایجاد شده بر سر رد شدن خطای پنالتی به روی مهدی طارمی واکنش نشان داد.
رونالدو مهدی طارمی را به خاطر این حرکت شست و پهن کرد

فوتبال پرتغال هفته عجیبی را سپری کرد. در دقیقه 90 دیدار پورتو و آروکا بود که میگل نوگوئیرا، داور مسابقه، برخورد مدافع اوکراینی میهمان با مهدی طارمی را یک خطای پنالتی تشخیص داد. اما کمک داور ویدیویی از قاضی میدان خواست تا صحنه را مورد بازبینی قرار دهد و فاجعه از اینجا به بعد آغاز شد.

هنگامی که میگل نوگوئیرا برای بررسی لحظه سرنگونی مهدی طارمی به کنار زمین آمد، متوجه شد اثری از مانیتور VAR نیست. از بخت بد او، اشکالات فنی رخ داده بود که باعث شد ارتباط با اتاق VAR قطع شود و در نتیجه، داور بازی از طریق تماس تلفنی، دقایقی با کمک داور ویدیویی به صحبت پرداخت و در نهایت نیز بدون اینکه صحنه سرنگونی طارمی را ببیند، این پنالتی را رد کرد.

این اتفاقات عجیب جنجال بزرگی را در فوتبال پرتغال به پا کرد. مدیرکل خشمگین پورتو پس از پایان بازی به وسط زمین آمد و به شدت نسبت به تصمیم میگل نوگوئیرا معترض بود که این داد و فریادها یک کارت قرمز را برای او به دنبال داشت. ضمن اینکه باشگاه پورتو هم این اتفاقات را محکوم کرد. دو شب پیش نیز باشگاه اسپورتینگ لیسبون بیانیه بلندبالایی را علیه مهدی طارمی و پورتو منتشر کرد و برای آنها از عبارت "رفتارهای تکراری، از سوی بازیگران تکراری، با نقشی تکراری" استفاده کرد و خواستار برخورد جدی با مهاجم ایرانی شد چرا که به عقیده آنها، طارمی دائما مشغول شبیه سازی و فریب داوران است.

این بیانیه منجر به جدل لفظی و شدید دو باشگاه و هواداران آنها در فضای مجازی شد. این موضوعی است که پایش به نشست خبری رونالدو نیز باز شد. تیم ملی پرتغال باید برای برگزاری دیداری از دور پنجم مرحله گروهی مقدماتی یورو 2024، فردا شب راهی اسلواکی شود. به همین منظور، یک نشست خبری پس از تمرین امروز تیم ملی پرتغال برگزار شد و کریستیانو نیز پاسخگوی سوالات بود.

در بخشی از این نشست، از فوق ستاره النصر درباره اتفاقات رخ داده و جنجال های چند روز اخیر فوتبال پرتغال سوالی پرسیده شد. رونالدو در پاسخ گفت: نگرانی هایی در مورد جنجال ها در پرتغال و اینکه چه ذهنیت و تصویری از فوتبال پرتغال در خارج از کشور ایجاد می شود، وجود دارد. این من را شگفت زده نمی کند. در تمام مسابقات قهرمانی جنجال وجود دارد. در جایی شدیدتر از کشور دیگری است اما این موضوع بد است و امیدوارم اصلاح شود.

او ادامه داد: من فکر می کردم که پرتغال می تواند جزو چهار یا پنج لیگ برتر دنیا شود. اما این موضوع شدنی نیست. نمی گویم که هرگز این اتفاق نمی افتد، اما سخت خواهد بود. به عنوان مثال، در حال حاضر، لیگ عرب بهتر است. آنجا جار و جنجال زیادی وجود ندارد و کیفیت بازیکنان بالاتر است. اینجا با لیگ پرتغال مانند یک سیرک رفتار می شود.

رونالدو گفت: در تمام مسابقات قهرمانی اختلاف نظر وجود دارد، اما در پرتغال موارد زیادی وجود دارد. این بد است، بسیار بد. امیدوارم بتوان هرچه سریعتر این را اصلاح کرد. صحبت های کمی در مورد فوتبال وجود دارد. من یک روزنامه ورزشی را باز کردم تا ببینم چه خبر است ولی سه خبر اولی که دیدم، به مسائل بحث برانگیز و حاشیه ای خارج از فوتبال مرتبط بود. مهمترین چیز خبر بد است. همه درباره فوتبال نظری دارند. اکنون 40 برنامه ورزشی درباره فوتبال وجود دارد و همه در حال نظر دادن هستند. این خیلی بد است. من باور ندارم که پرتغال بتواند در سال های آینده به یک لیگ برتر تبدیل شود.

 

 

 

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/a4dxw3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ورود رونالدو به جنجال طارمی: شبیه سیرک بود!