تاریخ انتشار: 1402/12/19 15:42
کد خبر: 1268854

دلیل انتخاب داوران زن برای دربی مشخص شد

هفته گذشته خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال از انتخاب مهسا قربانی به عنوان داور اتاق VAR دربی ۱۰۳ خبر داد و امروز نیز مهدی تاج اعلام کرد قرار است مهناز ذکایی که در حال حاضر برای مسابقات قهرمانی زیر ۲۰ سال بانوان آسیا در ازبکستان حضور دارد، نیز در این اتاق حاضر شود.
دلیل انتخاب داوران زن برای دربی مشخص شد

در واقع این داوران خانم و همچنین موعود بنیادی‌فر قرار است در بازی برگشت استقلال و پرسپولیس در اتاق کمک داور ویدیویی مستقر شوند و برای قضاوت به وسط زمین نمی‌آیند.

خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال، در این مورد اظهار داشت: بدون هیچگونه فشاری از جانب نهادهای خارجی مثل فیفا قصد داریم در این بازی از ظرفیت داوران خود استفاده کنیم. ضمن اینکه ۲ داور خانم ما بارها در مسابقات بین‌المللی در بخش بانوان شرکت کرده‌اند و اکنون نیز قرار است فقط در این اتاق قرار گرفته و به تیم داوری کمک کنند.

وی افزود: جدا از بحث توجه به ظرفیت بانوان داور ایرانی، محدود بودن تعداد داوران کشورمان است که دارای مدرک حضور در اتاق کمک داوران ویدیوئی هستند هم مورد توجه است. در حال حاضر فقط موعود بنیادی‌فر به همراه قربانی و الناز ذکایی این مدرک را بین کل داوران مرد و زن کشور در اختیار دارند.

در حال حاضر فدراسیون فوتبال برای انتخاب داور وسط بازی هم محدودیت‌هایی دارد و اگر مدرک VAR بیژن حیدری، پیام حیدری و وحید کاظمی در یک یا ۲ روز آینده صادر نشود، تنها ۳ گزینه یعنی حسن اکرمی، امیر عراب براقی و مرتضی منصوریان باقی می‌مانند و بنیادی‌فر که بازی روز گذشته استقلال مقابل استقلال خوزستان را سوت زد و قضاوت دیدار رفت را هم برعهده داشت، شانسی برای حضور در بازی برگشت ندارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/bbo8rd

آخرین اخبار